2008-09-02, 11:16
Medlem
Belenuss avatar
Jag ska inom kort åka till Kina för att hälsa på en tjej där. Jag träffade henne som allra, allra hastigast för tre månader sedan under min vistelse i Beijing, och blev fullkomligt (med mina mått mätt) trollbunden av hennes uppenbarelse.
Vi har alltså i stort sett bara haft kontakt genom MSN.
Däröver fungerar det helt okay, men hon pendlar en del i sitt beteende;
ena dagen är hon oerhört tillgiven och kärleksfull (mer än vad jag kan vara med MSN-konversationer som enda underlag), andra dagen är hon något mer distanserad och nästan oengagerad (tar flertalet minuter på sig att bemöta mina inlägg, ställer få motfrågor och så vidare).

Imorgon kommer det en tjej"kompis" på besök för att sova hos mig några dagar, och jag vet vad hon förväntar sig.
Min fråga till er är: Bör jag göra mitt yttersta för att avstå ifrån tjej nummer två, av hänsyn och respekt för förstnämnda, eller bör jag lägga sådana betänkligheter på is fram till dess att jag träffat kinesiskan?

En tanke är ju att jag helt enkelt berättar för henne om jag är med andra, men det känns lite konstigt. Även att fråga henne om hon anser att vi har förpliktelser faller sig märkligt; sådant tycker jag ska vara outtalat, i alla fall till en början.

Min rädsla är att jag ska ge upp andra för henne, för att det sedan ska visa sig att hon inte alls är seriöst, alternativt att mina Kina-planer går i stöpet av andra anledningar.
Senast redigerad av Belenus 2008-09-02 kl. 11:19.
Citera
2008-09-02, 11:22
Medlem
cannaBes avatar
Eftersom ni inte kan kalla er "tillsammans" så skulle det inte innebära att du var otrogen om du gjorde något med din tjejvän. Men vet du att du kommer få dåligt samvete om du gör något med henne så är det väl ganska tydligt att du vill vara med kinesiskan och då ska du ju inte vara med någon annan Även om jag tycker att det är lite väl långt bort till Kina och eftersom ni bara har träffats en gång så har du ju ingen aning om egentligen vem hon är, lite svårt att lära känna någon helt på msn

Lycka till!
Citera
2008-09-02, 11:24
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Eftersom ni inte kan kalla er "tillsammans" så skulle det inte innebära att du var otrogen om du gjorde något med din tjejvän. Men vet du att du kommer få dåligt samvete om du gör något med henne så är det väl ganska tydligt att du vill vara med kinesiskan och då ska du ju inte vara med någon annan Även om jag tycker att det är lite väl långt bort till Kina och eftersom ni bara har träffats en gång så har du ju ingen aning om egentligen vem hon är, lite svårt att lära känna någon helt på msn

Lycka till!

Tack så mycket för det bra svaret!
Citera
2008-09-02, 12:00
Medlem
Robertsons avatar
Självfallet ska du ge tjej nr 2 vad hon önskar sig, du har ingen aning om hur det kommer sluta med kinesen.
Citera
2008-09-02, 13:04
Medlem
Charmas avatar
Jag hade kört på tankegången "behandla andra som du själv vill bli behandlad". Och jag hade inte räknat med att någon på andra sidan jordklotet skulle vara mig trogen när vi inte är tillsammans, knappt träffats och inte diskuterat om några såna förpliktelser. Så därför tycker jag du är fri att göra som du känner för.

Men om du nu är såpass intresserad av kinesiskan så att det inte känns bra att gå tillsängs med någon annan tycker jag heller inte du ska göra det bara för att hon väntar sig det av dig.
Citera
2008-09-04, 04:39
Medlem
Självklart ska du ta alla tillfällen i akt och ha sex så fort möjligheten kommer..

Jag tycker inte att du ska göra det. Sedan varför låter du en tjej komma och sova över hos dig? ni har tydligen inga band annat än sex och jag antar att du inte är ett djur.

Om utlösningen är så viktigt så kan du väl onanera istället? till saken hör att om du har kärat ner dig eller ens bara tror på kineskan så ska du inte idka samlag med andra. Vad tror du din mamma skulle ha sagt? inget snällt.

Seså, skaffa dig en rakrygg och sluta snacka med kineskan innan du tänker få utlösning i en annan. Det finns viktigare saker än sex när det gäller relationer, och sex kan faktiskt skada vissa personer även om ni inte har förpliktelser för varandra.
Citera
2008-09-04, 09:39
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Självklart ska du ta alla tillfällen i akt och ha sex så fort möjligheten kommer..

Jag tycker inte att du ska göra det. Sedan varför låter du en tjej komma och sova över hos dig? ni har tydligen inga band annat än sex och jag antar att du inte är ett djur.

Om utlösningen är så viktigt så kan du väl onanera istället? till saken hör att om du har kärat ner dig eller ens bara tror på kineskan så ska du inte idka samlag med andra. Vad tror du din mamma skulle ha sagt? inget snällt.

