2008-09-02, 17:40
Medlem
Zales avatar
Nu är det så att jag har köpt en språijlans ny dator, allting är nytt.
Däremot har jag kvar den gamla datorn som ligger lite snyggt i ett hörn, så jag tänkte att jag skulle lägga över filer från den gamla hårddisken över till den nya.

Kan man då komma åt dessa på något sätt? Eftersom enligt Windows måste jag formatera om hårddisken innan jag använder den.
Senast redigerad av Zale 2008-09-02 kl. 17:49.
Citera
2008-09-02, 17:43
Medlem
mamooshkas avatar
Utan att behöva formatera om hårddisken? Gör du det så kommer du verkligen inte kunna lägga över dom.

Beroende lite på hur mycket och vad det är för filer så borde Windows inbyggda fildelningstjänst fungera bäst. Är det bara ett fåtal dokument kan du ju använda USB-minne om du har det.
Citera
2008-09-02, 17:51
Medlem
Zales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Utan att behöva formatera om hårddisken? Gör du det så kommer du verkligen inte kunna lägga över dom.

Beroende lite på hur mycket och vad det är för filer så borde Windows inbyggda fildelningstjänst fungera bäst. Är det bara ett fåtal dokument kan du ju använda USB-minne om du har det.

Det blev lite fel där, så jag ändrade på texten.
Men om jag ska använda denna fildelningtjänst så måste jag ju ha igång båda datorerna, den gamla datorn ligger i delar så den blir lite problematisk att få igång.
Så, går det inte komma åt filerna på något annat sätt? Typ sätta in den i den nya datorn?
Citera
2008-09-02, 17:56
Medlem
brianmolkos avatar
är det olika filsystem på dem ?
Citera
2008-09-02, 18:00
Medlem
mamooshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zale
Men om jag ska använda denna fildelningtjänst så måste jag ju ha igång båda datorerna, den gamla datorn ligger i delar så den blir lite problematisk att få igång.
Så, går det inte komma åt filerna på något annat sätt? Typ sätta in den i den nya datorn?
Sålänge du har ledig plats i din nya dator kan du givetvis stoppa in din gamla disk där, och sedan kopiera det du vill spara.

Antar att båda datorerna är Windowsdatorer och har då filsystemen NTFS eller FAT32, vilket av det spelar ingen roll så detta behöver du inte tänka på.
Citera
2008-09-02, 18:23
Medlem
Zales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Sålänge du har ledig plats i din nya dator kan du givetvis stoppa in din gamla disk där, och sedan kopiera det du vill spara.

Antar att båda datorerna är Windowsdatorer och har då filsystemen NTFS eller FAT32, vilket av det spelar ingen roll så detta behöver du inte tänka på.

Edit* Det var inget, löste det på egen hand!
Citera
2008-09-02, 18:26
Medlem
Zales avatar
Det var inget, hittade lösningen på det själv
Citera
2008-09-02, 19:38
Medlem
Mr.Deagles avatar
Citat:
Det var inget, hittade lösningen på det själv

får man fråga hur du gjorde?
Citera
2008-09-02, 20:13
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Han kan ju bara skapa ett LAN mellan datorerna och sedan föra över filer?

Skulle jag gjort :O
Citera
2008-09-02, 20:16
Medlem
mamooshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Han kan ju bara skapa ett LAN mellan datorerna och sedan föra över filer?

Skulle jag gjort :O
Det jag hade gjort, skulle vara att läsa innan jag postar.

Citat:
Men om jag ska använda denna fildelningtjänst så måste jag ju ha igång båda datorerna, den gamla datorn ligger i delar så den blir lite problematisk att få igång. Så, går det inte komma åt filerna på något annat sätt? Typ sätta in den i den nya datorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in