2009-09-10, 23:35
Medlem
Tabletter är inget du ska stoppa i dig så fort du har ont nånstans. Försök med naturmedicin till att börja med: grön/afrikans te med honung, bastu, en nubbe eller varför inte nån timmes extra sömn bara? Tänk på att mediciner med ibuprofen sliter extremt mkt på din lever, acetylsalicylsyra är inge bra för magsäcken, ja alla mediciner har bieffekter. Halva Sverige är ju pillertorskar, bli inte en av dem!
Citera
2009-09-11, 02:51
Medlem
t0rsks avatar
Dricker och äter jag ordentligt så får jag inte ont i huvudet lika ofta, så det är ju en bra början för er som slarvar lite med det. Ibland så får jag huvudvärk ändå, och då börjar jag med 400mg Ibuprofen eller Dexibuprofen om jag har det. Fungerar inte det så lägger jag till 665-1665mg paracetamol (1g Panodil Forte+665mg Panodil Extend). Hjälper inte det så får det bli Tramadolhydroklorid om jag får det utskrivet.

Jag har aldrig ätit något mot migrän så jag vet inte vad för läkemedel som kan fungera bäst mot det. Vanliga huvudvärkstabletter kan man iaf glömma IMO. Jag brukar inte ha migrän i mer än 1 dag eller 2 som max så det har aldrig blivit av att jag kommit iväg till en läkare för en diagnos och behandling. Någon som har erfarenhet av olika läkemedel mot migrän?
Citera
2009-11-15, 13:41
Medlem
1 Alvedon brus 500mg + 1 Bamyl Koffein brus (500mg/50mg)
Citera
2010-06-23, 12:22
Medlem
BAMYL KOFFEIN bäst mot huvudvärk
Citera
2010-07-19, 14:46
Bannlyst
Varför tror ni att någon är sämre än någon annan?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in