2008-09-01, 03:14
Medlem
Hej hopp.

Har googlat runt lite och hittat en del men behöver er hjälp för att hitta fler.

Söker efter ouppklarade brott där förövarna har kommit över större mängder pengar utan att åka dit. Helst inga våldsbrott då jag bara blir förbannad när jag läser om människor som råkat fysiskt illa ut för att någon vela komma över en slant eller två.

Så helt enkelt uppmärksammade (svenska såväl som internationella) brott som renderat i en större summa pengar och där de ej lyckats fånga förövarna alternativt inte fick tag i dem på myyycket lång tid.

Tack på förhand.
Citera
2008-09-01, 03:18
Medlem
Snöblinds avatar
Joachim Posener är väl den man tänker på först.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Joachim_Posener
Citera
2008-09-01, 03:20
Medlem
CommonKnowledges avatar
Vad hette amerikanen som bl.a påstås sitta i fängelset i Prison Break.
Han som hoppa från ett flygplan med 2 miljoner dollar eller något?
Citera
2008-09-01, 03:22
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Palme-mordet?

Du får nog utveckla det där med var pengarna kommer in i bilden..

Kan det vara denna du tänker på?

http://en.wikipedia.org/wiki/D._B._Cooper
Senast redigerad av Barbafetto 2008-09-01 kl. 03:28.
Citera
2008-09-01, 03:55
Bannlyst
Ronnie Biggs

Citat:
Ursprungligen postat av pimpmybody
Hej hopp.

Har googlat runt lite och hittat en del men behöver er hjälp för att hitta fler.

Söker efter ouppklarade brott där förövarna har kommit över större mängder pengar utan att åka dit. Helst inga våldsbrott då jag bara blir förbannad när jag läser om människor som råkat fysiskt illa ut för att någon vela komma över en slant eller två.

Så helt enkelt uppmärksammade (svenska såväl som internationella) brott som renderat i en större summa pengar och där de ej lyckats fånga förövarna alternativt inte fick tag i dem på myyycket lång tid.

Tack på förhand.

Det stora tågrånet utförde bland annat Ronnie Biggs 1963 och fälldes för det. Han rymde 1965 och var sedan på fri fot till 2001, då han frivilligt återvände till England och greps.
Under tiden tros han ha satt sprätt på en del av de 2,6 miljoner pund ( ungefär en kvarts miljard i dagens penningvärde) som de kom över.
Citera
2008-09-01, 04:02
Medlem
Frostblends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Vad hette amerikanen som bl.a påstås sitta i fängelset i Prison Break.
Han som hoppa från ett flygplan med 2 miljoner dollar eller något?

D.B Cooper?

Citera
2008-09-01, 04:28
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostblend
D.B Cooper?

Citera
2008-09-01, 04:57
Medlem
Tack för tipsen, låt de strömma. Vill ha fler =) Hyser en morbid fascination för dessa typer av brott. Antagligen inte större skillnad från någon som gillar att läsa deckare I guess.
Citera
2008-09-01, 13:07
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det stora tågrånet utförde bland annat Ronnie Biggs 1963 och fälldes för det. Han rymde 1965 och var sedan på fri fot till 2001, då han frivilligt återvände till England och greps.
Under tiden tros han ha satt sprätt på en del av de 2,6 miljoner pund ( ungefär en kvarts miljard i dagens penningvärde) som de kom över.

TS ville ha fall där det inte förekommit våld. I Det Stora Tågrånet så klubbades en tåganställd till livslång invaliditet.

Alla satt sina straff utom Biggs som rymde till Sydamerika. Hans pengar tog snart slut då han inte hade fått så mycket. Typ 30 år senare tror gubbfan att han är nationalhjälte och landar på flygplatsen i England där han blir gripen och förd till fängelset.
Citera
2008-09-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
TS ville ha fall där det inte förekommit våld. I Det Stora Tågrånet så klubbades en tåganställd till livslång invaliditet.

Alla satt sina straff utom Biggs som rymde till Sydamerika. Hans pengar tog snart slut då han inte hade fått så mycket. Typ 30 år senare tror gubbfan att han är nationalhjälte och landar på flygplatsen i England där han blir gripen och förd till fängelset.

Han åkte hem för han var sjuk, för att få vård.
Citera
2008-09-02, 15:38
Medlem
Citat:

Den som vill Biggs i action kan se The great rock 'n' roll Swindle där Biggs busar och spelar in låtar med Sex Pistols.
Citera
2008-09-03, 17:36
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:

Inte för att kritisera, men har du källa för invaliditeten?
Jag har själv för mig att det gick lugnt till, och att personalen inte blev allt för mörbultad. Men det har jag ju själv ingen källhänvisning till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in