2008-09-02, 05:49
Medlem
Är det möjligt för *er*? efter att ha läst regelbundet i R&S under en lång tid blir man väldigt mörkrädd på vilket förfall i mentalitet som sverige håller på komma in i.

Folk säger att dom älskar en av mottsatt kön, men trots det byter man minst 3-5 partner och har sex med allihop. För att inte tala om all one night stand där man lämnar alla tankar bakom sig för 5 sekunders av utlösning intu en annan person.

Dekadent beteende i all ära, och jag kan bara föreställa hur repulsiva *ni* måste känna er när dagen är slut, men det är inte min fråga.

Ni som säger er älska någon just nu, skulle ni klara av att älska samma person om den sa att ni inte skulle kunna ha samlag i tex ett år?. Hade eran kärlek, som *ni* är fast säkra på, fortsatt eller hade ni lagt ner?.

Anledningen är att jag har svårt att ta människor som säger sig älska någon seriöst då dom i majoriteten av fall sätter på varandra så fort tillfälle ges, och sex verkar vara en stor grund av kärlek i hur den ses idag i sverige.

Så, hade *ni* fortsatt att vara mer er nuvarande partner om den vägrat sex, eller hade *ni* letat efter en annan som var villig och därmed bevisa hur falsk denna kärlek är?.

Med *ni* menar jag givetvis folk som håller på med detta beteende, inget illa menat till alla människor som lever likt en vördig
Citera
2008-09-02, 06:24
Medlem
Felons avatar
det skulle nog gått bra, sex betyder ingenting
Citera
2008-09-02, 06:32
Medlem
Katarsiss avatar
Ja, jag hade fortsatt älska och vara med min nuvarande partner även om sexet tog slut. I ett år eller för alltid.
Citera
2008-09-02, 07:33
Medlem
KattenMyss avatar
Sex är överskattat så ja jag skulle kunna det.
Citera
2008-09-02, 08:25
Medlem
Det finns saker som är bättre än sex...
Citera
2008-09-02, 08:32
Medlem
grohlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbsomfan
Det finns saker som är bättre än sex...

Men det är fan inte mycket!

OT, Jo det hade jag gjort
Citera
2008-09-02, 08:39
Medlem
Thoorfanghs avatar
Mycket svårt att säga. Sex betyder mycket (för mig) i ett förhållande.

Om vi pratar om att jag aldrig mer skulle få genomföra ett regelrätt samlag med min partner hade det nog inte varit några problem. Om vi däremot aldrig skulle kunna ha någon form av sex t.ex. oralsex, petting etc. så vänder jag mig nog någon annanstans. Svårt att säga innan man ställs inför situationen, som sagt.
Citera
2008-09-02, 08:52
Medlem
Superfluouss avatar
Thoorfang träffar väl helt rätt. Om han helt vägrar röra mig så är det såklart helt kört, men får man ha lightsex av olika slag så är det inga problem för mig att inte ha samlag på ett år.
Citera
2008-09-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Är det möjligt för *er*? efter att ha läst regelbundet i R&S under en lång tid blir man väldigt mörkrädd på vilket förfall i mentalitet som sverige håller på komma in i.

Folk säger att dom älskar en av mottsatt kön, men trots det byter man minst 3-5 partner och har sex med allihop. För att inte tala om all one night stand där man lämnar alla tankar bakom sig för 5 sekunders av utlösning intu en annan person.

Dekadent beteende i all ära, och jag kan bara föreställa hur repulsiva *ni* måste känna er när dagen är slut, men det är inte min fråga.

Ni som säger er älska någon just nu, skulle ni klara av att älska samma person om den sa att ni inte skulle kunna ha samlag i tex ett år?. Hade eran kärlek, som *ni* är fast säkra på, fortsatt eller hade ni lagt ner?.

Anledningen är att jag har svårt att ta människor som säger sig älska någon seriöst då dom i majoriteten av fall sätter på varandra så fort tillfälle ges, och sex verkar vara en stor grund av kärlek i hur den ses idag i sverige.

Så, hade *ni* fortsatt att vara mer er nuvarande partner om den vägrat sex, eller hade *ni* letat efter en annan som var villig och därmed bevisa hur falsk denna kärlek är?.

Med *ni* menar jag givetvis folk som håller på med detta beteende, inget illa menat till alla människor som lever likt en vördig
dekadent? du menar att det har blivit värre nu förtiden? Det var nog värre förr i tiden när folk inte kunde hålla koll på varandra genom facebook och annan skit.
Citera
2008-09-02, 09:08
Bannlyst
Citat:

Nu verkar du inte ha läst på din historia vidare väl. Det räcker med att gå tillbaks 30 år i tiden så hade du en mer frigjord livsstil. Finns bra många perioder i sveriges historia som varit bra mycket mer dekadent.

Citat:

Jag ser inga problem alls i att leva i ett förhållande utan samlag, det finns ju självhjälp, oralsex, petting, kel, smek, kyssar och massor av annan närhet som mer än väl kan ersätta ett samlag.
Hur tror du kvinnor med svår vestibulit lever i sina förhållanden?

Citat:

Var träffar du på sådana människor? Jag har bara stött på en dylik på min arbetsplats och han skulle jag ändå inte räkna in i min bekantskapskrets då hans karaktär i övrigt är under all kritik.

Hur lever du själv? Har du förhållande, har ni sex eller ej? Vad har du för vänner egentligen?
Citera
2008-09-02, 09:12
Medlem
FallenMasters avatar
Kom inte med något "det var bättre förr" bara, enda skillnaden är att idag så vet du vad idioterna tänker .

I alla fall, om det var något tidsbegränsat påhitt så skulle det vara möjligt, men om det var "aldrig mer" så skulle man ju börja undra.
Citera
2008-09-02, 09:15
Medlem
Mondobabys avatar
Om något skulle hända min partner, såpass illa att han inte längre är kapabel att tala, röra sig eller övrigt meddela sig på något sätt.
Jo, jag skulle fortsätta att älska honom ändå.
Att inte få sex eller annan typ av ömhet spelar för "mig" ingen roll.
Visst jag gillar sex lika mycket som vilken annan person som helst..

Men när det kommer till den personen som jag älskar ,,så är VI känslan starkare än behovskänslan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in