2008-09-03, 13:49
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Läs: tänk om du dumpar mig då har jag varken min trygga pojkvän eller min backup jag gillar.

Denna kille dissade henne av olika anledningar, b.la för att hon är så blyg och tittar bara ner i backen, sen också för att när dom ses pillar hon bara på sin telefon. Hon är hur social och pratglad över sms men i verkligheten är hon som en vägg.

Detta läste jag när jag tjuvläste hennes sms för en månad sedan då jag kom på henne.

Men som många sagt i denna tråd: dumpa henne!

Och det har jag tänkt på många gånger, men det är bara det då att tjejen är ur gullig och as mysig snygg är hon också! Snäll också!

En annan sak är att vi ibland är irriterade på varandra, en sak som gör mig irriterad när det gäller henne är när vi ska ses över en promenad som exempel så kommer hon ut från huset - jag står och väntar - hon går förbi i tron om att jag ska börja gå efter, jag förväntar mig en kram och sen kan vi börja gå.

Blir jag sur över detta så kan hon försvara sig med att hon förväntade sig att jag skulle ge henne en kram, men efter 2 års studier av detta beteénde så har jag kommit fram till att om jag går efter och vänder på henne och ger henne en kram så fortsätter hon gå.

Sen finns det andra irritations objekt och det är när vi tjaffsar så blir hon som en vägg ibland, detta irriterar mig sjukt att hon inte kan prata.

En annan grej är tex om jag är ledig en enda dag per vecka, vi planerar att vi ska sova tillsammans just denna natt. Då kan hon ringa samma dag och vara skit sur och säga att hon inte har lust. Varför? - jo hon har en dålig dag!

kom på en till sak, förra veckan pratade vi om att hon skulle sova hos mig två dygn eftersom att jag var ledig denna vecka dessa dygn. Igår träffades vi och då sa hon att vadå det har vi väl aldrig pratat om? - ja men hallå jag tog ju ledigt därför att vi skulle göra detta? - näe säger hon, det har vi aldrig pratat om. Då har du missförstått mig säger hon.

Ja men vadå? jag har ser ju framför mig hur vi diskuterar detta. Hon provocerar bara med detta, hon vet att jag har rätt men gör vissa saker bara för att jävlas. Jag vill jämt ha rätt, hon vet detta och hur förbannad jag blir när hon säger att jag har fel när jag igentligen har rätt. Därför gör hon så här.
Citera
2008-09-03, 14:03
Medlem
Avantasias avatar
Om du vill leva med att vara nr. 2 så go for it. Men hon blev alltså kär i en kille som dissade henne, vad händer nästa gång killen hon blir kär i besvarar känslorna? Jag är ledsen men hon låter som en tjej som är livrädd att vara ensam och inte lämnar ett förhållande förrän hon har ett nytt. Antagligen ville hon fortsätta ha kontakt med honom för att se om han ändrar sig och när du ställer ett ultimatum och hon riskerar att förlora dig samtidigt som hon inte har honom på kroken ännu så väljer hon tryggheten. Träffades dom på internet?

Min lillebror var en gång intresserad av en tjej som hade pojkvän och hon var intresserad av honom. Problemet var att hon ville att han skulle lova att de skulle bli tillsammans innan hon gjorde slut med sin kille, vilket han inte kunde eftersom de inte spenderat så mycket tid tillsammans eftersom hon redan var upptagen. Så hon stannar hos sin kille, trots att hon påstår sig ha djupare känslor för min bror, bara för att hon inte vill ta risken att bli singel.
Senast redigerad av Avantasia 2008-09-03 kl. 14:07.
Citera
2008-09-03, 14:19
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avantasia
Om du vill leva med att vara nr. 2 så go for it. Men hon blev alltså kär i en kille som dissade henne, vad händer nästa gång killen hon blir kär i besvarar känslorna? Jag är ledsen men hon låter som en tjej som är livrädd att vara ensam och inte lämnar ett förhållande förrän hon har ett nytt. Antagligen ville hon fortsätta ha kontakt med honom för att se om han ändrar sig och när du ställer ett ultimatum och hon riskerar att förlora dig samtidigt som hon inte har honom på kroken ännu så väljer hon tryggheten. Träffades dom på internet?

Min lillebror var en gång intresserad av en tjej som hade pojkvän och hon var intresserad av honom. Problemet var att hon ville att han skulle lova att de skulle bli tillsammans innan hon gjorde slut med sin kille, vilket han inte kunde eftersom de inte spenderat så mycket tid tillsammans eftersom hon redan var upptagen. Så hon stannar hos sin kille, trots att hon påstår sig ha djupare känslor för min bror, bara för att hon inte vill ta risken att bli singel.

Dom träffades på krogen.
Citera
2008-09-03, 14:22
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace

Och det har jag tänkt på många gånger, men det är bara det då att tjejen är ur gullig och as mysig snygg är hon också! Snäll också!
Ja gudars så snäll man är om man har en kille och en annan i reserv. Hade inte reserven dissat tjejen hade du varit singel nu.
Citera
2008-09-03, 14:27
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Meen, nej

Jag tycker inte alls känns särskilt långsökt. Tvärtom känns det som ett väldigt realistiskt scenario. Tycker ni ska sluta vara så dömande och kategoriska. Det kanske är synd om henne och hennes självkänsla lär ju inte direkt stärkas om hon nu blir ignorerad av TS som hon säger sej älska.

