Citat:
Ursprungligen postat av Pöl
Och annars får jag väl gråta tills det blöder. Skämt åsido haha!
Nej men super, då skiter jag i det. Det skulle bara bli konstigt ändå. Och en annan sak, hon söker kroppskontakt. (Självklart när man gillar någon.)
Ungefär som dagens trevliga lilla pratstund vid bordet i skolans kafé då det tillslut blev så att det bara var jag och hon som pratade när alla andra hade gått. Men när jag gick så satt hon ner och jag bara gick och vända sedan på huvudet och då såg jag hennes blick som tidigare nämnt.
Jag skulle väl böjt mig ner och kramat henne hejdå, (såklart massa stolar och tjafs i vägen som utgjorde ett större hinder än vad min dåvarande nervositet redan var.) då hade hon säkert vart nöjd. Och det var väl därför hon inte ville att jag skulle gå. Men jag tror jag kan närma henne utan några smärre problem. Jag skriver det också för att skriva av mig och reflektera, men samtidigt få det bekräftat att ja för fan. Du kan gå fram utan problem, hålla om henne lite vänskapligt, snacka en stund utan några problem.

Ta det lugnt mano, skapa lite självdistans du har väl ändå någon form av självbevarelse drift,du får inte vara för på,då tror hon du är desperat och det är det sista du vill,varför vill hon ha något som ingen annan vill ha?varför vill hon ha något hon kan få? Ta det lite lugnt med smsandet,låt henne höra av sej emellan åt med.
Föreslå att ni ska träffas istället för att ringa och smsa,lättare att ge bra intryck då samtidigt som ni inte hinner tröttna på varandra lika fort som på sms,annars är det lätt att de blir en sms-flört...som tråkigt nog kan utvecklas till vänskap och vänskap är inte vad du vill ha...
Bra att du inte kramade henne,då får hon det för lätt toffla inte i onödan,klart du vill ge henne en kram och stoppa kuken i henne med,men det gör du inte fast du vill. nu säger jag inte att du inte ska krama henne men någon gång ibland är det bra att avböja för då tänker hon "oj varför fick jag ingen kram,jag vill ha en" och då vill hon ha den ändå mer
Om allt skulle skita sej trots allt då är inte vänskap ett altenativ,om du får ett "jag vill nog bara vara vänner". jag har gjort det till en regel att alltid avböja vänskap hur sugen jag än är,blir bara jobbigt. Svara lugnt,reserverat och trevligt att "Aah fast det kan nog kvitta för mej,jag har handplockat alla mina vänner,jag har alla vänner jag behöver,har inte tid med fler vänner heller,tar hellre vara på dom jag redan har. Tack men nej tack,tycker vi har haft kul ihop,låt oss inte göra någon stor sak av det här" det är absolut det bästa du kan göra.... lycka till!