2008-09-04, 04:21
Medlem
Lägg ner!

Dans brukade vara den form av underhållning som fick även den mest trogna av män att lätta på smilebanden och spendera sin hårdförtjänta tid genom att se andra röra på sig i takt med musiken i en trance av lycklighet.

Men nu tydligen så räknas det på hur många brudar man kan dra in, tragiskt.
Citera
2008-09-04, 04:51
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Dans brukade vara den form av underhållning som fick även den mest trogna av män att lätta på smilebanden och spendera sin hårdförtjänta tid genom att se andra röra på sig i takt med musiken i en trance av lycklighet.

Men nu tydligen så räknas det på hur många brudar man kan dra in, tragiskt.

tycker du? jag tycker det är jävligt coolt av en snubbe att ställa sig och dansa och shaka loss, vi har blivit alldeles för infekterade av den där magnus uggla-attityden "dansar aldrig nykter" senaste 10 åren.
och lägga ner?
Det är väl snarare tvärtom, att det var OVANLIGT förut att sitta som en jävla panelhöna när alla andra är uppe och mår bra, min storebrorsa, som växte upp i slutet på 70-talet-början på 80-talet har berättat att det var prestige och ett sätt att få både brudar och polare..en stor merit var att dansa bra. Och då menar jag naturligtvis inte som en fjolla, det är det som jag tycker är riktigt coolt och skickligt, de snubbarna som får till det utan att se fjantiga ut. De förtjänar helt klart lite extra uppmärksamhet och man får lite mer competition ute på krogen, men det bjussar jag på.
vafan, det är väl KUL att folk vågar släppa loss mer och mer?
fattar inte hur du kan tycka tvärtom.
jag tänker solklart haka på till groovesville , och det tycker jag du också ska göra

Nu en fråga till er killar som är därute och shakar loss och till er tjejer som ser oss killar shaka loss, vad tycker ni är en cool dansstil? Vad går fetbort? skulle vara kul om ni hade nåt ev klipp med ett par schyssta moves så man får se lite vad som gäller och inte !!!
Senast redigerad av IKAROZ 2008-09-04 kl. 04:57.
Citera
2008-09-04, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
tycker du? jag tycker det är jävligt coolt av en snubbe att ställa sig och dansa och shaka loss, vi har blivit alldeles för infekterade av den där magnus uggla-attityden "dansar aldrig nykter" senaste 10 åren.
och lägga ner?
Det är väl snarare tvärtom, att det var OVANLIGT förut att sitta som en jävla panelhöna när alla andra är uppe och mår bra, min storebrorsa, som växte upp i slutet på 70-talet-början på 80-talet har berättat att det var prestige och ett sätt att få både brudar och polare..en stor merit var att dansa bra. Och då menar jag naturligtvis inte som en fjolla, det är det som jag tycker är riktigt coolt och skickligt, de snubbarna som får till det utan att se fjantiga ut. De förtjänar helt klart lite extra uppmärksamhet och man får lite mer competition ute på krogen, men det bjussar jag på.
vafan, det är väl KUL att folk vågar släppa loss mer och mer?
fattar inte hur du kan tycka tvärtom.
jag tänker solklart haka på till groovesville , och det tycker jag du också ska göra

Nu en fråga till er killar som är därute och shakar loss och till er tjejer som ser oss killar shaka loss, vad tycker ni är en cool dansstil? Vad går fetbort? skulle vara kul om ni hade nåt ev klipp med ett par schyssta moves så man får se lite vad som gäller och inte !!!

Magnus uggla?.

Min poäng är att nu, och tydligen i 80 och 70 talet, så räknas danstilen i hur många brudar man fångar, och inte creed. En som dansar repsektabelt och fint har all världens creed, men nu så har alla baktanken att bekräftelsen från coola polare och snygga tjejer är belöningen.

Jag tycker inte om killar som dansar framför tjejer för det finns oftast bara en mening, att leka upp-och-ragga-som-ett-djur-genom-rörelser. Killar som dansar grasiöst och fint är något helt annat, men då det inte är populärt inför masskoncepten av dans=sex så tror jag inte ts eller du skulle gilla det.

Därför ställer jag mig negativt inför dansgolv och disco och krogen och etc etc.
Citera
2008-09-04, 12:33
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Magnus uggla?.

Min poäng är att nu, och tydligen i 80 och 70 talet, så räknas danstilen i hur många brudar man fångar, och inte creed. En som dansar repsektabelt och fint har all världens creed, men nu så har alla baktanken att bekräftelsen från coola polare och snygga tjejer är belöningen.