Vad grundar du din tes i frågan på? Sannolikhet, eller någonting specifikt i det här fallet?
Citera
2008-09-03, 14:32
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Denna kille dissade henne av olika anledningar, b.la för att hon är så blyg och tittar bara ner i backen, sen också för att när dom ses pillar hon bara på sin telefon. Hon är hur social och pratglad över sms men i verkligheten är hon som en vägg.

Detta läste jag när jag tjuvläste hennes sms för en månad sedan då jag kom på henne.

Men som många sagt i denna tråd: dumpa henne!

En annan sak är att vi ibland är irriterade på varandra, en sak som gör mig irriterad när det gäller henne är när vi ska ses över en promenad som exempel så kommer hon ut från huset - jag står och väntar - hon går förbi i tron om att jag ska börja gå efter, jag förväntar mig en kram och sen kan vi börja gå.

Blir jag sur över detta så kan hon försvara sig med att hon förväntade sig att jag skulle ge henne en kram, men efter 2 års studier av detta beteénde så har jag kommit fram till att om jag går efter och vänder på henne och ger henne en kram så fortsätter hon gå.

Sen finns det andra irritations objekt och det är när vi tjaffsar så blir hon som en vägg ibland, detta irriterar mig sjukt att hon inte kan prata.

En annan grej är tex om jag är ledig en enda dag per vecka, vi planerar att vi ska sova tillsammans just denna natt. Då kan hon ringa samma dag och vara skit sur och säga att hon inte har lust. Varför? - jo hon har en dålig dag!

kom på en till sak, förra veckan pratade vi om att hon skulle sova hos mig två dygn eftersom att jag var ledig denna vecka dessa dygn. Igår träffades vi och då sa hon att vadå det har vi väl aldrig pratat om? - ja men hallå jag tog ju ledigt därför att vi skulle göra detta? - näe säger hon, det har vi aldrig pratat om. Då har du missförstått mig säger hon.

Ja men vadå? jag har ser ju framför mig hur vi diskuterar detta. Hon provocerar bara med detta, hon vet att jag har rätt men gör vissa saker bara för att jävlas. Jag vill jämt ha rätt, hon vet detta och hur förbannad jag blir när hon säger att jag har fel när jag igentligen har rätt. Därför gör hon så här.

Det låter som att din tjej har seriösa problem med både självförtroendet och med att kunna kommunicera på ett moget och öppet sätt med dig. Inte sällan hör de två sakerna ihop, har man dåligt självförtroende kan det vara svårt att hävda sig i situationer där man räds att förlora den man har en konflikt med. Konflikträdsla och dåligt självförtroende är inget du kan bota hos henne, men hon måste lära sig att ta itu med de problemen, annars kommer hon aldrig kunna få en vettig relation med någon, och definitivt inte en vettig kärleksrelation.
Kan man inte prata med varandra dör relationen ut förr eller senare, och det sker oftast på ett ganska otrevligt sätt.

MEN, hennes problem är som sagt inget du kan lösa. Det enda du kan göra om det nu verkligen finns saker hos henne som gör att du vill ha kvar henne som flickvän, är att be henne gå i terapi så att hon fixar sitt dåliga självförtroende. Du kan inte vara hennes terapeut.

Jag skulle nog inte stå ut i det läget, jag skulle bara bli frustrerad över att vara tillsammans med en människa som man inte kan kommunicera ordentligt med. Kanske har ni två helt enkelt växt ifrån varandra och skulle må bättre som singlar eller ihop med andra människor.
Viktigast av allt är nog ändå att DU inte tar dig på hennes svårigheter, om du nu inte är lika tillknäppt och svår att ha att göra med som hon. Men på dig låter det som att du i alla fall försöker.
Citera
2008-09-03, 14:38
Medlem
TS : Känner hon sej inte bekväm med att kramas & så offentligt? Syftade på det du sa om att hon bara gick förbi dej när ni skulle ut på promenad. Det kan också vara ett tecken på stukad självkänsla. Se till att inte pressa henne för mycket på den punkten utan låt det få växa fram steg för steg. På samma sätt : tycker hon det är jobbigt att säga "jag älskar dej" eller på andra sätt vara gullig mot dej i telefon när hon har kompisar i närheten?

Försöker bara förstå....
Men som sagt, sätt inte så mycket press på henne.
Citera
2008-09-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Vad grundar du din tes i frågan på? Sannolikhet, eller någonting specifikt i det här fallet?
Delvis på egna erfarenheter. Det får räcka med det svaret så länge.
Citera
2008-09-03, 14:40
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Dom träffades på krogen.
Okey. Hoppas för din skull att du kommer kunna lita på henne nästa gång hon går på krogen då.
Citera
2008-09-03, 14:48
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
TS : Känner hon sej inte bekväm med att kramas & så offentligt? Syftade på det du sa om att hon bara gick förbi dej när ni skulle ut på promenad. Det kan också vara ett tecken på stukad självkänsla. Se till att inte pressa henne för mycket på den punkten utan låt det få växa fram steg för steg. På samma sätt : tycker hon det är jobbigt att säga "jag älskar dej" eller på andra sätt vara gullig mot dej i telefon när hon har kompisar i närheten?

Försöker bara förstå....
Men som sagt, sätt inte så mycket press på henne.

Nja hon har inga problem med det. Själv hade jag svårt i början av vårat förhållande att visa kärlek offentligt, idag kan jag det. Men att visa kärlek bland min egen familj klarar jag inte av. Det är nog något som ligger i släkten. Kramas och hånglar gör man bakom stängda dörrar eller bland vänner, men aldrig framför familjen.

Varför hon går förbi mig vet jag icke, kanske för att hon inte känner för att ge mig en kram.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in