2008-09-04, 09:31
Medlem
Fick kontakt med en tjej på en dejtingsajt igår. Konversationen flöt på bra. Det visar sig att hon är skytt och jag frågar om inte skyttar är kända för att vara veliga. Hon svarar att hon hellre vill använda ordet ombytlig istället för velig om sig själv.

Jag svarar då med följande:

Jag vill hellre använda ordet velig, eftersom det bara har två vokaler istället för tre och därmed går fortare att säga! Och om någon på en dejtingsajt (där alla försöker dölja sina dåliga sidor...) kallar sig för "ombytlig" tänker jag direkt att personen ifråga är gravt schizofren och borde spärras in. Lite velighet däremot behöver inte vara något negativt. Så i fortsättningen får du helt enkelt va lite velig i mina ögon

Hon känner sig extremt förnärmad av ovanstående stycke och väljer att bryta kontakten. Tråkigt, eftersom hon verkade rätt nice. Även nu i efterhand tycker jag att det jag skrev var helt okej, kanske inte asroligt på något sätt men lite lagom småkäckt så där. Vad anser ni?
Citera
2008-09-04, 09:32
Medlem
skurknnns avatar
Fantastisk isbrytare. Vilket samtalsämne, du bör skriva en dejtingbok!
Citera
2008-09-04, 09:33
Medlem
Osahetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worm
kallar sig för "ombytlig" tänker jag direkt att personen ifråga är gravt schizofren och borde spärras in.

Tjejer har ju en tendens att enbart fokusera på något de ser och sedan fastna för det.
Använder man det rätt så får man dem på fall. Gör man som Du så fick du nog henne att tro att Du sa att hon är schitzo....

Ni kanske inte känner varandra tillräcligt för ett så "avancerat" skämt...
Citera
2008-09-04, 09:37
Medlem
Osahetts avatar
...

Därmet inte sagt att JAG tyckte det var fantastiskt roligt sagt.
Citera
2008-09-04, 09:38
Medlem
skurknnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osahett
Därmet inte sagt att JAG tyckte det var fantastiskt roligt sagt.

Bra att du rett ut det, funderade länge på om du tyckte det
Citera
2008-09-04, 09:42
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Och om någon på en dejtingsajt (där alla försöker dölja sina dåliga sidor...) kallar sig för "ombytlig" tänker jag direkt att personen ifråga är gravt schizofren och borde spärras in.

Hon kanske var gravt schizofren och borde spärras in...?
Citera
2008-09-04, 09:42
Medlem
Skurknn;

Hehe jag vet. Men det var hon som tog upp snacket om astrologi. Hon sa att hon gillade att jag var lejon, eftersom de gick bra ihop med skyttar...så var det ju inte! Hon, gammeltanten i Aftonbladet ska få en rejäl utskällning.

Osahett; Hmm, du menar att hon va för korkad för att förstå skämtet?
Citera
2008-09-04, 09:44
Medlem
skurknnns avatar
Citat:
Skurknn;

Hehe jag vet. Men det var hon som tog upp snacket om astrologi. Hon sa att hon gillade att jag var lejon, eftersom de gick bra ihop med skyttar...så var det ju inte! Hon, gammeltanten i Aftonbladet ska få en rejäl utskällning.

Isåfall så är det ju som du säger, gammeltanten i aftonbladet som ska läxas upp!
Citera
2008-09-04, 09:45
Medlem
Citat:
Hmm, du menar att hon va för korkad för att förstå skämtet?

Tja, om man tror på astrologi så...
Citera
2008-09-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osahett
Tjejer har ju en tendens att enbart fokusera på något de ser och sedan fastna för det.
Använder man det rätt så får man dem på fall. Gör man som Du så fick du nog henne att tro att Du sa att hon är schitzo....

Ni kanske inte känner varandra tillräcligt för ett så "avancerat" skämt...

Haha det var det ordet som "lyste igenom" i texten enligt mig också.

Tror också att det är så att ni inte känner varann för bra för att lägga fram antydningar som hon kan tolka som att du tycker att hon är schitzo.
Citera
2008-09-04, 09:46
Medlem
Citat:
Skurknn;

Nu var ju kanske inte din kommentar till tjejen det smidigaste, men allvarligt.. Vill du verkligen bli tillsammans med en tjej som är intresserad av astrologi?

Förresten, Osahett menar nog att det var ett litet tidigt skede att dra ett sådant skämt. Man bör nog känna varann bättre först.. Jag själv t.ex. kan skratta gott åt grova penisskämt, men om en det kom fram en okänd person till mig till stan och drog ett sådant skämt skulle jag förmodligen tycka att den människan verkar psykiskt skadad
Citera
2008-09-04, 09:46
Medlem
Osahetts avatar
Citat:
Skurknn;

Ja, kanske. Skämt och ironi är alltid svårt i skrift.
Och hon är ju en datingsite så hon kanske letade efter en romantiker, inte en skämtare.

JAG tyckte det var hysteriskt kul men jag slipper ju dejta dig... hehe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in