2008-09-01, 21:39
Medlem
Avantasias avatar
Ännu en rätt menlös trådstart men dels har jag tråkigt dels är det väl alltid hälsosamt med andras input på situationen. Ibland behöver jag helt enkelt att verkligheten slår mig i huvudet.

Jag har den senaste månaden umgåtts med en kille, han bor dock 10 mil bort så det har varit mest telefon/msn/sms. Lite hastigt och lustigt kom det sig dock att jag skulle och hälsa på en kompis i samma stad så jag ringde och fråga om han ville ses. Han var dock hos sina föräldrar men efter lite övertalning sa han att han skulle försöka fixa skjuts och ringa upp. En timme senare får jag ett SMS där han säger att han inte kan.

Nästa dag skriver han dock ett offlinemess på msn och ber om ursäkt och säger att vi kanske kan träffas en annan dag. Skriver tillbaka att det är lugnt och så men eftersom jag varit ganska påstridig sist så backar jag lite och tänker låta honom ta kontakt om han är intresserad. Så nu har jag såklart inte hört av honom på ungefär 1½ vecka vilket inte är särskilt länge men vi brukade snacka typ varannan dag innan.

Så nu vet jag inte, hatar att inte ha raka besked om vad som händer.
Citera
2008-09-01, 21:45
Medlem
Ja han är intresserad men vågade inte berätta för föräldrarna att han träffar tjejer.
Citera
2008-09-01, 21:52
Medlem
Sillberts avatar
Hur gamla är ni? Om man inte kan skylla på ungdomlig blyghet eller tafflighet så är han nog inte intresserad. Först lyckas han inte träffa dig, sedan ringer han inte utan SMSar att han inte kommer och slutligen hör han inte av sig på över en vecka.
Citera
2008-09-01, 21:56
Medlem
Han är inte intresserad.
Jag tycker du ska kasta sten på han som straff...
Citera
2008-09-01, 22:28
Medlem
Jugzs avatar
Inte intresserad eller extremt blyg. Antingen eller så känns det ganska kört.
Citera
2008-09-01, 22:32
Medlem
Thoorfanghs avatar
Inte intresserad... En intresserad kille hade hört av sig för längesen eller rent av gjort allt för att komma ifrån föräldrarna för att träffa dig
Citera
2008-09-01, 22:49
Medlem
Avantasias avatar
Precis som jag trodde alltså, lite verklighet som slår en i huvudet. Vi är mellan 25-30 år och extremt blyg har han inte varit innan.

Surt sa räven. Inte för att vi umgåtts tillräckligt för att det uppkommit några djupare känslor men han får mig att må bra och jag hade gärna fortsatt vara åtminstone vänner, något han också sagt att han velat.
Senast redigerad av Avantasia 2008-09-01 kl. 22:53.
Citera
2008-09-02, 02:47
Medlem
VarförJustJag?s avatar
När nån är intresserad så hör de av sig, det är min erfarenhet iaf. Såvida de inte är extremt blyga eller har nån form av psykiska problem. Gäller både tjejer och killar. Har det gått 1 1/2 vecka utan ett ljud så ser det nog tyvärr inte så bra ut.

Som sagt, är han intresserad så lär du höra av honom förr eller senare.

edit: såg nu att du kommit fram till samma sak själv.
Citera
2008-09-02, 03:10
Medlem
Alladins avatar
Hade jag inte hört av mig på 1½vecka hade det troligast tyda på ointresse.
Citera
2008-09-02, 06:40
Medlem
Mattias_Cs avatar
Äh va faan.. Har du inte frågat honom så kan du väl inte veta? Ring och hör med han för tusan.. Alla kan ju få förhinder även om han helst av allt vill träffa dig. Han kanske har varit väldans upptagen under veckan som gått eller så kanske han tror att du blev sur för att han inte kunde träffa dig då du tagit till hans stad..

Ring och hör är mitt tips!
Citera
2008-09-02, 11:08
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias_C
Äh va faan.. Har du inte frågat honom så kan du väl inte veta? Ring och hör med han för tusan.. Alla kan ju få förhinder även om han helst av allt vill träffa dig. Han kanske har varit väldans upptagen under veckan som gått eller så kanske han tror att du blev sur för att han inte kunde träffa dig då du tagit till hans stad..

Ring och hör är mitt tips!

Jag håller i grund och botten med dig, dock har jag erfarenheten att en del killar inte alltid menar vad de säger. Ringer jag och frågar får jag höra att de inte haft tid, de ber om ursäkt men sen hör man aldrig av dem igen. De har bara inte mod att säga som det är utan låter det rinna ut i sanden. Jag skulle tippa att det är samma med denna kille, han skulle inte vilja göra mig ledsen.
Citera
2008-09-02, 22:32
Medlem
Är det så viktigt vad han vill då?
Om han är typen som inte kan säga nej så kan han även vara av den typen att "tjat" fungerar för att få honom i säng.
Dvs om du ringer ett par gånger så kanske det går att få till någon träff "mot" hans vilja och lyckas du få hem honom kanske han inte kan motstå trots att han innerst inne tänkte säga nej.

Se det hellre som en utmaning att få killar i säng som egentligen inte vill än ett hinder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in