Seså, skaffa dig en rakrygg och sluta snacka med kineskan innan du tänker få utlösning i en annan. Det finns viktigare saker än sex när det gäller relationer, och sex kan faktiskt skada vissa personer även om ni inte har förpliktelser för varandra.

Varför skulle jag inte låta en tjej komma och sova över hos mig, ställer jag då som motfråga?
Hon åker från Göteborg till Stockholm främst för att träffa mig. Ska hon få sova på gatan, menar du?

Min mamma hade nog inte sagt så där värst mycket, under rådande omständigheter. Hon hade väl inte ansett det optimalt, men ej heller direkt anstötligt, med tanke på att jag inte mött kinesiskan IRL ännu.

Jag håller givetvis med dig i slutändan, men det är min avsaknad av styrka som får mig att överväga; jag är helt enkelt osäker på hur det kommer att bli med kinesiskan, den rena blixten.

Jag blir rätt äcklad när du omnämner mig på det här viset. Därmed inte sagt att det är omotiverat.
Citera
2008-09-04, 09:49
Medlem
Zorshas avatar
Oftast är svaret på sådana här frågeställningar är ofta helt enkelt att du måste känna efter.
Känner du att det vore fel mot kinesiskan, då är det det.
Känner du att ni inte är där ännu, då är det ok.
Du kan bara följa din egen känsla.
Då kan du iaf alltid förklara varför du gjort som du gjort, inför dig själv o inför andra.
Citera
2008-09-04, 10:20
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Oftast är svaret på sådana här frågeställningar är ofta helt enkelt att du måste känna efter.
Känner du att det vore fel mot kinesiskan, då är det det.
Känner du att ni inte är där ännu, då är det ok.
Du kan bara följa din egen känsla.
Då kan du iaf alltid förklara varför du gjort som du gjort, inför dig själv o inför andra.

Problemet är att jag inte vill gå bakom ryggen på henne med något, men att det samtidigt känns rätt märkligt att liksom "fråga" henne vad hon tycker om att jag är med andra innan vi ses.

Samtidigt vet jag ju inte alls vad det här kommer att mynna ut i; vi har ju inte träffats mer än någon minut i verkliga livet, och jag har aldrig ens hört henne tala, annat än över röstchat (LOL).

Oh, well. Tack för era svar!
Citera
2008-09-04, 14:04
Medlem
sp00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Problemet är att jag inte vill gå bakom ryggen på henne med något, men att det samtidigt känns rätt märkligt att liksom "fråga" henne vad hon tycker om att jag är med andra innan vi ses.

Samtidigt vet jag ju inte alls vad det här kommer att mynna ut i; vi har ju inte träffats mer än någon minut i verkliga livet, och jag har aldrig ens hört henne tala, annat än över röstchat (LOL).

Oh, well. Tack för era svar!

Jag håller med om att det nog skulle verka konstigt att fråga kinesiskan "om lov". Men varför inte försöka luska ut hur hon ser på er situation? Tycker hon att ni är ihop? Ser hon dig som en potentiell livskamrat eller är du bara lite tidsfördriv? Om inte annat kanske det är bra att reda ut innan du drar till Kina. Du kan ju dessutom faktiskt fråga om HON träffar andra utan att verka konstigt. Då får du ju förstås vara beredd på att få samma fråga tillbaka.

Sen kan jag bara hålla med övriga: känns det inte rätt att ha sex med din tjej-"kompis", så ska du naturligtvis inte ha det heller.
Citera
2008-09-04, 14:30
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp00k
Jag håller med om att det nog skulle verka konstigt att fråga kinesiskan "om lov". Men varför inte försöka luska ut hur hon ser på er situation? Tycker hon att ni är ihop? Ser hon dig som en potentiell livskamrat eller är du bara lite tidsfördriv? Om inte annat kanske det är bra att reda ut innan du drar till Kina. [/QUOTE=sp00k]

Du kan ju dessutom faktiskt fråga om HON träffar andra utan att verka konstigt. Då får du ju förstås vara beredd på att få samma fråga tillbaka.
.

Det känns absurt att kalla henne min flickvän när vi ännu inte känner varandra ordentligt. Av vad hon säger att döma så ser hon på "oss" seriöst.

Hon har uttryckligen sagt att hon inte kommer att träffa andra. Men det är svårt att lita på hur mycket man kan lita på någon som man inte känner, annat än över ett knaggligt översättningsprogram där endast basmeningarna går fram.
Senast redigerad av Belenus 2008-09-04 kl. 15:30.
Citera
2008-09-04, 14:50
Medlem
sp00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Hon har uttryckligen sagt att hon inte kommer att träffa andra. Men det är svårt att lita på hur mycket man kan lita på någon som man inte känner, annat än över ett knaggligt översättningsprogram där endast basmeningarna går fram.

Vänta lite nu... Översättningsprogram? Ni har alltså inte ens ett gemensamt språk? Hur realistiskt är en gemensam framtid i så fall? Jag skulle nog säga att det är dags att ta sig en ordentlig funderare på hur du förväntar dig att det här ska utvecklas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in