2008-09-03, 22:06
Medlem
Jag är vilse. Min tjej har flyttat 30 mil för att plugga.
Själv har jag sagt upp mig från jobbet och ska flytta upp dit inom kort. Jag lämnar en stabil tillvaro med bra lön för min ålder, bor hemma. Tänkte tjäna ihop lite cash för att dra ut i världen om några månader. Så var mitt mål i början av året. Det var även då jag träffa denna pingla. Jo mer tiden gick jo mer seriöt blev det och i dagsläget har vi varit ihop i ca 7 månader. Vi passar ihop perfekt. Men gör jag rätt det är det som är frågan.

Jag flyttar upp utan jobb, utan bostad (bor hos henne tillfälligt iofs), några vänner har jag redan där men inga nära. Det kommer vara en stor förändring. Människor är rädda för förändringar i naturen, men samtidigt har jag tröttnat på tillvaron där jag befinner mig nu, och kommer ogilla den änmer om vi gör slut.

Egentligen borde jag inte vara orolig. Jag vet faktiskt inte vad jag är orolig för. Är bara allmänt rädd att allt blir skit. Hon kommer träffa massvis nya människor, hon kanskei nte har tid för mig osv...

jag är riktigt dålig på att formulera mig för tillfället, tankarna bara flyger. Jag postar detta och ber om ursäkt och lovar att återkomma när tankarna är på plats.
Citera
2008-09-03, 22:15
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Om du bor hemma trots att du har ett vettigt jobb, behöver du komma iväg.
Citera
2008-09-03, 22:19
Medlem
Caesarns avatar
Svårt att inte ha en stabil tillvaro om man bor hemma. Klart du ska flytta. Iaf om du är 20+. Förmodligen annars också.
Citera
2008-09-03, 22:19
Medlem
KB886511Bs avatar
Så länge du håller dig till dina planer me resande osv, är det lugnt. Skulle flytten få dig att slöa till o tappa motivationen för att leva, då har du gjort fel. Du har ödet i dina egna händer helt enkelt!
Citera
2008-09-03, 22:24
Medlem
Det finns få saker som är mer utvecklande för sig själv än att flytta till en helt ny plats/ort. Men se till att hitta en sysselsättning annat än att sitta hemma o vänta på tjejen, för då vill du nog bara flytta "hem" igen.

Vad har du jobbat med tidigare? Finns det liknande jobb innom samma branch på den nya orten?
Citera
2008-09-03, 22:27
Medlem
gahhhraws avatar
Visst

är kärleken underbar?
Men offra inte dina planer och din ungdom för något så nytt. 7 månader är enligt min mening alldeles för snabbt att flytta ihop med någon, det blir lätt att ni kommer in i en slentrianmässig vardag tillsammans redan nu. Nej bo kvar hemma, spara pengar, res upp till henne mellan varven och ge dig sen ut på din resa, uppfyll dina drömmar. Innan detta arbeta upp en bra grund för ert förhållande, så att det klarar av att du är bort en månad eller två, sen när du kommer hem har ni en bra grund att basera ert samboförhållande på. För hon ska väl plugga ett tag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in