2008-09-02, 01:02
Medlem
Jag har träffat en ny tjej i samma ålder som jag (29) från USA. Hon har bara gott att säga om mig och vill att jag flyttar över till henne, och att vi gifter oss och skaffar barn. Hon tycker att jag är snygg, romantisk och ju mer jag berättar om mig själv, desto mer vill hon ha mig och hon hävdar att jag är det hon har letat efter i hela sitt liv (visserligen smickrande med tanke på att jag har varit ärlig hela tiden). Problemet är att hon har mycket pengar och jag har inga alls. Hon kör runt i en 2008 convertable, har två jobb (ett på ett försäkringsbolag) och flera gånger om året resor hon runt i världen. Senast var hon på kryssning i Karibiska övärlden och året desinnan var hon i Honduras och här i Europa. Själv är jag student och äger inte ens en bil.

Jag har berättat det för henne, men hon säger att det inte gör något och nu vill hon komma hit och hälsa på. Hon äger en stor lägenhet i Washington DC och själv bor jag i en nedgången studentbostad. Här i Sverige är det normalt, men jämfört med hur hon har det bor jag i ett råttbo och jag skulle skämmas ögonen ur mig om hon dök upp. Hon gillar att gå på dyra restauranger där deserten kostar $100 och själv har jag inte ätit ute sen i våras. Det liv som hon lever har jag alltid önskat mig, men inte så här.

Så jag överväger att göra slut med henne.

Kommentarer uppskattas (i synnerlighet från tjejer/kvinnor).
Citera
2008-09-02, 01:04
Medlem
Misters avatar
Kanske träffas ett tag och inleda ett förhållande innan du funderar mer på om du ska avsluta det eller inte?
Citera
2008-09-02, 01:05
Medlem
Äsch. Om din historia nu stämmer tycker jag att du ska ge det en chans.
Det blir en nyttig erfarenhet och kanske ett minne för livet.

Go for it boy!
Citera
2008-09-02, 01:05
Medlem
Bluesmokes avatar
Sugarmama

Hur mycket har du kvar på studierna?
Citera
2008-09-02, 01:06
Moderator
evilhoneys avatar
Behöver du verkligen svar?

Antingen tror du på att kärleken övervinner allt och bjuder hit henne och låter henne vara din sugar mama eller så tror du att ekonomi/skillnader i livssituation kommer knasa hela förhållandet och skiter i det.

Jag tror du redan nu vet vad du kommer göra.
Citera
2008-09-02, 01:09
Medlem
Njut av äventyret, dessa stunder och äventyr kommer alltför sällan, du säger att du alltid drömt om det livet. Gud besvarar dina böner men du blir besviken hur dom besvaras? Men risken finns att det inte blir nåt, att hon vill gifta sig och ha barn innan ni har träffats, vad är det? För ni har väl bara snackat på telefon om ens det och msn eller nåt?

Jag hade väl varit mest rädd att binda upp mig i många år med en person som har pengar som på nåt sätt sätter mitt liv på paus. Så mina önskningar och jobbsökande/utbildningar upphör för att hon ändå reder allt. Sen en dag finns hon inte där och du får ta itu med en massa jobbigt skit när du är i en ålder du önskat du slapp sånt.

Men om du kommer förbi den känslan eller vet med dig att du har lite backup så kör på, dvs om du också gillar henne lika mycket och vill satsa. Du ska ju inte lura någon, men om du verkligen känner starkt så kör. Man ska inte ge upp detta för att man känner sig underlägsen att hon tjänar mer. För så är det idag, vissa har haft mer flyt med saker och ibland är det mannen och ibland kvinnan.

Tänk igenom det jag sagt och känn efter i hjärtat, känns det rätt så känner du det. Du kan inte ta fel på den pirriga förväntansfulla känslan i magen om att ett härligt äventyr väntar med en person du älskar.

Good luck!
Citera
2008-09-02, 01:24
Medlem
Min historia stämmer och jag vet inte vad jag ska göra. När jag träffade henne så visste jag inte om hur hon har det, men allt eftersom jag har lärt känna henne bättre så inser jag att jag inte har något att erbjuda. Jag har varit nära att göra slut många gånger (vi har känt varandra ett bra tag) men sen ringer hon och då glömmer jag bort det där.

Ville inte bara be om råd utan även visa att det som låter bra (en massa pengar) inte alltid är så bra. Förresten så är hon ingen sugar mama. Nästa år så går jag ut med dubbel examen (bla i nationalekonomi) och jag vet att om jag flyttar över dit så kan jag tjäna mer än dubbelt som en kollega i Sverige, så jag behöver ingen som försörjer mig.

