2008-09-01, 17:52
Medlem
Hejsan!
Jag och min kille har varit tillsammans i ett år då han för cirka två veckor sedan började få det jobbigt att få ihop sitt liv med läxor, vänner, familjen och mig. Han vill koncentrera sig så skolan men känner väll samtidigt någon plikt att vara med mig och försöka göra mig glad eftersom vi är tillsammans. Men som vanligt så fortsätter jag tjata om att han var mer romantisk förut och sedan går allt åt helvete. Han dumpar mig och säger att han behöver koncentrera sig på skolan och bara vill ha en tid utan flickvän. + att gnistan liksom har saknats på sista tiden. Visst så försvinner gnistan efter ett tag i alla relationer, men jag trodde liksom bara att det var en fas som man måste komma igenom tillsammans, men istället valde han att ge upp. Jag som älskar honom så himla mycket blir så klart väldigt förtvivlad och har gått runt nu i snart en vecka och saknar honom, känns som jag bara är tom nu och kan verkligen inte vara glad utan honom.
Frågan är vad jag ska göra!? Jag tänkte låta honom vara ifred ett tag så jag har i alla fall slutat smsa honom, men samtidigt så vet jag att han liksom var den rätta för mig, det kändes verkligen som att det kunde vara han och jag föralltid. Nu känner jag inte att han och jag måste bli tillsammans direkt igen, utan just nu vill jag bara umgås med honom, men jag önskar verkligen att han skulle inse att vi har en framtid tillsammans. Vad ska jag göra ?!
Citera
2008-09-01, 17:59
Medlem
Pluggar du också? Ni kanske pluggar samma sak och då borde ni ju kunna hjälpa varandra med läxorna.

Jag tycker det låter som svepskäl från hans sida att han har mycket läxor och blabla... Älskar man någon så finns det alltid tid. Han har nog tröttnat på ert förhållande.
Citera
2008-09-01, 19:21
Medlem
Snitzies avatar
Känns som om det handlar om ganska typiska göra-slut-bortförklaringar från hans sida. Sådana saker man säger för att inte göra den andra personen ledsen. Något man kanske kan tänka på är att det förmodligen hade tagit slut ändå, det hade bara tagit längre tid och varit ännu jobbigare. Nu verkar det ju ha gått relativt smärtfritt och kanske kan ni fortfarande vara vänner?
Citera
2008-09-01, 20:17
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetekonstigt
Hejsan!
Men som vanligt så fortsätter jag tjata om att han var mer romantisk förut och sedan går allt åt helvete. ..............................

Frågan är vad jag ska göra!? Jag tänkte låta honom vara ifred ett tag så jag har i alla fall slutat smsa honom,

Just sånt beteende är oerhört kvävande. Det är kört, ingen kille med självaktning orkar med sånt där.
Citera
2008-09-01, 20:50
Medlem
djgoebbelss avatar
Citat:
Just sånt beteende är oerhört kvävande. Det är kört, ingen kille med självaktning orkar med sånt där.
Håller helt och hållet med

Men för att svara på TS inlägg:
Självklart borde det kunna gå att kombinera skolan och ett förhållande. Om han måste plugga mycket så ge honom tid att plugga. Var med honom när han pluggar om han vill.
Fixa tillbaka gnistan, gör något romantiskt bara du och han. Använd din fantasi (och jag menar inte bara i sängen )
Citera
2008-09-01, 21:01
Medlem
otukts avatar
Kolla här. Ni är inte ihop om 5år skulle jag tippa. Varför dra ut på det. Gör slut för fan.
Citera
2008-09-01, 21:24
Medlem
GNRfans avatar
Nu är jag singel, så jag har inte stött på den situationen du beskriver. Däremot vet jag hur stressiga studier kan vara, speciellt om det är projektarbete och ens eget arbete kan påverka 5 andra personers betyg. Eller om man har inlämning i en kurs, och om inlämningen inte kommer in i tid så är nästa chans ett eller två år senare då kursen går igen. Eller som i min situation där jag är i slutet på mitt examensarbete och jag har ett företag som väntar på slutresultatet. Kan vara svårt för utomstående att förstå varför man som student inte har tid att umgås som tidigare. Majoriteten har ju ofta ett jobb dom kan lägga åt sidan när dom slutar.

Att sen hela tiden ha någon som pockar på uppmärksamhet ökar bara på stressen. Har tillochmed "tagit paus" från vissa personer som kräver lite väl mycket uppmärksamhet, men då har jag åtminstone försökt förklara min situation för dom. Och för min del verkar dom förstå hur det ligger till nu, kanske underlättade det att jag kunde ge ett ungefärligt datum när jag är klar.

Jag vet inte hur han tänker, men jag kan gissa. Studierna känner han att han måste klara av nu, er relation kan han försöka fixa senare. När du dessutom går på om att få mer uppmärksamhet, och kanske inte visar någon hänsyn för hans situation, så tar han den enkla vägen och tar bort dig ur ekvationen så han kan lägga all fokus på studierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in