2008-09-02, 20:33
Medlem
core_s avatar
Övrigt --> Medicin och hälsa

/Mod
Citera
2008-09-02, 20:43
Medlem
wääuus avatar
Jag tycker att ibuprofen är bäst om man bara ska äta ett ämne. Det bästa mot huvudvärk är dock salicylsyra i kombination med koffein och ev. paracetamol tycker jag.
Citera
2008-09-02, 20:46
Medlem
När ja har "migränaktig", eller huvudvärk som är fokuserad på en plats i huvudet kör jag på Bamyl Koffein
Citera
2008-09-02, 20:56
Medlem
Oneofakinds avatar
Voltaren är fint när det värker ordentligt. Annars funkar två panodil zapp utmärkt. Har visserligen knappt provat något annat märke. Panodil fanns alltid hemma, och sen jag flyttat så köper jag det av ren vana antar jag.
Citera
2008-09-02, 21:06
Medlem
Det beror på vad man har för typ av huvudvärk, för mej hjälper inte alls alvedon lr Ipren, men Treo är kanon.
Om man dessutom blandar det med coca-cola blir det dubbelt så effektivt.

(Jag har läst att koffein fungerar bäst på migränliknande huvudvärk, jag vet inte hur vetenskapligt det var, men det funkar iaf
Citera
2008-09-02, 22:46
Medlem
Fenrers avatar
Är det migrän du pratar om så är det naturligtvis migränmedicin som fungerar bäst och då menar jag tex. Maxalt, som fungerar bäst för mig.

I ett tidigt stadium av migränliknande symtom eller vanlig spänningshuvudvärk så brukar jag ta två Bamyl Koffein (alt. Treo) eller ett par tre koffeintabletter.

Ipren, Alvedon eller liknande fungerar inte alls på mig.

Men huvudvärk är ganska individuellt, så det finns knappast någon patentlösning på hur man blir av med sitt pannknack.
Citera
2008-09-02, 22:54
Medlem
Treo sägs ju lira bäst med alkohol (minst skadligt).
Citera
2008-09-03, 03:11
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joente
Om du haft det i flera dagar kanske det är läge att börja fundera på varför du har det? Och kanske kolla upp hos en läkare.

Men jag har för mig att alevedon+ipren är bra. Alltså en av varje.

Annars så brukar jag köra på Treo brus.

Jag tänker extremt mkt och intensivt på allt möjligt. Vet att det kanske låter löjligt, men så är det. När hjärnan varit igång ett tag så kommer alltså huvudvärken. Skulle mer än gärna "stänga av" skiten. Någon som vet ett drogfritt alternativ till att kunna göra detta?
Citera
2008-09-03, 03:12
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Är det migrän du pratar om så är det naturligtvis migränmedicin som fungerar bäst och då menar jag tex. Maxalt, som fungerar bäst för mig.

I ett tidigt stadium av migränliknande symtom eller vanlig spänningshuvudvärk så brukar jag ta två Bamyl Koffein (alt. Treo) eller ett par tre koffeintabletter.

Ipren, Alvedon eller liknande fungerar inte alls på mig.

Men huvudvärk är ganska individuellt, så det finns knappast någon patentlösning på hur man blir av med sitt pannknack.

Tror inte det är migrän. Migrän-folk snackar ju hela tiden om hur olidligt det är och hur de inte kan göra nånting. Min huvudvärk är förvisso irriterande och jobbig, men man kan u ändå fungera någorlunda ...
Citera
2008-09-03, 03:18
Bannlyst
Treo
Citera
2008-09-03, 03:49
Medlem
Smartie Bs avatar
Om det är spänningshuvudvärk (tycker det låter så), så finns det INGEN värktablett som hjälper. Försök med avslappning.
Citera
2008-09-03, 11:51
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartie B
Om det är spänningshuvudvärk (tycker det låter så), så finns det INGEN värktablett som hjälper. Försök med avslappning.

Ja, det är förmodligen spänningshuvudvärk.

Tror du sexbrist kan spela in i uppkomsten av denna typen av huvudvärk? eller andra faktorer som är kända så man kan göra en felsökning ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in