2008-09-03, 14:39
Medlem
Strike-s avatar
Goddag flashbackare!

Har följt R&S-forumet ett tag nu och hoppas själv kunna få lite svar eller tips & trix åtminstone. Det är så att jag träffade en tjej för ca 10 månader sedan som jag tyckte var väldigt gosig och skön att vara med. Vi var ute någon gång och jag njöt av hennes sällskap. Nu träffades vi igen för någon månad sedan och har sen dess varit ute ett par gånger och haft kul igen. Det tråkiga för min del är att hon är osäker på sig själv (misstänker jag) och har förmodligen inte haft speciellt många relationer eller speciellt långa. Hon är allt jag haft som kriterier som flickvän och är väldigt avslappnande att vara med. Hon får mig att känna mig som en bättre person och allt sånt där...

De gånger vi har varit ute har hon alltid pratat om sina egna aktioner, typ "tycker du att det var rätt att göra si och så?" och varit inne på damernas ofta och kommit ut och frågat "tycker du jag ser bra ut såhär?" och sånt där, lite osäkert. Jag upplever det som att hon har dåligt självförtroende och förmodligen inte vill ha någon kille i sitt liv, mer än en kompis. Medans jag har varit lycklig över att ha träffat henne och skickat en del sms (några för många känns de som) och förmodligen varit för på. Men det är svårt att inte vara för på när man äntligen har funnit någon man vill ha sitt liv!

När vi varit ute på krogen och dansat och haft kul har hon nästan alltid hängt med hem till mig och vi har legat och myst och kramats. Inget mer. När hon sedan på morgonen vaknar blir hon lite stel, lite tyst och vill inte alls gosas. Hon kanske ligger i sängen men inte nära mig... Visst, alkohol får en att vilja gosas. Men vad tycker hon egentligen? Hon svarar knappt på mina sms, förutom på fyllan, där hon gärna vill vara med mig. Är hon bara för blyg för att visa vad hon vill eller vill hon bara ha mig som fyllekompis? Hon blir typ fyllekåt och jag vill ha någonting mer än det! Det som får mig att reagera på hennes sätt att agera är att jag vet att hon inte knullar runt eller ha haft speciellt många förhållanden som sagt. Hon har typ 500+ vänner på facebook och det är många killar som skriver till henne men jag vet att hon inte har varit med många. Kanske 5 på sin höjd.

Det tråkiga är hon att åker till Asien om några veckor med kompisar och ska backpacka i ett par månader och jag vill inte förlora henne! Jag söker inte råd om hur man får henne att stanna och tänker inte ens försöka med det heller men jag vill i alla fall prata med henne om hur jag tycker och tänker om henne, är det ett alternativ? Eller ska jag knipa igen om mina känslor och bara infinna mig i att hon åker och jag får vara lycklig över den tid jag har med henne?

// Förtvivlad Strike- som funderar på att ändra nicket till Spare.
Citera
2008-09-03, 14:51
Medlem
Har du gjort nått mer med henne än bara att gosa?
Citera
2008-09-03, 14:57
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgazm0
Har du gjort nått mer med henne än bara att gosa?

Nej, verkligen inte. Har inte alls varit för på i sängen utan mer hon som dragit i mig där.

Är hon en omogon blomma som kommer blomma ut först när någon ger henne den uppmärksamhet som behövs? De flesta tjejer brukar ju vara oskuldsfulla, lugna osv tills man gett de uppmärksamhet och självförtroende och efter några månader blivit dumpad för att sedan knulla runt och "leva livet". De flesta tjejer har ju en knullperiod i sitt liv och den brukar komma efter första riktiga förhållandet. I alla fall enligt mina erfarenheter.
Citera
2008-09-03, 15:02
Medlem
Nästa gång ni ligger och gosar så ta initiativet och kyss henne, typ säg "kom hit" sen lägger du fingret på hennes kind och drar hennes till dig.
Kan vara att hon är intresserad, eftersom att hon ligger och gosar med dig och sådär. Men om hon är osäker så vågar hon nog inte ta första steget, då är det upp till dig att göra det.
Om hon blir osäker dagen efter kan det vara för att hon går och funderar på varför du inte har gjort något än.
Citera
2008-09-03, 15:22
Medlem
Enligt mig så får jag den uppfattningen att det är du som är den blyga.
Om du har varit "kär" i henne i 10 månader utan ha gjort nått så har du hamnat i kompis stadiet vilket kan vara väldigt svårt att ta sig ur.
Kan det va så att du är rädd för att säga att du vill ha henne mer än en kompis för att om det inte skulle fungera så skulle det bli konstigt mellan er?

Har du någonsin berättat för henne att du vill ha henne mer än bara kompis?

Om jag vore dig skulle jag försöka berätta för henne vad du känner eller nästa gång hon vill "mysa" med dig försöka ta det steget längre.

Och det kan ju va så att du uppfattar att hon är blyg för att hon känner exakt samma sak och ni har fastnat i någon spiral där båda vill vara med varandra men ingen vågar ta första steget?
Citera
2008-09-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilleman
Nästa gång ni ligger och gosar så ta initiativet och kyss henne, typ säg "kom hit" sen lägger du fingret på hennes kind och drar hennes till dig.
Kan vara att hon är intresserad, eftersom att hon ligger och gosar med dig och sådär. Men om hon är osäker så vågar hon nog inte ta första steget, då är det upp till dig att göra det.
Om hon blir osäker dagen efter kan det vara för att hon går och funderar på varför du inte har gjort något än.

Precis!!!

