2008-09-02, 11:16
Medlem
Sickboys avatar
Jag har fått ett underligt problem. Utforskaren kraschar då och då. Oftast när jag försöker kopiera filer, tex från CD till hårddisken eller ena HDDn till den andra. Men ibland får den för sig att krascha bara den varit öppnad ett tag, eller när jag döper om filer.
Det kommer felmeddelande att den utförd en förbjuden åtgärd eller så kommer det upp ett meddelande om drwatson (vad det nu är) har upptäckt ett fel.

Jag har provat googla felet men får bara upp krascher i samband med videouppspelning, och det är det enda jag inte är drabbad av.

Jag kör winXP pro sp3. Jag har kört spybot och antivirus för att se om det är nått sånt men det har inte hittat nått.
Citera
2008-09-02, 11:55
Medlem
chribsson2s avatar
Drwatson är en programvara som skeppas (skeppades?) med windows. Den identifierar (i bästa fall) vilken programvara/drivrutin/codec mm som har problem och kan ibland även erbjuda en lösning.

Jag har själv råkat ut för ditt problem (när jag kopierade mp3or och divx) och jag löste det genom att avinstalera Vlc starta om och sedan ominstallera.

P.S du har väl uppdaterat spybot?
Citera
2008-09-02, 15:41
Medlem
Sickboys avatar
Tackar för svaret.
Jag har provat med att installera om VLC men samma sak hände igen. Utforskaren kraschade 3 gånger bara när jag försökte installera VLC igen. Men det funkade tillslut, men den fortsätter krascha, och det är inte bara videofiler. Utan när jag försöker köra en fil/program (finns ju andra sätt att köra på men utforskaren är enklast).
När jag ska ta bort filer, ändra namn på dom, kopiera etc. Så nått knas måste det vara nånstans.
Jag har uppdaterat antivirus och spybot och kört en hijackthis men den hittade inget särskilt.
Alla tips på hur jag får det att funka som det ska är välkomna.
Jag har aldrig förut varit med om att utforskaren kraschar för minsta lilla. Jag har rätt nyligen formaterat om datorn så det borde inte vara nått fel alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in