2008-09-04, 12:19
Medlem
Man hör ju hela tiden tips om att när man dejta så ska man försöka prata om hennes och hennes intressen/vad hon tycker om och så vidare.

Är det verkligen så tjejer? =)
Citera
2008-09-04, 12:20
Medlem
Ge och ta, det är det enda jag säger i den här frågan.
Citera
2008-09-04, 12:22
Medlem
Är väll inte direkt så att dom bara vill prata om sig själva hela tiden, men dom tycker om att man lyssnar på vad dom igentligen menar.
Citera
2008-09-04, 12:24
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Du måste dels berätta om dej själv och dels låta henne berätta om sej själv.

Alltså det ska ju inte vara värsta förhöret. Men orka lyssna på en kille som bara mal om sitt eget ointressanta liv utan att visa minste intresse för ens eget (fantastiska) liv.
Citera
2008-09-04, 13:58
Medlem
Snövits avatar
Det gäller inte bara tjejer det gäller alla människor. Verkar man intresserad frågar mer om dem och lyssnar på vad de säger så uppfattas du som en bra person. Förhoppningsvis fattar båda detta så blir det en trevlig konversation med både givande och tagande.

Manniskan är rätt självcentrerad och gillar att lyssnas till och få komplimanger så visst funkar det.
Citera
2008-09-04, 14:19
Medlem
INFPs avatar
Det beror lite på, men i stora drag kan man nog dela in det i två grupper, storbabblarna och resten. Storbabblarna har väldigt lätt för sig att när dom väl börjat snacka, så snöar dom in sig i det och kör sitt race. Då funkar det hyfsat bra att bara flika in med småsaker emellanåt, så länge de är relevanta iaf.

Sen så har vi resten. Det kan funka rätt bra en bit att ställa frågor och vara nyfiken över den andra, men ju längre man kör så, desto mer urvattnad blir konversationen. Jag har under större delen varit en sådan att jag inte känt att jag inte har något vettigt att säga eller att mitt liv är ointressant. Så jag var mest nyfiken och frågade saker om personen jag snackade med. Men jag har gjort en ändring på det beteendet. Visserligen är det inte riktigt naturligt än för mig, utan jag måste göra lite extra ansträngning för det hela. Men resultat är så himla mycket bättre. Konversationer som annars skulle känna helt tomma och nästan likgiltiga, blev väldigt mycket mer levande.

Så mitt tips är väl att du kan komma undan med att låta tjejen bara snacka om sig själv, men det är ingen hållbar situation i flesta fallen. Så håll inte tillbaka med att berätta om dig själv och dina tankar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in