2008-09-03, 21:31
Medlem
Utgångspunkten för min fråga gäller då det eventuellt ska bli något "riktigt" (inte ONS).

När pojke möter flicka - måste det vara så att han är den som först tar kontakt med tjejen? Att han måste få henne så pass intresserad att han kan föreslå att ses igen? Motsatsen är att tjejen går fram först, ser till att fixa en andra dejt, sms:ar först etc etc.

Eller är det så att männen faktiskt gillar jakten?

Är lite insnöad på en bok som jag fick av en god (välmenande manlig vän ) som heter "He´s just not that into you (sv. "Dumpa honom! Han vill faktiskt inte ha dig".) Boken går ut på att om en tjej måste vara den som "attackerar", får saker och ting att hända - är killen faktiskt inte intresserad (mer än möjligen ett ONS, blir lite smickrad, eller är en allmänt lat person). Lösningen är att bara gå ut och se attraktiv ut - om en kille verkligen vill ha tjejen sköter han "grovjobbet".

Amerikanskt bullshit eller kära FB-gossar, känner ni igen er?
Senast redigerad av Anna Freud 2008-09-03 kl. 21:39.
Citera
2008-09-03, 21:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna Freud
Utgångspunkten för min fråga gäller då det eventuellt ska bli något "riktigt" (inte ONS).

När pojke möter flicka - måste det vara så att han är den som först tar kontakt med tjejen? Att han måste få henne så pass intresserad att han kan föreslå att ses igen? Motsatsen är att tjejen går fram först, ser till att fixa en andra dejt, sms:ar först etc etc.

Eller är det så att männen faktiskt gillar jakten?

Är lite insnöad på en bok som jag fick av en god (välmenande manlig vän ) som heter "He´s just not that into you (sv. "Dumpa honom! Han vill faktiskt inte ha dig". Boken går ut på att om en tjej måste vara den som "attackerar", får saker och ting att hända - är killen faktiskt inte intresserad (mer än möjligen ett ONS, blir lite smickrad, eller är en allmänt lat person). Lösningen är att bara gå ut och se attraktiv ut - om en kille verkligen vill ha tjejen sköter han "grovjobbet".

Amerikanskt bullshit eller kära FB-gossar, känner ni igen er?

Det beror självfallet på individen. Babianen anser personligen att kvinnan ska vara lite avvisande för att det ska bli intressant. Det är svårt att känna någon attraktion till en kvinna som bjuder ut sig. Men det finns ju män som gillar det också.
Citera
2008-09-03, 21:41
Medlem
Typens avatar
Det här tramset figurerar i snart varje tråd. Passivitet är extremt avtändande, och möter jag det kommer jag inte ta några initiativ andra än sådana som tar mig bort från henne och till någon som visar vad och att hon vill.
Citera
2008-09-03, 21:43
Medlem
Strike-s avatar
"He's just not that into you" har f.ö blivit film med många stora stjärnor i USA.

Jennifer Aniston, Scarlett Johansson, Drew Barrymore, Jennifer Connolly,Ben Affleck, Justin Long, Bradley Cooper, Kevin Connolly OSV.

http://www.imdb.com/title/tt1001508/

Rent off-topic.

On-Topic: Männen har alltid varit de som tagit initiativ, nu på senare år har även tjejerna börjat dela denna jägarlek. Jag är ganska gammalmodig av mig och anser att det är männens jobb, även fast det är ganska charmigt när tjejer tar initiativet. Dock brukar de vara tjejer man inte är speciellt intresserad av.
Citera
2008-09-03, 21:43
Medlem
CashBlows avatar
Att bara ytterst få kvinnor kan leda en konversation är redan känt. Så om mannen vill ha nåot som helst utbyte med kvinnan så får han vara så god att inleda, leda och avsluta konversationen.

Citera
2008-09-03, 21:53
Medlem
snapphonas avatar
Jag avskyr killar som beter sig som om de vore Jägaren och jag Bytet som ska släpas hem till grottan... Däremot är det självklart trevligt att bli uppvaktad
Men det tycker nog killar också.

De som har svårt för tjejer som är lite framåt och tar egna initiativ, brukar i allmänhet inte vara något för mig.
Citera
2008-09-03, 21:58
Medlem
Haha

Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Att bara ytterst få kvinnor kan leda en konversation är redan känt. Så om mannen vill ha nåot som helst utbyte med kvinnan så får han vara så god att inleda, leda och avsluta konversationen.

Det är för att vi fått lära oss att inte ta för mycket plats ju Jag är en mästare på roliga och spirituella snack men det verkar bara vara en hämsko när det gäller att träffa någon. Så nu testar jag att vara en vacker, passiv, tyst och mystisk girl som bara sköter my own business. Så får gossarna sköta jobbet. Får se om det funkar ...
Citera
2008-09-03, 22:05
Medlem
noonelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna Freud
Det är för att vi fått lära oss att inte ta för mycket plats ju Jag är en mästare på roliga och spirituella snack men det verkar bara vara en hämsko när det gäller att träffa någon. Så nu testar jag att vara en vacker, passiv, tyst och mystisk girl som bara sköter my own business. Så får gossarna sköta jobbet. Får se om det funkar ...
Låter som ett konstigt resonemang? Jag ser inte hur det ena utesluter det andra? Varför inte öka oddsen och köra både och?

I dagens moderna, jämlika samhälle ser jag det som positivt om tjejer också jagar.
Citera
2008-09-03, 22:10
Medlem
Gustaas avatar
jag vet inte varför, men av någon okänd lustig anledning så har jag alltid blivit avskräckt det tillfällen en tjej börjat ragga på mig. Ne det där med att ragga är mitt jobb
Citera
2008-09-03, 22:14
Medlem
Ursas avatar
Det är roligare att jaga än att bli jagad. Men när man väl har fällt bytet och släpat hem det, tja, då ligger det ett as i sängen.

Jag skämtar bara lite. Tänder man på själva jakten, har objektet mycket lite med saken att göra. Dylika relationer blir inte långlivade.
Citera
2008-09-03, 22:17
Medlem
Sillberts avatar
1. Kvinnor är mer kräsna när det gäller sexpartner.
2. Detta gör att kvinnorna ofta övervärderar sin attraktivitet.
3. Kvinnan tar initiativ mot en man. Enligt punkt 2 tar hon initiativ på en man över sin egen attraktivitet.
4. Mannen tänker: "Ingen man vill gifta sig med, men en chans att tömma pungen utan större ansträngning."
5. Sex.
6. Mannen tackar för sig och drar.
7. Kvinnan påstår att män inte klarar när kvinnor tar initiativ.
Citera
2008-09-03, 22:33
Medlem
noonelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
1. Kvinnor är mer kräsna när det gäller sexpartner.
2. Detta gör att kvinnorna ofta övervärderar sin attraktivitet.
3. Kvinnan tar initiativ mot en man. Enligt punkt 2 tar hon initiativ på en man över sin egen attraktivitet.
4. Mannen tänker: "Ingen man vill gifta sig med, men en chans att tömma pungen utan större ansträngning."
5. Sex.
6. Mannen tackar för sig och drar.
7. Kvinnan påstår att män inte klarar när kvinnor tar initiativ.
En aning cyniskt och generaliserande men inte helt utan grund...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in