2008-09-04, 08:41
Bannlyst
jag har en ganska kraftig dator på 2 gig ram, 3,8 ghz och använder win xp. kör nod32 och använder spybot. datorn är i stort sett tom och några spel är inte installerade eller så. jag har letat och inte hittat problemet men nu tänkte jag beskriva det här.

nrä jag startar datorn och låter det vara stående i ungefär 10 minuter så börjar processorn att stiga i frekvens. den låter högt som fan då och när jag tittar under aktivitetshanteraren är det ett program som heter "NMDIndexstore" som är uppe i 50% av processorn och tar ungefär 400 000 i minnesanvändning. iblan har det dragit iväg till 800 000 och då är datorn riktigt jävla trög, så då får jag stänga av den. men hur kan jag få bort det helt och hållet så jag slipper stänga av den manuellt varje gång?
Citera
2008-09-04, 09:01
Medlem
kvints avatar
Kontrollpanelen --> Administrationsverktyg --> Tjänster

Se om du hittar programmet i listan, och isåfall inaktivera det.

Hittar du inte programmet i Tjänster kan du testa msconfig: Start --> Kör --> Skriv msconfig tryck ENTER --> fliken "Autostart" och se om du hittar programmet i listan, isåfall avkryssa det och sedan måste du starta om datorn för att inställningarna ska gälla.

OBS: Se till att du vet vad det är för program du inaktiverar, vissa program kan vara livsviktiga för att datorn ska fungera korrekt och optimalt, jag hittade ingen info om programmet du hänvisade till på Google så du får kontrollera det själv.
Senast redigerad av kvint 2008-09-04 kl. 09:05.
Citera
2008-09-04, 10:21
Medlem
927s avatar
vad heter processen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in