2008-09-02, 03:45
Medlem
Du säger ju själv att hon v e t hur du har det, t ex ekonomiskt. Alltså förväntar hon sig inte att du ska bo speciellt flott. Och nog kan du fiffa till ditt krypin innan hon kommer? Städa fint och så.
Doktorera kan du väl göra i usa?
Att hon vill ha dig skriver du en massa om, är du lika på som hon är så får du väl helt enkelt ta ett djupt andetag och säga till henne att du längtar efter att hon ska komma hit. Sen följer du känslorna och låter det bära eller brista.
Då har du iaf gett det och dig själv en chans, och kommer alltså inte behöva gå och gräma dig under kommande antal år (resten av livet?) och undra över hur det kunde blivit om du inte dumpat henne för att du skämdes över ett (övergående) ekonomiskt tillkortakommande.
Citera
2008-09-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Min historia stämmer och jag vet inte vad jag ska göra. När jag träffade henne så visste jag inte om hur hon har det, men allt eftersom jag har lärt känna henne bättre så inser jag att jag inte har något att erbjuda. Jag har varit nära att göra slut många gånger (vi har känt varandra ett bra tag) men sen ringer hon och då glömmer jag bort det där.

Ville inte bara be om råd utan även visa att det som låter bra (en massa pengar) inte alltid är så bra. Förresten så är hon ingen sugar mama. Nästa år så går jag ut med dubbel examen (bla i nationalekonomi) och jag vet att om jag flyttar över dit så kan jag tjäna mer än dubbelt som en kollega i Sverige, så jag behöver ingen som försörjer mig.

Jag är ingen parasit Jag läser 60 poäng per termin och arbetar ca 40 timmar i veckan (mest på helgen).

Du överväger att göra slut pga av era ekonomiska skillnader idag, men vet att du kommer få ett bra arbete och tjäna bra pengar själv sen?
Då tycker jag att du ska gå efter dina känslor för henne istället för pengarna!
Ni skulle ju kunna få ett kanonliv tillsammans i framtiden, om det finns kärlek?
Hon har säkert inte alltid heller varit där hon är nu. Bjud över henne o se hur det går, o ta beslut sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in