2008-09-02, 13:05
Medlem
Hej!

Mitt moderkort har en 24 pin kontakt och därför kan jag inte ansluta nätaggregatet till den. Jag undrar om det finns andra sätt att än att köpa kabeln till den?

Kabeln: http://www.kjell.com/content/media/images/items/38658.jpg
Citera
2008-09-02, 13:09
Medlem
rtxs avatar
24 pin kontakten är bakåtkompatibel, bara tryck i 20pinnarn på det enda sättet det passar så går det fint.
Citera
2008-09-02, 13:16
Medlem
jasååå?????

så det funkar utan den kabeln om jag förstått det rätt.

tackar för hjälpen. ska pröva det så fort jag kommer hem
Citera
2009-01-30, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-acer
jasååå?????

så det funkar utan den kabeln om jag förstått det rätt.

tackar för hjälpen. ska pröva det så fort jag kommer hem

Hur gick det för dig? Antar att det gick bra men man vet ju aldrig Jag kommer också ha samma problem om ett par dagar då moderkortet jag har beställt har 24 pin och mitt nätagg 20 pin
Citera
2009-01-30, 09:23
Medlem
Nate Blacks avatar
Köp sladden. För mig funkade det inte för några år sedan iallafall. Försökte med en 20 pinnars i ett Asus A8N-SLi som hade 24 pinnars. Sladden kostar liksom 25-40kr. Spara in på frustration och en resa in till din lokaladatorbutik, eller 3-5 dagars väntan på att få igång din dator för första gången.
Citera
2009-03-02, 18:33
Medlem
Fickludds avatar
Mister man någon funktionalitet på grund av kabeln? Man får ju inte -5V (pinne 20) när man använder kabeln. Jag antar att svaret beror på vilket moderkort man har och att det inte finns något generellt svar.

Jag har köpt ett Gigabyte EP45-DS3L moderkort och tänker testa kabeln imorgon. Jag hyser stora förhoppningar att allt ska fungera eftersom det är ett ganska enkelt kort.
Citera
2009-05-22, 07:23
Medlem
Jag jag använda ett 20 pins uttag från nätaggregatet till 24 pins i moderkortet? Skall de fyra övriga uttagen vara där uppe eller där nere? Kanske 2 uppe och 2 nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in