2008-09-04, 07:25
Medlem
red_addictions avatar
För att det ska bli något med mig krävs det att killen är ganska pushig ja.. Men för den sakens skull är jag inte passiv, men att han i början får ta ganska mycket initiativ är sant...
Citera
2008-09-04, 10:18
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Hmmmm.....
Låter lite tråkigt att gå ut som tjej om man ska tänka så. Någon som är för påflugen skrämmer bort de flesta.
Har hänt att det kommer fram översociala tjejer när jag är ute, jag blir mest chockad, går i blygläge och får inte fram ett ord. Sedan ser men en rund mumsig rumpa tassa därifrån för de tror att jag är dryg och ointresserad.

Tänkte jag skulle skriva vad jag tycker mig ha sett fungerar för tjejer som är mer offensiva. Tyvärr hade ju det varit sådant dära "the game" som Neil Strauss håller på med och det är bara äckligt. Eller hur?
Citera
2008-09-04, 10:44
Medlem
CashBlows avatar
Jag är såååå trött på alla kvinnor som ständigt jagar mig och försöker få mig på fall. Förstår de inte att det bara är JOBBIGT?

Det är så synd om mig, som man, som behöver utstå dessa förföljelser. Vad har jag någonsin gjort för ont så att jag måste jagas, året om, år ut och år in?

Jag kan inte gå på krogen längre i mina kortkorta kläder för genast kommer det en sån där KVINNA och ska försöka ragga på mig. Jag är så TRÖTT på detta, jag är så trött på alla dessa kvinnor.
Citera
2008-09-04, 10:57
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna Freud
Utgångspunkten för min fråga gäller då det eventuellt ska bli något "riktigt" (inte ONS).

När pojke möter flicka - måste det vara så att han är den som först tar kontakt med tjejen? Att han måste få henne så pass intresserad att han kan föreslå att ses igen? Motsatsen är att tjejen går fram först, ser till att fixa en andra dejt, sms:ar först etc etc.

Eller är det så att männen faktiskt gillar jakten?

Är lite insnöad på en bok som jag fick av en god (välmenande manlig vän ) som heter "He´s just not that into you (sv. "Dumpa honom! Han vill faktiskt inte ha dig".) Boken går ut på att om en tjej måste vara den som "attackerar", får saker och ting att hända - är killen faktiskt inte intresserad (mer än möjligen ett ONS, blir lite smickrad, eller är en allmänt lat person). Lösningen är att bara gå ut och se attraktiv ut - om en kille verkligen vill ha tjejen sköter han "grovjobbet".

Amerikanskt bullshit eller kära FB-gossar, känner ni igen er?

Helt ärligt, det spel du beskriver avskyr jag över allt annat. Jag vill inte spela kokett och mystisk, jag är den jag är take it or leave it. Men det ligger säkert lite sanning i det som sägs i boken.

Men för mig går alla bort som inte kan acceptera hur jag bemöter dem.
Citera
2008-09-04, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Jag är såååå trött på alla kvinnor som ständigt jagar mig och försöker få mig på fall. Förstår de inte att det bara är JOBBIGT?

Det är så synd om mig, som man, som behöver utstå dessa förföljelser. Vad har jag någonsin gjort för ont så att jag måste jagas, året om, år ut och år in?

Jag kan inte gå på krogen längre i mina kortkorta kläder för genast kommer det en sån där KVINNA och ska försöka ragga på mig. Jag är så TRÖTT på detta, jag är så trött på alla dessa kvinnor.

Slampa.
Citera
2008-09-04, 11:38
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow

Jag anar en gnutta ironi, men om jag missförstod dig rätt så bör du nog försöka täcka dina håriga, sexiga ben med vanliga jeans så brukar de sluta jaga dig.

Personligen tycker jag det roligaste med att vara singel är jakten =).
Citera
2008-09-04, 11:44
Medlem
snapphonas avatar
Min uppfattning är att de flesta killar blir smickrade och glada när tjejer tar initiativ, vare sig de är intresserade eller ej. Och många killar tycker att det är betungande att de alltid måste vara "Jägaren".

Men jag gissar att det beror på i vilka kretsar man umgås... Jag attraheras inte av konservativa män som har svårt för kvinnor som tar för sig. Så jag umgås vanligen inte med dem heller. Mitt urval kan därför vara något snävt.
Citera
2008-09-04, 11:45
Medlem
snapphonas avatar
Sedan tycker de flesta att det är jobbigt med någon som är regelrätt påflugen, men det är en annan sak.
Citera
2008-09-04, 13:27
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
När pojke möter flicka - måste det vara så att han är den som först tar kontakt med tjejen? Att han måste få henne så pass intresserad att han kan föreslå att ses igen? Motsatsen är att tjejen går fram först, ser till att fixa en andra dejt, sms:ar först etc etc.

