2001-09-04, 23:46
Medlem
Gå in i vilket rum dom vill utan att fråga mig som lägenhets innehavare om lov först. När polisen kom till mig (efter att dom fikat färdigt först) när jag hade haft inbrott i min lägenhet så stövlade dom bara omkring i alla mina rum utan att först kolla med mig om det var ok om dom tex gick in och kollade i sovrummet . Får dom göra så??

/Jocke...
Citera
2001-09-05, 08:52
Medlem
Får Polisen

Japp. Teknisk undersökning kallas det. Var du rädd att de skulle hitta ditt uppblåsbara får?
Citera
2001-09-05, 13:53
Medlem
Får Polisen

Om du äger ditt boende får dem inte bara stövla in,då måste dem ha husransakan.Men om du hyr tar dem bara kontakt med hyresvärden.
Citera
2001-09-05, 15:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Får Polisen

Om det var du som kontaktade polisen efter inbrottet hos dig så får du väll räkna med att dom kollar igenom din lägenhet.
Citera
2001-09-05, 19:12
Medlem
Får Polisen

Tack för alla givande svar!!!
Citera
2001-09-05, 19:47
Medlem
Får Polisen

varsågo!
Citera
2001-09-05, 21:34
Medlem
Får Polisen

Vad hade du i sovrummet som dom inte fick se då? *nyfiken* som vanligt...
Citera
2001-09-05, 23:30
Medlem
Får Polisen

Tror du inte att polisen har viktigare saker att utreda än ett inbrott i din lägenhet??

Och när de sedan bemödar sig med att komma dit tycker du att det är konstigt att de letar efter spår från inbrottet!!

Hur står det till i din skalle egentligen???
Citera
2001-09-06, 08:21
Medlem
Får Polisen

Lysergsyredietylamid: Fel. Behövs ingen husransakansorder eller medgivande vid teknisk undersökning. Bara att klampa in. Läser du inte vad jag skriver? Jag har alltid rätt...
Citera
2001-09-10, 20:06
Medlem
Får Polisen

Dom "klampade" bara in hos oss oxå, när vi hade inbrott, hehe...dom hade tagit sig in genom mitt rum..så när dom stod där och skulle dit så var det typ 4 högar med ca 30 brännda cd's som jag flyttade på ;)

Men det tar ju ett tag innan polisen kommer..så man kan ju ta bort en del saker =) (vilket jag missade)
Citera
2001-09-14, 17:50
Medlem
Får Polisen

Det är i USA man måste ha husransakansorder, gäller inte i Sverge vid misstanke av grovabrott.
T ex om det luktar mäsk från en lägenhet får polien gå in och söka efter hembrännare utan att ha husransakansorder det exmplet är fastslaget i domstol.
Fast det behövs i bland det beror på brottmistanken.
Citera
2001-09-26, 13:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Får Polisen

polisen i sverige får göra vad fan de vill, skjuta folk, misshandla folk till och med utnyttja sina unga tjejjer sexuellt utan någon som helst reprsalie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in