2008-09-03, 23:16
Medlem
sickpuppys avatar
Ok, jag inser att det här låter rätt löjligt, men, men..

För en tid sedan dejtade jag en kille under ett par månader. Utan att gå in på alla jobbiga detaljer så betedde han sig som ett svin mot mig (typ velade fram och tillbaka, hävdade att han verkligen ville satsa på mig när han i själva verket var fyllekåt och så vidare).

När det hela tog definitivt slut gav han mig en rätt fin present, antagligen för att döva sitt dåliga samvete. Jag vet att jag inte borde ha tagit emot den, men jag gjorde det ändå. Främst därför att jag var rätt körd i botten just då, både på grund av honom och andra orsaker, och orkade inte riktigt känna efter eller tjafsa om det.

Nu har jag inte kunnat komma över det. Jag mår dåligt och känner mig billig för att jag tog emot presenten. Jag känner mig ungefär som ett barn som man sticker till ett Happy meal för att det ska sluta gråta och jag vill verkligen inte ha presenten.

Så till min fråga: Bör jag lämna tillbaka den där eländesgåvan? Eller borde jag i så fall ha vägrat ta emot den från första början? Och kommer jag att framstå som sinnesjuk om jag skulle komma dragande med den till honom, nu ett par månader efteråt?
Citera
2008-09-03, 23:24
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Ok, jag inser att det här låter rätt löjligt, men, men..

För en tid sedan dejtade jag en kille under ett par månader. Utan att gå in på alla jobbiga detaljer så betedde han sig som ett svin mot mig (typ velade fram och tillbaka, hävdade att han verkligen ville satsa på mig när han i själva verket var fyllekåt och så vidare).

När det hela tog definitivt slut gav han mig en rätt fin present, antagligen för att döva sitt dåliga samvete. Jag vet att jag inte borde ha tagit emot den, men jag gjorde det ändå. Främst därför att jag var rätt körd i botten just då, både på grund av honom och andra orsaker, och orkade inte riktigt känna efter eller tjafsa om det.

Nu har jag inte kunnat komma över det. Jag mår dåligt och känner mig billig för att jag tog emot presenten. Jag känner mig ungefär som ett barn som man sticker till ett Happy meal för att det ska sluta gråta och jag vill verkligen inte ha presenten.

Så till min fråga: Bör jag lämna tillbaka den där eländesgåvan? Eller borde jag i så fall ha vägrat ta emot den från första början? Och kommer jag att framstå som sinnesjuk om jag skulle komma dragande med den till honom, nu ett par månader efteråt?

Vad fick du för något? Jag tycker inte du ska lämmna tillbaka gåvan. Du har ju faktiskt fått den och det är otrevligt att lämmna tillbaka en present!

Men om du ändå ska göra det kan du smeta in den i bajs och ge tillbaka den. Det skulle vara skitkul att se hans reaktion! Sen kan du kissa på golvet framför honom och skrika "jag har bajs i brallan"
Citera
2008-09-03, 23:28
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Du skulle inte tagit emot den i första hand. Nu är det försent att lämna tillbaka.
Citera
2008-09-03, 23:33
Medlem
Svar; Nej, man lämnar inte tillbaka en present om man tagit emot den. Behåll den som en påminnelse, som ett järtecken, något du lärt, du komer inte göra så här igen.
Citera
2008-09-03, 23:36
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Vad fick du för något? Jag tycker inte du ska lämmna tillbaka gåvan. Du har ju faktiskt fått den och det är otrevligt att lämmna tillbaka en present!

Men om du ändå ska göra det kan du smeta in den i bajs och ge tillbaka den. Det skulle vara skitkul att se hans reaktion! Sen kan du kissa på golvet framför honom och skrika "jag har bajs i brallan"

Är du igång igen med ditt bajssnack. Lägg ner sånt där skitsnack, det hör hemma på WC...
Citera
2008-09-03, 23:57
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Du skulle inte tagit emot den i första hand. Nu är det försent att lämna tillbaka.

Joo, det tycker jag egentligen också..

Men hur illa skulle det vara om jag lämnade tillbaka den? Jag inser ju själv att det inte direkt är Magdalena Ribbing-klass, men skulle det ses som en direkt krigsförklaring eller som bara lite ohyfsat.

Jo, jag tycker gåvan i sig är lite trashy också. Det är ett presentkort på en märkesklädesbutik. Hade det varit en sak eller något mer personligt så hade jag hellre kunnat tänkt mig att behålla den, men nu känns det verkligen som att han betalar för sig.
Citera
2008-09-04, 00:04
Bannlyst
Papperskorgen

Varför spara något som du ser som obekvämt
papperskorgen
Citera
2008-09-04, 00:07
Medlem
omgplzs avatar
Köp dig nåt fint för presentkortet eller bränn det och gå vidare i livet.
Citera
2008-09-04, 00:09
Bannlyst
Enkelt: Tror du att du mår bättre av att lämna tillbaka presenten så gör det. Och ja, det var en trashig gåva fi fan.
Citera
2008-09-04, 00:10
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Joo, det tycker jag egentligen också..

Men hur illa skulle det vara om jag lämnade tillbaka den? Jag inser ju själv att det inte direkt är Magdalena Ribbing-klass, men skulle det ses som en direkt krigsförklaring eller som bara lite ohyfsat.

Jo, jag tycker gåvan i sig är lite trashy också. Det är ett presentkort på en märkesklädesbutik. Hade det varit en sak eller något mer personligt så hade jag hellre kunnat tänkt mig att behålla den, men nu känns det verkligen som att han betalar för sig.

Är det ett presentkort bara så kan du lika gärna lämna tillbaka det.
En sån present har egentligen ingen tanke bakom sig alls annat än att han vill köpa sig förlåtelse eller något.

Hade det varit nån fin liten sak, typ ett halvbilligt halsband eller så hade det varit en helt annan sak, då hade du kunnat behålla det för minnes skull, men ett presentkort känns bara hjärndött
Citera
2008-09-04, 00:11
Medlem
Zorshas avatar
Ge det till mig, så kan JAG påminna dig istället, nästa gång du är på väg att göra nåt korkat?!
Citera
2008-09-04, 00:12
Medlem
Xdreams avatar
skicka den till mig så att jag kan examinera den , sen skickar jag vidare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto