Tjenare!
Jag har ett problem med min dator. Jag skulle installera om och omformatera min dator för ett tag sen när det gick snett.
Bootade XP-skivan och kom till lägg till/ta bort partitioner, väl där tog jag bort C: med nuvarande OS och skapade en ny så nu hade jag bara en partition utan OS (inte speciellt smart, jag vet...).
Installationen funkade som den skulle tills det var ungefär 20% kvar då datorhelvetet hängde sig så jag var tvungen att stänga av den manuellt.
Så nu när jag försöker göra om proceduren och installera windows så hittar den inte ens hårddisken. I början kom jag till lägg till/ta bort partitioner stadiet men jag kunde inte skapa nån ny partition för att jag tydligen inte hade nån hårddisk installerad. Nu står det bara direkt att den inte hittar nån hårddisk när jag försöker.
Så, hur skall detta lösas?
Kan jag bara starta upp datorn med nån slags "motherboard" skiva och installera hårddisken? Eller är det simplare än så?
Skulle vara tacksam för seriösa svar. Btw ska få lite drivrutiner och grejer av min polare som äger datorn om några dagar men skulle helst se att den fungerade nu.
Observera att jag inte är speciellt high på datorer så flamers och tomtar bug off