2008-09-02, 13:31
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Att ta en paus brukar för den parten som föreslog pausen innebära att man knullar andra för att kolla om det finns något bättre alternativ där ute.

Vilket alla par borde prova på emellanåt.
Citera
2008-09-02, 16:19
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Vilket alla par borde prova på emellanåt.
Är man bara överens om det så ser jag inga problem med det. Men då skall inte den ena parte tro att initiativtagaren sitter hemma och spelar WoW eller nått när h*n knullar som en kanin.
Citera
2008-09-02, 20:36
Medlem
Vännen ...

Citat:
Ursprungligen postat av lilligaf
Det här ämnet har säkert varit uppe förr, men ha överseende.

Min sambo har efter två års förhållande gjort slut med mig. Anledningen är att vi i princip sedan dag ett alltid har bråkat mycket, smågnabbats och haft problem med att få lugn och ro i vardagen. Jag har alltid tyckt att det bra vägt över det dåliga, men han säger att han helt enkelt inte orkar mer.

Vi har sedan dess kommit överens om att ta någon slags "paus" i förhållandet. Vara ifrån varandra och tänka över situationen. Eftersom vi bor tillsammans har det resulterat i att jag sovit hos vänner. För mig är det helt självklart att vi ska vara tillsammans och lösa det här. Tiden ifrån varandra har gett mig en ordentlig tankeställare om vad jag måste jobba på och misstagen som är mina. Jag ser fram emot att förbättra mig om jag skulle få en ny chans, men jag är rädd att han mest tycker det är skönt att slippa krångel och kommer låta det här rinna ut i sanden. Jag har nu ingen som helst aning om hur lång den här "pausen" kommer att vara och jag känner mig mer och mer maktlös. Han säger att han älskar mig fortfarande och att han saknar mig, men jag vet inte om han gör det mest för att "lindra" skadan.

Man brukar ju säga att par som pausar sällan får ihop det igen. Någon som har egna erfarenheter?

Gå vidare och hitta någon som verkligen vill ha dig. Som inte vill ta en paus från dig (det finns någon som aldrig skulle komma på TANKEN att vilja/våga ta en paus från dig). Get out the och hitta HONOM i stället.

Här kommer en följetong och du blir nummer tre Min bästa kompis råkade ut för detta. I 4 ÅR (!) väntade hon (slösade bort tid). Sedan händer det mig. I 2 år väntade jag och trodde att det ändå skulle bli vi (oj vad lite sweet talk från killen can do it för Hoppet), trots att min kompis bönade och bad att inte som hon, slösa bort 4 år av väntan.

Men! Kolla in halveringstiden! Så nu är det du. Hmm jag är en riktigt dålig matematiker men om du går vidare inom ... 1 år så är du fabulous. Bra val, för den där killen kan dra anytime, senare, även om ni skulle bli tillsammans igen.

Lycka till tjejen och skippa honom som valt bort dig och hitta killen som vill ha dig around 24-7! Kram.
Senast redigerad av Anna Freud 2008-09-02 kl. 20:39.
Citera
2008-09-02, 21:08
Medlem
Jag kanske varit lite otydlig här. Det är alltså inte så att vi varit tillsammans och sedan har han/jag föreslagit en paus. Han gjorde ju alltså slut och sedan kom vi överens om att ta lite tid ifrån varandra för att tänka på vad vi egentligen vill. Det skall tilläggas att han gjorde slut under ett bråk och sedan efter någon dag när det lugnat ned sig så pratade vi om det.

Att någon av oss egentligen skulle vilja knulla runt ses ganska orimligt i sammanhanget och jag bemödar mig inte ens att kommentera det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in