Jag är ingen parasit Jag läser 60 poäng per termin och arbetar ca 40 timmar i veckan (mest på helgen).
Citera
2008-09-02, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Min historia stämmer och jag vet inte vad jag ska göra. När jag träffade henne så visste jag inte om hur hon har det, men allt eftersom jag har lärt känna henne bättre så inser jag att jag inte har något att erbjuda. Jag har varit nära att göra slut många gånger (vi har känt varandra ett bra tag) men sen ringer hon och då glömmer jag bort det där.

Ville inte bara be om råd utan även visa att det som låter bra (en massa pengar) inte alltid är så bra. Förresten så är hon ingen sugar mama. Nästa år så går jag ut med dubbel examen (bla i nationalekonomi) och jag vet att om jag flyttar över dit så kan jag tjäna mer än dubbelt som en kollega i Sverige, så jag behöver ingen som försörjer mig.

Jag är ingen parasit Jag läser 60 poäng per termin och arbetar ca 40 timmar i veckan (mest på helgen).

ohhh vad gulligt, du tjänar mindre och känner dig lite liten gå och lipa då? eller far och njut av livet..
Citera
2008-09-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmoke
Sugarmama

Hur mycket har du kvar på studierna?
Kan gå ut i vår, men innan jag träffade henne så hade jag planer på att doktorera och hon skrev till mig att inte skippa studierna, men jag tror inte att hon vill vänta i fyra extra år.
Citera
2008-09-02, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
ohhh vad gulligt, du tjänar mindre och känner dig lite liten gå och lipa då? eller far och njut av livet..
Vad är det med dig då? Jag är inte ledsen även om vissa ledsna gubbar antyder det. Jag vet bara inte hur jag ska göra. Är du avundsjuk? Du får gärna byta med mig. Ursäkta mig, men jag om folk antyder att jag lever på andra så tar jag illa upp (så vida det inte är ironiskt menat).
Citera
2008-09-02, 01:33
Medlem
Bluesmokes avatar
Citat:

Man måste väl få retas lite med dig? Hursomhelst är det väl inga problem om du bara gör klart din utbildning och skaffar dig ett bra jobb därborta. Så länge du inte gör dig ekonomiskt beroende av henne ser jag egentligen inga större bekymmer. Om du hade tänkt avbryta plugget och ge upp allt, så hade det väl varit värre. Vadå erbjuda förresten - hon verkar ju klara sig alldeles utmärkt på egen hand, ekonomiskt? Varför ska du behöva erbjuda henne något särskilt ekonomiskt?
Citera
2008-09-02, 01:57
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Jag har träffat en ny tjej i samma ålder som jag (29) från USA. Hon har bara gott att säga om mig och vill att jag flyttar över till henne, och att vi gifter oss och skaffar barn. Hon tycker att jag är snygg, romantisk och ju mer jag berättar om mig själv, desto mer vill hon ha mig och hon hävdar att jag är det hon har letat efter i hela sitt liv (visserligen smickrande med tanke på att jag har varit ärlig hela tiden). Problemet är att hon har mycket pengar och jag har inga alls. Hon kör runt i en 2008 convertable, har två jobb (ett på ett försäkringsbolag) och flera gånger om året resor hon runt i världen. Senast var hon på kryssning i Karibiska övärlden och året desinnan var hon i Honduras och här i Europa. Själv är jag student och äger inte ens en bil.

Jag har berättat det för henne, men hon säger att det inte gör något och nu vill hon komma hit och hälsa på. Hon äger en stor lägenhet i Washington DC och själv bor jag i en nedgången studentbostad. Här i Sverige är det normalt, men jämfört med hur hon har det bor jag i ett råttbo och jag skulle skämmas ögonen ur mig om hon dök upp. Hon gillar att gå på dyra restauranger där deserten kostar $100 och själv har jag inte ätit ute sen i våras. Det liv som hon lever har jag alltid önskat mig, men inte så här.

Så jag överväger att göra slut med henne.

Kommentarer uppskattas (i synnerlighet från tjejer/kvinnor).

Jag tycker du verkar vara fast i unkna gamla könsroller. Mannen måste alltid vara rikare/tjäna mer än kvinnan.

Iom att du också förväntar dej ett högavlönat jobb när du tagit examen så blir du ju inte ekonomiskt beroende av henne. Och inte behöver du skämmas för att du bor i en studentbostad och lever fattigt just nu. Så här är det att vara student i Sverige, so what?

Jag tycker du ska låta henne komma hit och inte låta falsk stolthet och prestige stå i vägen. Kanske ni upptäcker att känslorna svalnat. Men om inte, dumt att avstå från kärleken. Om du gör slut nu och sen inte hittar nån annan som du tycker lika mycket om, kommer du alltid att undra. Tänk om ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in