2008-09-02, 01:26
Medlem
Meloniums avatar
Jag vet att mina chanser är små men jag ska försöka här på FB och behöver er hjälp med att hitta en viss person. För att slippa eventuella frågor så ska jag berätta precis allting som jag själv minns det.
Jag och en vän var ute på stan i Boden natten till söndag runt 2-tiden. Vi hade tidigare varit på inflyttningsfest hos henne och även på krogen TC. Vi gick till Bodensia men bestämde oss för att det inte var värt det så vi vände om.
Vid övergångsstället mitt i centrum åkte en bil förbi med öppen dörr så jag stängde den samtidigt som vi gick över (inte det smartaste gjort av mig, jag vet, men ingen i bilen skadade sig eller nå).
Vi hann gå en bit mot parken varefter ägarna i bilen rusade ikapp oss och började mucka. Här börjar allting bli lite småsuddigt. Vi försökte prata med dem och jag bad om ursäkt och insåg att det var dumt av mig och onödigt men de godtog inte ursäkten. En större kille kom fram och började prata med mig, han knuffade till mig en del men ingen större fara. Sen kom en till kille i röd huvtröja (allt jag minns). Denna var ännu mer aggressiv och jag försökte prata med honom utan framgång.
Han slog till ett slag mot ansiktet på mig som jag återhämtade mig relativt snabbt från varefter jag höjde garden men försökte fortfarande prata med honom. Han blev då ännu mer förbannad och slog nåt slag till, och ett till och ännu fler i både ansikte och mage. Här är allting svart. Jag fick sedan berättat för mig att han även sparkat mig i skallen och mage.
Jag sitter nu med stort blåöga, bruten näsa, brutet okben samt fraktionerad ögonhåla och är lite småsur.

Ingen visste vem killarna var då vi inte sett dem tidigare eller ens pratat med dem. Tydligen så ska de vara bosatta i grannstaden Luleå, killen i röd tröja som slog mig misstänks heta Jonas. Mer än så vet jag inte och jag litar inte på att polisen kommer få fram nå.

Jag ber därför till er på FB, om ni har hört nånting som kan tänkas vara relaterat till det här så skriv/PMa. Efternamn och kontaktuppgifter uppskattas stort (skriv ej det i forum utan PMa sådant). Om det är nån som sitter på information som leder till att de grips så är jag givetvis villig att skänka en slant även om jag inte skulle få något skadestånd av dem.
Alla tips uppskattas.
Citera
2008-10-07, 23:32
Medlem
NamRehtos avatar
oj!

Jag bor själv här i Boden, har tyvär inte hört något om något sånt ännu. Men jag ska försöka vara uppmärksam och lyssna, jag står på din sida
Citera
2009-10-25, 13:35
Medlem
-Infected-s avatar
Du hade ju kunnat skriva vad dom hade för bil .. Tror jag vet vilken jonas du menar.. halvfeta raggarsvin ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in