2008-09-02, 21:44
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Slappna av you must. Fattar verkligen inte hur detta kan vara en issue. Fuck it up you will.
Citera
2008-09-02, 21:52
Medlem
Och annars får jag väl gråta tills det blöder. Skämt åsido haha!

Nej men super, då skiter jag i det. Det skulle bara bli konstigt ändå. Och en annan sak, hon söker kroppskontakt. (Självklart när man gillar någon.)

Ungefär som dagens trevliga lilla pratstund vid bordet i skolans kafé då det tillslut blev så att det bara var jag och hon som pratade när alla andra hade gått. Men när jag gick så satt hon ner och jag bara gick och vända sedan på huvudet och då såg jag hennes blick som tidigare nämnt.

Jag skulle väl böjt mig ner och kramat henne hejdå, (såklart massa stolar och tjafs i vägen som utgjorde ett större hinder än vad min dåvarande nervositet redan var.) då hade hon säkert vart nöjd. Och det var väl därför hon inte ville att jag skulle gå. Men jag tror jag kan närma henne utan några smärre problem. Jag skriver det också för att skriva av mig och reflektera, men samtidigt få det bekräftat att ja för fan. Du kan gå fram utan problem, hålla om henne lite vänskapligt, snacka en stund utan några problem.
Citera
2008-09-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Slappna av you must. Fattar verkligen inte hur detta kan vara en issue. Fuck it up you will.

Om du inte tycker det, varför läser du ens det då?
Citera
2008-09-02, 21:57
Medlem
Jontish!s avatar
Fan hallå, Chilla ner lite!
Man uppskattar inte sms om en person skickar 999 st om dagen.

Regel nr1: Hon ska åtminstone alltid ha svarat innan du skickar ett nytt, så att ni skickar vartannat.

Fucka inte upp det här genom att vara efterhängsen nu mannen.
Citera
2008-09-02, 22:14
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Har precis utstått samma problematik.

Funderade väldigt intensivt på när och vad jag skulle skriva i mina SMS.
Och med oemotståndelig perfektionism så tycks min utstuderade plan ha fungerat.

Allvarligt talat, jag vet inte om hon föll för mina perfekt utformade SMS, men jag håller med om att det känns jävligt viktigt i början av ett förhållande.

Att skicka ett godmorgon-sms och ett godnatt-sms är smart. Det får tjejen att tänka på dig det första hon gör på morgonen och det sista hon gör på kvällen. Men att ströskicka massa SMS mitt på dagen, typ: "Hej, vad gör du? Puss" är meningslöst. För det första så är det jobbigt att svara intressant på ett sånt SMS, om man inte är Dr. Livingstone, och intressant och flörtigt vill hon såklart svara (såvida hon tycker om dig).

Hon sitter säkert och tänker likadant som du, just därför är det viktigt att införa SMS-rutiner, godmorgon/godnatt-SMS eller eventuellt godmorgon-SMS/godnattsamtal är det som är mest basic. När båda väl är införstådda i att den typen av SMS inte är påträngande för någon part så kan ni alltid stilla sinnet med att ni åtminstone kommer höras av innan dagen är slut, och ni behöver inte skriva något påtvingat hur-är-läget-sms.

Det här är en hel jävla vetenskap, totalt vrickat men samtidigt fantastiskt intressant.
Citera
2008-09-02, 22:27
Medlem
Ja tvvärr är den ju det.

Men jag skiter i att skriva något idag. Inatt kan hon få ha en lugn stund. Observera att jag aldrig skrivit något sånt:

Hej vad gör du? Puss.

Jag har alltid skrivit något smått intressant. Alltid fått något tillbaka men just de senare dagarna har de spårat ur lite på grund av att jag är osäker på mig själv och behöver bekräftelse.

Så det är bara att ta sig i kragen och fortsätta smart istället.
Senast redigerad av Pöl 2008-09-02 kl. 22:29.
Citera
2008-09-02, 22:32
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pöl
Så det är bara att ta sig i kragen och börja göra mer, tänka mindre.

Du ska tänka mer och göra mindre, åtminstone på SMS-fronten.
Även ett SMS på två rader kan vara utstuderat och perfekt planerat. En viktig aspekt är att fundera vad hon gör och kommer att göra när SMS'et anländer till hennes mobil.

Om hon är tillsammans med kompisar så är det 50/50 att dem hör att hon får SMS, och då kommer dem förmodligen att fråga: "Var det där <ditt namn>?"
Hon svarar då: "Ja..."
"Vad skrev han?"
Sen har du ännu en 50/50 på att hon berättar. Så, vad vill du att hon ska säga om dig till sina kompisar? Det finns så många fantastiska manipulativa knep att ta till, men en viktig sak: Ljug aldrig.
Citera
2008-09-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pöl
Och annars får jag väl gråta tills det blöder. Skämt åsido haha!

Nej men super, då skiter jag i det. Det skulle bara bli konstigt ändå. Och en annan sak, hon söker kroppskontakt. (Självklart när man gillar någon.)