Jag tycker inte om killar som dansar framför tjejer för det finns oftast bara en mening, att leka upp-och-ragga-som-ett-djur-genom-rörelser. Killar som dansar grasiöst och fint är något helt annat, men då det inte är populärt inför masskoncepten av dans=sex så tror jag inte ts eller du skulle gilla det.

Därför ställer jag mig negativt inför dansgolv och disco och krogen och etc etc.

aha, då missförstod jag dig innan. Plus att jag håller med dig...SÅ ska det ju inte vara..det blir ju verkligen patetiskt, det håller jag med dig om.
Citera
2008-09-04, 13:10
Medlem
Tenzings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def.jam
Att vara riktigt duktig på att dansa. Har inte denna person betydligt lättare att knyta kontakter på en nattklubb?

Har en bekant som berättade att när han och en kompis drog ut på klubb så ägde hans kompis dansgolvet (blev en ring runt honom), och med detta fick han tydligen i efterhand många positiva "approaches" från både killar och tjejer. Killarna kom fram och tog hans nummer för att bjuda honom på fester medan tjejerna kom fram för att småflörta lite.

Jag säger inte att kan man dansa så är allt klart, man måste ju kunna vara en person utanför dansgolvet också. Men att själva dansandet attraherar folk, de vill komma fram och prata utanför dansgolvet.

Någon flashbackare som är duktig på att dansa och tycker det underlättar en hel del på nattklubb eller varit med om något liknande? Dela gärna med dig..

Vad tror ni om detta? Diskutera!

Fan vad jag hade garvat åt någon kompis om han bjudit någon kille han träffapå krogen för att denne dansade bra
Citera
2008-09-04, 17:35
Medlem
IKAROZs avatar
Det som verkligen är sexigt är ju en tjej som kan dansa.
kolla in de här 10 sekundrarna där jodie foster dansar.
jag tycker hon har fattat galoppen och gör det skithäftigt.
inget överdramatiskt.

http://uk.youtube.com/watch?v=k7PAyyOwfbY

tyvärr dansar de flesta tjejer så här :

http://uk.youtube.com/watch?v=CZ9oD85Eirw

har jag fel?
Citera
2008-09-04, 18:17
Medlem
Rai_Unos avatar
-

Jag och de manliga vänner jag har som brukar gå på fester/klubbar tillsammans med brukar inta dansgolvet med inställningen att släppa loss och ha så roligt som möjligt. Jag/Vi får ofta komplimanger om att vi drog igång festen eller dansar bra. Sen så är ju dansgolvet också lättaste stället att ragga på!
Citera
2008-09-04, 18:20
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rai_Uno
Jag och de manliga vänner jag har som brukar gå på fester/klubbar tillsammans med brukar inta dansgolvet med inställningen att släppa loss och ha så roligt som möjligt. Jag/Vi får ofta komplimanger om att vi drog igång festen eller dansar bra. Sen så är ju dansgolvet också lättaste stället att ragga på!

Ja HELT rätt inställning broder
Citera
2008-09-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
Det som verkligen är sexigt är ju en tjej som kan dansa.
kolla in de här 10 sekundrarna där jodie foster dansar.
jag tycker hon har fattat galoppen och gör det skithäftigt.
inget överdramatiskt.

http://uk.youtube.com/watch?v=k7PAyyOwfbY

tyvärr dansar de flesta tjejer så här :

http://www.youtube.com/watch?v=ry2oslkwiL0&feature=related

har jag fel?

Hah det första klippet var...jag hade svårt att ta en sådan människa seriöst utan skulle mest bara göra "Öhhhh...." om jag såg någon göra det.

Nej, dans skall vara glad och lyckligt och fullkomligt spridda av glädje än sex-appeal för att bli bra.

Som detta tex.

Citera
2008-09-04, 20:21
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Hah det första klippet var...jag hade svårt att ta en sådan människa seriöst utan skulle mest bara göra "Öhhhh...." om jag såg någon göra det.

Nej, dans skall vara glad och lyckligt och fullkomligt spridda av glädje än sex-appeal för att bli bra.

Som detta tex.

Shit det var ju för fan en dansande näsa med en kropp på
Citera
2008-09-04, 20:24
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:

Som detta tex.

Ha ha ha du är ju störtskön

LITE skulle det vara kul att som kille köra den här dansen!!
http://uk.youtube.com/watch?v=zS1cLOIxsQ8

här snackar vi ju BARA glädje och ingen stil
Senast redigerad av IKAROZ 2008-09-04 kl. 20:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in