2008-09-02, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
??

??
Citera
2008-09-02, 16:25
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingenmedstil
Utveckla gärna?

Många får mycket biverkningar och allergiska reaktioner av det.
Citera
2008-09-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schillinger
ah se där 1-0 till modafinil då
Citera
2008-09-02, 16:28
Bannlyst
Citat:

Hum ok... Har inte erfarit något sådant iaf av det. Concerta har gett mig hopp i livet igen känns det som. Kunde inte koncentrera mig nog att sitta och läsa en a4 sida. Hade kassa betyg, men efter jag fick concerta så gick jag ut med nästan alla MVG pga att jag kunde koncentrera mig

MVH
Citera
2008-09-02, 16:33
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Hum ok... Har inte erfarit något sådant iaf av det. Concerta har gett mig hopp i livet igen känns det som. Kunde inte koncentrera mig nog att sitta och läsa en a4 sida. Hade kassa betyg, men efter jag fick concerta så gick jag ut med nästan alla MVG pga att jag kunde koncentrera mig

MVH

Sa inte att det aldrig fungerar, men sjukvården testar i regel alltid Concerta först eftersom den är minst eftertraktad för vissa. Den är ju gjord så att du inte kan gör något "kul" med den.

Bara att gratulera om den fungerar men mina erfareheter säger att det är fler som mår skit av Concerta än tvärtom, när det får testa de andra medicinerna så brukar de fungera bra för dem iaf.
Citera
2008-09-02, 16:33
Bannlyst
Hur vet man om man har ADHD?
Citera
2008-09-02, 16:35
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
Hur vet man om man har ADHD, jag har svårt för at lära mig saker och namn etc?

Är en rätt omfattande utredning, ingår samtal med dig, de omkring dig, en jävla massa olika tester mm, där man måste uppfylla många olika "symtomer/problem/kriterier". Googla lite så kommer du hitta info, det räcker inte med att man har svårt att lära sig saker, för då skulle många få diagnoser.

Ta kontak med allmänpsyk om du har funderingar, väntetiden för en utredning är runt 1-2år på de flesta ställen i Sverige.
Senast redigerad av Schillinger 2008-09-02 kl. 16:38.
Citera
2008-09-02, 16:40
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKanel
gisssar att trådskaparen vill få sin medicin att vara dopingen i det här fallet.

korrekt!

de medicinerna som jag nämnde brukar ju avta i effekt efter några timmar, skulle kunna tänka mig att blodsockernivån inte direkt ligger på topp när effekten börjar dala. å ena sidan skulle ju ett ordentligt mål mat före träningen råda bot på detta men å andra sidan skulle mättnadskänslan plus avtagande effekt av medicinen kunna leda till utmattning vilket inte skulle vara så bra som utgångspunkt för träningen.

Jag tror jag ska vakna tidigt, ta medicin och äta en stor frukost för att sen träna i ett tomt gym och sen ha hela dagen fri och förhoppningsvis kunna sova tidigt och få en god sömn.
Citera
2008-09-02, 16:41
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metro
korrekt!

de medicinerna som jag nämnde brukar ju avta i effekt efter några timmar, skulle kunna tänka mig att blodsockernivån inte direkt ligger på topp när effekten börjar dala. å ena sidan skulle ju ett ordentligt mål mat före träningen råda bot på detta men å andra sidan skulle mättnadskänslan plus avtagande effekt av medicinen kunna leda till utmattning vilket inte skulle vara så bra som utgångspunkt för träningen.

Jag tror jag ska vakna tidigt, ta medicin och äta en stor frukost för att sen träna i ett tomt gym och sen ha hela dagen fri och förhoppningsvis kunna sova tidigt och få en god sömn.

Som jag nämde tidigare så får du en "kick" direkt när det första lagret löses upp, så det kan du ju utnyttja.
Citera
2008-09-02, 16:56
Medlem
metros avatar
Citat:
Som jag nämde tidigare så får du en "kick" direkt när det första lagret löses upp, så det kan du ju utnyttja.

tack för tipset

med det menar du att det inte spelar någon roll om det skulle bli depot form eller instant release, eller hur?

en annan grej. muskler byggs upp när man sover, eller hur? skulle det då vara fördelaktigt att det sista målet på dagen innehåller mest proteiner eller ska proteinerna vara jämnt fördelade över hela dagen?

jag tänkte äta gröt samt två skivor fullkornsbröd med en burk makrill före träningen, efter träningen en protein/kolhydratdryck samt två-tre ägg och avokado på fullkornsbröd. lunch och middag enligt tallriksmodellen.

på den här dieten har jag gått upp i muskler och ned i fett i ganska många månader i följd men tror ni att den nya medicinen kommer kräva några större förändrngar och i så fall vilka?
Citera
2008-09-02, 17:00
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
??

Käkar du Concerta och SSRI-preparat?

Och det där med efedrin förstod jag inte.
Citera
2008-09-02, 17:03
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metro
tack för tipset

med det menar du att det inte spelar någon roll om det skulle bli depot form eller instant release, eller hur?

en annan grej. muskler byggs upp när man sover, eller hur? skulle det då vara fördelaktigt att det sista målet på dagen innehåller mest proteiner eller ska proteinerna vara jämnt fördelade över hela dagen?

jag tänkte äta gröt samt två skivor fullkornsbröd med en burk makrill före träningen, efter träningen en protein/kolhydratdryck samt två-tre ägg och avokado på fullkornsbröd. lunch och middag enligt tallriksmodellen.

på den här dieten har jag gått upp i muskler och ned i fett i ganska många månader i följd men tror ni att den nya medicinen kommer kräva några större förändrngar och i så fall vilka?

Japp, det kommer bli en liknande effekt på vilket som, just när du tar dem, är i stort sett bara olika halveringstid, vissa kompleterar concerta med tex metamina, för att de ska räcka hela dagen eller kör flera intag av en med kortare halverigstid, alla är olika så du kommer få testa dig fram själv för att hitta det som fungerar bäst.

När det gäller kost så kör det som fungerar för dig, krångla inte till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in