2008-09-03, 22:30
  #1
Medlem
Robocraps avatar
Försöker byta upp mig till något större och funderar eventuellt på en lägenhet i Solna Hagalund.. Blåkulla...

Hur är det att bo där egentligen? Har förstått att det inte är så dåligt som ryktet säger..

Nån som bor där nu som vill ge lite feedback?
Citera
2008-09-03, 22:32
  #2
Medlem
ittebittes avatar
Mycket zigenare på kvarterskrogen iaf. Verkar vara en skithåla, jag skulle inte vilja bo där.
Citera
2008-09-03, 23:44
  #3
Bannlyst
tja, ett miljonprogram som alla andra fast målat himmelsblått i st f det vanliga betonggrå
Citera
2008-09-04, 00:19
  #4
Medlem
zantecs avatar
Skulle sikta på råsunda ist.
Eller huvusta är bättre än blåkulla i mina ögon.
Citera
2008-09-04, 01:00
  #5
Medlem
Mrdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittebitte
Mycket zigenare på kvarterskrogen iaf. Verkar vara en skithåla, jag skulle inte vilja bo där.

zigenarna sitter knappast på kvarterskrogen, där sitter mer alkoholiserade ensama gubbar.



Själv är man uppvuxen i solna och har inget emot hagalund. Om du har kids så är hagalundsskolan inte är den bästa skolan. Men området är det inget fel på och lägenheterna brukar va ljusa och fina, sjukt fin utsickt om du får en lägenhet högt upp. Kanske lite långt till tuben men pendeln är ju nära, bra område att ha bil i.
Citera
2008-09-04, 01:06
  #6
Medlem
talip_ks avatar
Det är nära till stan och planer på ombilda till bostadsrätter finns. Kommer inte på något negativt att säga om området.
Signalisten är f. ö en bra hyresvärd
Citera
2008-09-04, 09:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Det är nära till stan och planer på ombilda till bostadsrätter finns. Kommer inte på något negativt att säga om området.
Ett par av husen ägs redan av bostadsrättsföreningar.

Personligen är inte Hagalund det främsta området jag skulle vilja bosätta mig i idag. Men om ett antal år kan det bli välidigt bra. Tvärbanan skall dras till Solna station, Sveriges nya nationalarena byggs inte så långt där ifrån, fler hus som ändrar från hyresrätt till bostadsrätt mm gör att området kan bli helt annorlunda jämfört med idag.
Citera
2008-09-04, 10:48
  #8
Medlem
Vethuts avatar
Jag bodde en kortare tid, typ -99, i Hagalund och vad jag gillade mest var att den lokala sunk-pizzerian nattetid firade ner en diskokula och blev till en medioker nattklubb.

Dessa härliga, uppfinningsrika araber...
Citera
2008-09-05, 14:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Försöker byta upp mig till något större och funderar eventuellt på en lägenhet i Solna Hagalund.. Blåkulla...

Hur är det att bo där egentligen? Har förstått att det inte är så dåligt som ryktet säger..

Nån som bor där nu som vill ge lite feedback?

Nu bor jag inte där men hade en brud för några år sedan som bodde där. Hennes lägenhet var väldigt bra planerad samt du hörde ingenting från grannarna, trots att vägg i vägg bodde det en arabfamilj med en hel hoper ungar. Tydligen är väggar och golv väldigt tjocka så det är väldigt tyst.

Till varje hus finns det ett underjordiskt garage där det ingår en plats i varje lägenhet, i alla fall vad man har sagt till mig.

Lokala haket, Hagapuben, blir med jämna mellanrum av med alkoholtillståndet, har varit där en gång, intressant ställe lika jävla sunkigt som Solna krog i centrum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in