Ungefär som dagens trevliga lilla pratstund vid bordet i skolans kafé då det tillslut blev så att det bara var jag och hon som pratade när alla andra hade gått. Men när jag gick så satt hon ner och jag bara gick och vända sedan på huvudet och då såg jag hennes blick som tidigare nämnt.

Jag skulle väl böjt mig ner och kramat henne hejdå, (såklart massa stolar och tjafs i vägen som utgjorde ett större hinder än vad min dåvarande nervositet redan var.) då hade hon säkert vart nöjd. Och det var väl därför hon inte ville att jag skulle gå. Men jag tror jag kan närma henne utan några smärre problem. Jag skriver det också för att skriva av mig och reflektera, men samtidigt få det bekräftat att ja för fan. Du kan gå fram utan problem, hålla om henne lite vänskapligt, snacka en stund utan några problem.

Ta det lugnt mano, skapa lite självdistans du har väl ändå någon form av självbevarelse drift,du får inte vara för på,då tror hon du är desperat och det är det sista du vill,varför vill hon ha något som ingen annan vill ha?varför vill hon ha något hon kan få? Ta det lite lugnt med smsandet,låt henne höra av sej emellan åt med.

Föreslå att ni ska träffas istället för att ringa och smsa,lättare att ge bra intryck då samtidigt som ni inte hinner tröttna på varandra lika fort som på sms,annars är det lätt att de blir en sms-flört...som tråkigt nog kan utvecklas till vänskap och vänskap är inte vad du vill ha...

Bra att du inte kramade henne,då får hon det för lätt toffla inte i onödan,klart du vill ge henne en kram och stoppa kuken i henne med,men det gör du inte fast du vill. nu säger jag inte att du inte ska krama henne men någon gång ibland är det bra att avböja för då tänker hon "oj varför fick jag ingen kram,jag vill ha en" och då vill hon ha den ändå mer

Om allt skulle skita sej trots allt då är inte vänskap ett altenativ,om du får ett "jag vill nog bara vara vänner". jag har gjort det till en regel att alltid avböja vänskap hur sugen jag än är,blir bara jobbigt. Svara lugnt,reserverat och trevligt att "Aah fast det kan nog kvitta för mej,jag har handplockat alla mina vänner,jag har alla vänner jag behöver,har inte tid med fler vänner heller,tar hellre vara på dom jag redan har. Tack men nej tack,tycker vi har haft kul ihop,låt oss inte göra någon stor sak av det här" det är absolut det bästa du kan göra.... lycka till!
Citera
2008-09-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenomadsoul_
Ta det lugnt mano, skapa lite självdistans du har väl ändå någon form av självbevarelse drift,du får inte vara för på,då tror hon du är desperat och det är det sista du vill,varför vill hon ha något som ingen annan vill ha?varför vill hon ha något hon kan få? Ta det lite lugnt med smsandet,låt henne höra av sej emellan åt med.

Föreslå att ni ska träffas istället för att ringa och smsa,lättare att ge bra intryck då samtidigt som ni inte hinner tröttna på varandra lika fort som på sms,annars är det lätt att de blir en sms-flört...som tråkigt nog kan utvecklas till vänskap och vänskap är inte vad du vill ha...

Bra att du inte kramade henne,då får hon det för lätt toffla inte i onödan,klart du vill ge henne en kram och stoppa kuken i henne med,men det gör du inte fast du vill. nu säger jag inte att du inte ska krama henne men någon gång ibland är det bra att avböja för då tänker hon "oj varför fick jag ingen kram,jag vill ha en" och då vill hon ha den ändå mer

Om allt skulle skita sej trots allt då är inte vänskap ett altenativ,om du får ett "jag vill nog bara vara vänner". jag har gjort det till en regel att alltid avböja vänskap hur sugen jag än är,blir bara jobbigt. Svara lugnt,reserverat och trevligt att "Aah fast det kan nog kvitta för mej,jag har handplockat alla mina vänner,jag har alla vänner jag behöver,har inte tid med fler vänner heller,tar hellre vara på dom jag redan har. Tack men nej tack,tycker vi har haft kul ihop,låt oss inte göra någon stor sak av det här" det är absolut det bästa du kan göra.... lycka till!

Tack för rådet. Det hjälpte.
Citera
2008-09-03, 15:32
Medlem
VarförJustJag?s avatar
Ge henne lite överraskningssex i tvåan så ska du se att det löser sig..

Nån var tvungen att säga det..
Citera
2008-09-03, 15:47
Medlem
skurknnns avatar
Jag förstår inte vad problemet är ? Du tror att hon vill ha mer utrymme medans du funderar över om du kväver henne genom att skicka ett godnatt-sms?

Skicka ett godnatt-sms du, hon blir nog glad.
Citera
2008-09-03, 16:41
Medlem
Nej men nu är jag på nivå igen. Så nu är allt lugnt.

Och såklart ska jag skriva ett godnatt sms. Det säger sig självt.

Tack för råden, tillslut när jag satt och läste durrade det i fickan och efter 24 timmar så YES! Där var det! Som lovat.

Hasta luego!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in