Hejsan! Idag hände ett par konstiga händelser. För det första. Ja, jag bor hemma. Nough said.
Det började med att farsgubben berätta att han hade fått virus på min dator så börja jag fråga vilken typ och så och 10 sekunder senare berättade han att han "köpt" ett nytt anti-virusprogram som poppade upp på skrivbordet hela tiden. Så han köpte det, och såklart var det inte riktigt utan bara en bluff. Så farsan blev av med 600Kr. Ja, han har spärrat sitt kort och allting, så dont worry bout that
I vilket fall så sitter vi mitt i maten och det ringer på telefonen och jag svarar. Då hör jag detta: "Im looking Tom" Jag: "What?" Samma sak upprepades 2-3 ggr. Jag lämnade över telefonen til min stan säger storebror som tillfälligt har kommit hit på besök. Han sa likadant som jag, och det konstiga är när vi säger hejdå lägger mannen i luren inte på. Han bara är kvar. Vi tänkte inte mer på detta utan fortsatte vår måltid.
Senare efter maten så tittade jag till mobilen och såg att ett okänt nummer ringt min mobil.
Nummer:0041614613999
0041 är Sweizch (stavning?) landsnummer.
Någon som kan ta reda på mer om numret och vem som äger detta?
"Programmet" som lurade min pappa hettte Antivirus 2008.
ja, min pappa är otroligt korkad, men det är ju för sent och göra ogjort.
Tack