Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-02, 22:57
Medlem
Doktor All ins avatar
Tjena, stort problem här...

Måste ha fått ett rikitgt sjukt virus.
Har en Packard Bell laptop med W XP, och när jag kommer till inloggningskärmen, alltså där alla användare står, så kan jag inte logga in. När jag har valt vilken användare jag ska logga in på så loggas den ut igen efter typ en sekund. Grymt irriterande!! Har testat pressa F8 och allt i början, med safe mode och "last good configuration" och ALLT, men inget funkar!!

Vad ska jag göra...?
Citera
2008-09-03, 15:26
Medlem
w580is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor All in
Tjena, stort problem här...

Måste ha fått ett rikitgt sjukt virus.
Har en Packard Bell laptop med W XP, och när jag kommer till inloggningskärmen, alltså där alla användare står, så kan jag inte logga in. När jag har valt vilken användare jag ska logga in på så loggas den ut igen efter typ en sekund. Grymt irriterande!! Har testat pressa F8 och allt i början, med safe mode och "last good configuration" och ALLT, men inget funkar!!

Vad ska jag göra...?

Om du inte kan få igång datorn ens i felsäkertläge så kan du prova en systemåterställning från "kommandotolken".

Tryck F8 innan XP startar och välj "Felsäkertläge med kommandotolk" och skriv in %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe följ instruktionerna (självklart så väljer du att "backa" till en tidpunkt då datorn fungerade).
Citera
2008-09-07, 20:04
Medlem
Doktor All ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
Om du inte kan få igång datorn ens i felsäkertläge så kan du prova en systemåterställning från "kommandotolken".

Tryck F8 innan XP startar och välj "Felsäkertläge med kommandotolk" och skriv in %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe följ instruktionerna (självklart så väljer du att "backa" till en tidpunkt då datorn fungerade).

Tack för hjälpen, men nu ede så att jag kan inte ens skriva... det kommer bara en jävla massa "ploppljud" från datorn när jag ska skriva...
Citera
2008-09-07, 20:11
Medlem
w580is avatar
testa koppla in ett tangentbord via PS/2
Citera
2008-09-08, 16:46
Medlem
Doktor All ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
testa koppla in ett tangentbord via PS/2