2008-09-04, 00:10
Bannlyst
Hallå!

Jag har ofta undrat hur folk uppfattar mig som person.

Jag tar mitt jobb som exempel; väldigt länge har jag funderat på hur folk uppfattar mig och har nu kommit en bit påvägen med hjälp av en hel del funderande samt konversationer med en medarbetare; jag uppfattas som en aning tillbakadragen, halvtråkig och ointressant.

Jag skulle egentligen vilja påstå att jag inte alls är tillbakadragen, relativt rolig och inte alls ointressant. Detta då utanför jobbet, när jag väl är på jobbet kan det mycket väl stämma.

Jag vet inte hur detta har hänt, men jag skulle mer än gärna vilja ändra på deras syn; och då förstår jag givetvis att jag behöver ändra på mig själv och mitt beteende.

Jag vill att folk ska ha samma uppfattning om mig på jobbet som mina vänner har om mig i verkligheten.

För att skapa diskussion; hur går jag tillväga för att genomföra detta? vad bör jag börja med? vad bör jag sluta med?

All hjälp uppskattas!

Ha en riktigt skön natt!
Citera
2008-09-04, 00:23
Medlem
Evolution!s avatar
Vad jobbar du med?
Den "mask" som du tvingas ha på dig på ditt jobb kanske hämmar din personlighet, och du kan därför inte "blomma ut" till fullo som du kan på din fritid?
Eller så kanske du & dina kollegors personligheter & humor inte matchar varandra, alla människor passar ju faktiskt inte ihop!

Eller så är du bara jävligt tråkig helt enkelt (sorry, kunde inte hålla mig ).
Citera
2008-09-04, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Vad jobbar du med?
Den "mask" som du tvingas ha på dig på ditt jobb kanske hämmar din personlighet, och du kan därför inte "blomma ut" till fullo som du kan på din fritid?
Eller så kanske du & dina kollegors personligheter & humor inte matchar varandra, alla människor passar ju faktiskt inte ihop!

Eller så är du bara jävligt tråkig helt enkelt (sorry, kunde inte hålla mig ).

Kan du utveckla delen med masken?

Jag brukar vara väldigt duktig på att anpassa mig efter personen jag talar med och således skapa en relation, i vanliga fall; men inte på mitt jobb.

Medelåldern på mitt jobb är cirka 18-25.
Citera
2008-09-04, 00:41
Medlem
DiscoJoppes avatar
Jobbar du på donken?
Citera
2008-09-04, 00:44
Medlem
Är det viktigt vad dom andra tycker om dig på jobbet då?

Jag betraktas säkert själv som en tillbakadragen osocial människa på jobbet.
Men inte fan bryr jag mig om det!

Jag är där för att tjäna pengar inte kallprata eller skaffa nya vänner.
Citera
2008-09-04, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper

Jag anser att man aldrig kan få för många vänner, därav tråden :-)

Om någon har någon analys av något slag i tanken, släng fram den :-)
Citera
2008-09-04, 03:31
Medlem
Artygs avatar
Var dig själv dvs. som du är utanför jobbet, kanske inte det enklaste men om du strunar i vad andra tycker samt inte gör saker för att höja ditt värde i deras ögon kommer ditt riktiga jag att visa sig tror jag.
Du ska inte börja agera på ett visst sätt som du normalt inte gör för att imponera på de, be real.
Citera
2008-09-04, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Var dig själv dvs. som du är utanför jobbet, kanske inte det enklaste men om du strunar i vad andra tycker samt inte gör saker för att höja ditt värde i deras ögon kommer ditt riktiga jag att visa sig tror jag.
Du ska inte börja agera på ett visst sätt som du normalt inte gör för att imponera på de, be real.

Har oxå funderat i dom banorna, jag kanske gör någonting för att försöka höja mitt värde i deras ögon.

Ska pröva med det idag, kommer med uppdatering!
Citera
2008-09-04, 08:14
Medlem
skurknnns avatar
Citat:

Du verkar vara en rolig medarbetare.
Säljer du bingolotter och bygger modellflyg på fritiden?
Citera
2008-09-04, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurknnn
Du verkar vara en rolig medarbetare.
Säljer du bingolotter och bygger modellflyg på fritiden?

Nu fick du allt till det va?

Pinsamt.
Citera
2008-09-04, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard88
Jag anser att man aldrig kan få för många vänner, därav tråden :-)

Om någon har någon analys av något slag i tanken, släng fram den :-)

Känns lite konstigt att du skulle ändra ditt beteende bara sådär och det tror jag dom andra kommer tycka med. Så i ditt fall skulle jag ta det lite lugnt.

Var trevlig, öppen, hjälpsam, skämtsam osv.
Ett god morgon/hej + ett leende sitter aldrig fel. Det värsta som kan hända är att du blir ignorerad och då kan du ju skita i den jäveln i fortsättningen.

Försök få igång ett samtal vid fikabordet. Kan vara vad som helst! Stormen i USA, klaga på alla jävla getingar som finns osv.

Känner du att du har någon klockren rolig kommentar i huvudet så tveka inte på att säga den. Självklart så bör du inte dra iväg det grovaste du har till halvdöda Agda på kontoret men du fattar!

Om du nu inte är en enstöring IRL så bör det inte vara nåt problem. Men gå lugnt fram, att förvandlas från surkuk till as trevlig över en natt kan bli ganska konstigt.
Citera
2008-09-04, 09:56
Medlem
skurknnns avatar
Citat:
Nu fick du allt till det va?

Pinsamt.

Ja, filmade hela sekvensen och la upp på youtube också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in