Jag har träffat en ny tjej i samma ålder som jag (29) från USA. Hon har bara gott att säga om mig och vill att jag flyttar över till henne, och att vi gifter oss och skaffar barn. Hon tycker att jag är snygg, romantisk och ju mer jag berättar om mig själv, desto mer vill hon ha mig och hon hävdar att jag är det hon har letat efter i hela sitt liv (visserligen smickrande med tanke på att jag har varit ärlig hela tiden). Problemet är att hon har mycket pengar och jag har inga alls. Hon kör runt i en 2008 convertable, har två jobb (ett på ett försäkringsbolag) och flera gånger om året resor hon runt i världen. Senast var hon på kryssning i Karibiska övärlden och året desinnan var hon i Honduras och här i Europa. Själv är jag student och äger inte ens en bil.
Jag har berättat det för henne, men hon säger att det inte gör något och nu vill hon komma hit och hälsa på. Hon äger en stor lägenhet i Washington DC och själv bor jag i en nedgången studentbostad. Här i Sverige är det normalt, men jämfört med hur hon har det bor jag i ett råttbo och jag skulle skämmas ögonen ur mig om hon dök upp. Hon gillar att gå på dyra restauranger där deserten kostar $100 och själv har jag inte ätit ute sen i våras. Det liv som hon lever har jag alltid önskat mig, men inte så här.
Så jag överväger att göra slut med henne.
Kommentarer uppskattas (i synnerlighet från tjejer/kvinnor).