Här följer då mitt problem och mina försök till felsökningar.
Jag kikar in på Hotmail.com och loggar in med min mailadress.
under inloggningen stannar webläsaren och blir kritvit, den slutar ladda.
Jag provade senare att logga in med ett annat mailkonto, vilket funkar bra, dock kan jag inte klicka på inbox, utbox, skicka epost eller något.
Sidan laddar (enligt mätaren) men inget förändras på skärmen.
Så något är obekvämt med dessa.
Samma problem har även min bror på sin dator just med hotmail.
Efter att jag felsökt datorn, rensat alla sockets/portar, jag har systemåterställt till dagar innan det började trassla.
Fortfarande samma visa.
Kamrater och andra jag frågat har inga problem alls.
Jag fick nydligen problem med andra sidor, så som inloggningar till vissa hemsidor inte funkade, inte heller kunde jag ladda upp bilder på tex tinypic.com.
Efter mycket googlande så kunde det vara fel på antingen webläsaren, routern, eller datorns mjukvara (blockade sockets/portar).
Jag har provat att återställa så mycket jag kan, installerat Firefox 3, (IE fryser innan den ens kommer in på hotmail.com).
Har kört socketfix program, jag har avinstallerat allt jag installerat de senaste dagarna (även kikat loggar och avinstallerat bitar manuellt som inte tagit borts).
Med andra ord jag har gjort allt som skulle kunna vara fel vad jag vet.
Vad är mitt nästa steg?
-----------
Edit:
Provade just nyss att uppdatera IE, så fort jag klickar hämta så vägrar den, har kikat i alla inställningar jag kan komma på, sidan kan bara inte visas (popupen som ska ge mig nerladdningen)
Jag har tillåtit allt jag kan
Senast redigerad av Foxdie 2008-09-03 kl. 14:56.