Eller är det så att männen faktiskt gillar jakten?

Vem som 'Måste' vad beror väl i hög grad på dem som det berör? Själv tycker jag det är extremt attraktivt med en tjej som vet vad hon vill. Tycker denna egenskap (att sträva efter det man önskar) är en positiv egenskap, oavsett vilket kön den som innehar egenskapen har.

Citat:
Är lite insnöad på en bok som jag fick av en god (välmenande manlig vän ) som heter "He´s just not that into you (sv. "Dumpa honom! Han vill faktiskt inte ha dig".) Boken går ut på att om en tjej måste vara den som "attackerar", får saker och ting att hända - är killen faktiskt inte intresserad (mer än möjligen ett ONS, blir lite smickrad, eller är en allmänt lat person). Lösningen är att bara gå ut och se attraktiv ut - om en kille verkligen vill ha tjejen sköter han "grovjobbet".

Amerikanskt bullshit eller kära FB-gossar, känner ni igen er?

Pja, för mig är det där totalt bullshit.

För det första så bygger ju resonemanget på det underförstådda antagandet att utseendet är något separerat från personligheten. Kanske detta gäller för tonåringar och mentalt stagnerade vuxna.

Själv kan jag tycka att bland det mest fascinerande är att betrakta hur en annan individ kan omformas framför ens ögon i takt med att man lär känna denne. En process på gott och ont. Har sett "fula" tjejer bli närmast oemotståndligt attraktiva, och "snygga" tjejer visat sig vara tomma skal med lite glättigt omslagspapper på.

Att medvetandegöra detta kräver ju lite retrospektiv reflektion, vilket kan vara en trevlig syssla ibland...

För det andra så tycks ju den bok du fått bygga på väldigt definitiva slutsatser om vilka roller man spelar i parningsleken - Inget fel i det. Roller är till för att hjälpa oss orientera oss och göra framtiden lite mer förutsägbar.

Men den roll du beskriver utifrån boken, är ju inte en roll som ger dig frihet att agera, utan snarare en roll som anvisar åt dig att reagera. Den ställer ju upp antagandet att om du tvingas ta initiativ, ja då är du inte intressant. Alltså, finns det något substantiellt intresse från killen så ska du sitta vackert och vänta. Alltså, enligt min mening en roll som begränsar mer än den frigör.

Rollen i parningsleken finns ju till för dig, för att göra skeenden lite lättare att tolka och förstå och därigenom underlätta att du drar korrekta slutsatser. Det är dock inte samma sak som att du finns till för rollen.

Du kan välja att vara marionetten (vilket de flesta enligt min erfarenhet väljer. Är väl tryggast så) eller handen som styr marionetten.
Citera
2008-09-04, 13:32
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Som du säger, det är så jag önskar att det skulle funka - även här i Sverige. Men jag vet inte, det verkar som att "låta honom jaga" fortfarande är det som gäller.

Jag har lyckats med det motsatta. Jag raggade ner en kille totalt, och det slutade med giftemål! Men! Under hela vårt äktenskap var jag alltid den som fick dra i alla trådar (allt i från var vi skulle resa till hur vi skulle renovera och inreda vårt hem. Han gillade att åka med båten. Inte så kul i längden kan jag säga. Vi är skilda nu.)
Ja men eftersom du har haft den som inte tog tag i något så kanske det är skönt att träffa någon som fixar allt som omväxling. Men jag tror fortfarande på ge och ta gällande detta. Med min kille vet jag faktiskt inte vem som jagade vi var nog jävligt på båda två.
Citera
2008-09-04, 13:35
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Cid
Jag tycker att det ska vara 50-50, vi lever ju i Sverige på 2000-talet. Sen vem som tar första steget spelar ingen roll, slumpen får väl avgöra det

Den idén fungerar inte för att:

Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
On-Topic: Männen har alltid varit de som tagit initiativ, nu på senare år har även tjejerna börjat dela denna jägarlek. Jag är ganska gammalmodig av mig och anser att det är männens jobb, även fast det är ganska charmigt när tjejer tar initiativet. Dock brukar de vara tjejer man inte är speciellt intresserad av.

...den upplevelsen delas av båda könen. Numera, när kvinnor inte desperat behöver en försörjare, så söks ömsesidig attraktion. Ett "varannansystem" är helt otänkbart, eftersom man inte kan begära att någon ska stöta på någon som den inte vill ha.

CashBlow: Jag känner med dig, men du får förstå att kvinnorna inte kan hålla sig tillbaka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in