Ta klivet annars kanske du förlorar henne..
Citera
2008-09-03, 15:34
Medlem
Xdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilleman

remix

Nästa gång ni ligger och gosar så ta initiativet och rör hennes tuttar, typ säg "tar du den i tvåan?" sen lägger du fingret på dina bröst och drar hennes till dig.
Kan vara att hon är kåt, eftersom att hon ligger och gosar med dig och sådär. Men om hon är osäker så vågar hon nog inte ta första steget, då är det upp till mig att göra det.
Om hon blir osäker dagen efter kan det vara för att hon går och funderar på varför du inte har gjort doggy med henne än
Citera
2008-09-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xdream
remix

Nästa gång ni ligger och gosar så ta initiativet och rör hennes tuttar, typ säg "tar du den i tvåan?" sen lägger du fingret på dina bröst och drar hennes till dig.
Kan vara att hon är kåt, eftersom att hon ligger och gosar med dig och sådär. Men om hon är osäker så vågar hon nog inte ta första steget, då är det upp till mig att göra det.
Om hon blir osäker dagen efter kan det vara för att hon går och funderar på varför du inte har gjort doggy med henne än

REMIX Cover

Nästa gång ni ligger och gosar så ta initiativet och rör hennes blygläppar, typ säg "skulle du ha nått imot om jag slickar upp dig i brygga?" sen lägger du fingret på din tunga och drar hennes till dig.
Om hon blir osäker dagen efter kan det vara för att hon går och funderar på varför du inte har gjort matadoren med henne än
Citera
2008-09-03, 15:44
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xdream
remix

Tänkte på det. Exakt så. Men eftersom att hon mer gillar sexorgies tänkte jag ringa en polare och fråga om inte han också ville vara med. Tar det nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Orgazm0
Enligt mig så får jag den uppfattningen att det är du som är den blyga.
Om du har varit "kär" i henne i 10 månader utan ha gjort nått så har du hamnat i kompis stadiet vilket kan vara väldigt svårt att ta sig ur.
Kan det va så att du är rädd för att säga att du vill ha henne mer än en kompis för att om det inte skulle fungera så skulle det bli konstigt mellan er?

Har du någonsin berättat för henne att du vill ha henne mer än bara kompis?

Om jag vore dig skulle jag försöka berätta för henne vad du känner eller nästa gång hon vill "mysa" med dig försöka ta det steget längre.

Och det kan ju va så att du uppfattar att hon är blyg för att hon känner exakt samma sak och ni har fastnat i någon spiral där båda vill vara med varandra men ingen vågar ta första steget?

Jag träffade henne första gången för ~10 månader sedan och tyckte hon var en bra tjej men tänkte inte mer på det eftersom att vi inte träffades. Sen träffades vi igen nu för någon månad sen och gick runt och pratade i stund inne i stan (på fyllan) och det var först då jag började få känslor för henne. Självklart är jag rädd för att säga hur jag tycker men har bestämt mig att göra det nästa gång. Dessutom var hon ganska full senast så jag ville inte verka vara den typen som försöker på folk som inte är i sina fulla sinnes bruk.

Det som skrämmer mig nu är att hon åker och vill inte krångla till det ännu mer. Men självklart ska jag säga hur jag känner nästa gång vi träffas. Tack för era åsikter.
Citera
2008-09-03, 15:49
Medlem
elidahmes avatar
Kan ju faktiskt vara så att hon har ett intresse, men tack vare att hon ska åka bort så vill hon inte strula till saker på hemmaplan.
Det här skulle oxå mycket möjligt kunna vara anledningen till att hon är mer på på fyllan, för då släpper ju hämningarna och hon tänker kanske inte tankar som: men fan jag kan inte ta det här till något för jag åker snart. På fyllan har man ju en viss tendens och tänka mer, äh det där löser sig sen jag gör som jag vill nu.
Citera
2008-09-03, 15:51
Medlem
Hur gammal är hon och vad sysselsätter hon sig med dagtid?

Du har inget att förlora så prova att vara mer på och försök att leda vägen och se var det leder?

Samtidigt så kan jag tycka att om hon ska åka bort så släpp det nu och vänta till hon kommer hem om du fortfarande är intresserad...
Citera
2008-09-03, 16:00
Medlem
Okej då förstår jag trodde det hade varit så i 10 månader :P

Det här med att hon åker bort är besvärligt har varit i en liknande situation själv när min flickvän jag hade i 6 månader åkte till australien i 6 månader det tog slut efter hmm 1 månad...

Men jag tror ändå det bästa är att du säger till henne hur du känner eller visar att du är intresserad av henne. Tycker absolut inte att du ska bli ihop med henne innan hon åker, tror det kommer skita sig rätt hårt om det blir så..
men du kan ju säga till henne att du tycker att hon är värd att vänta på. på det viset känner hon sig fri att göra vad hon vill när hon är borta. Men givitevis ska du hålla kontakten med henne och visa att du fortfarande vill ha henne.

Och sen när hon kommer hem får ni träffa varandra och kolla om ni fortfarande har känslor. Förhoppningsvis så kommer ni att hitta varandra.

Så skulle jag ha gjort nu när jag ser tillbaka på mina och mina kompisar mistag när det gäller det här med att en av partenar sticker utomlands.

EDIT

Ska tillägga att när mitt ex kom hem så ville hon ha tillbaka mig men otur för henne så träffa jag en ny tjej som jag gillar sjukt mycket under den tiden hon va borta.
Så det ordet jag sökte efter va KARMA
Senast redigerad av Orgazm0 2008-09-03 kl. 16:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in