2008-09-02, 22:58
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Alla artiklar som skrivs om det verkar ju bara vara av folk som gottar sig i att förvänta sig att konservativa ska bli upprörda. Ingen verkar ju ha hittat någon upprörd konservativ.

Ja, det är lite som den gamla Fred på jorden-sketchen fast på riktigt och med skillnaden att intervjuarna glömmer att lyssna på svaret och missar därför att de inte svarar som de ska...
Citera
2008-09-02, 22:58
Medlem
Snurrens avatar
Ska bli spännande och se/höra om dottern verkligen gifter sig. Den blivande brudgummen verkar inte alltför villig... http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article3229410.ab

Intressant litet moraldilemma, trots att det är på andra sidan atlanten. Det lyfter fram den typiska dubbelmoralen i USA. Ingen sexualundervisning och ingen preventivmedelsrådgivning, för ungdomarna ska i alla fall inte ha sex innan dom gifter sig. Men man måste ju tycka att det var starkt av SP att tacka ja, trots detta familjedrama. Hon måste ju ha vetat att det skulle komma ut. Eller var hon så uppfylld av utnämningen att hon blev dumdristig?

Stackars dotter som blev så "dragen i gruset" och uthängd inför hela världen, och dessutom få höra vad pojkvännen sagt om att han inte vill ha barn. Herregud vad jobbigt för en 17-åring att bli utsatt för en sån sak.

Sorry jag missade att detta klipp fanns längre upp i tråden.
Senast redigerad av Snurren 2008-09-02 kl. 23:03. Anledning: Missade tidigare inlägg
Citera
2008-09-02, 23:08
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Ja, definitivt. Kvinnors kroppar anpassar sig dock snabbare till graviditet vid upprepad sådan - man ser alltså mer gravid ut. Angående födelsevikt vägde pojken faktiskt 6 pounds 2 ounces trots 1 månad tidig födsel - tro mig, det är en riktig mage.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Birth_weight_chart.png

Njae, man ser inte nödvändigtvis MER gravid ut för varje graviditet, däremot syns det snabbare om man varit det tidigare - precis som du säger. Tror du mig inte kan du fråga din mamma
Citera
2008-09-02, 23:39
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Där ser hon faktiskt gravid ut, men jag har hört att timestampen på den bilden egentligen från 2005. Hon har ju varit gravid förut. Men, om vi arbetar med datum. Här är Sarah Palin den 14 mars:

http://www.daylife.com/photo/0fcQ5EM7gafd9

Så du menar att en kvinna skulle ha samma jacka - inklusive broschen på samma ställe, 2005 och 2008?

Och du menar att hon skulle ha varit gravid även 2005??

Märkligt i så fall att det näst yngsta barnet, Piper, är sju år i dag...
Citera
2008-09-03, 07:00
Medlem
Spinnacers avatar
Det är säkerligen hennes hordotter Bristol's unge. Fan va WT att bli gravid när man är 16-17.
Citera
2008-09-03, 08:04
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Vilket underligt inslag från Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article3230058.ab
"många av de konservativa anhängare som varit omåttligt förtjusta är nu inte helt nöjda" Varpå de intervjuar tre personer som alla tycker att de skött det hela jättebra och att det här är saker som händer i familjer ibland.

Hehe, narrative kallas det Man ser vad man vill se...

Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Så du menar att en kvinna skulle ha samma jacka - inklusive broschen på samma ställe, 2005 och 2008?

Och du menar att hon skulle ha varit gravid även 2005??

Märkligt i så fall att det näst yngsta barnet, Piper, är sju år i dag...

Läste bara att timestampen på fotot var ändrat. Lade inte in någon djup analys i det... du har säkert rätt i att fotot är från 2008. Tycker dock fortfarande att bevisen pekar med hela handen! Speciellt det där med att Bristol var hemma från skolan i ÅTTA MÅNADER.
Citera
2008-09-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Jag är ledsen att fimpa skandalen, men jag tycker hon ser rätt gravid ut på foton:

http://hotair.com/archives/2008/09/01/a-picture-refutes-a-thousand-nutcase-conspiracies/

Är du allvarlig? Det fattar väl vilken konspirationsteoretiker som helst att sådana bilder inte bevisar någonting. Hon är väl inte dummare än Bree Hodge heller? Vem vet det kanske var från henne hon fick sin inspiration.

Nedan en video som kan vara dig behjälplig och räta ut en del frågetecken.
http://www.youtube.com/watch?v=wGLLQZmJO_o
Senast redigerad av stardeath 2008-09-03 kl. 09:02.
Citera
2008-09-03, 22:09
Medlem
mishimas avatar
Raderat en OT-diskussion om fertilitet

/mod
Citera
2008-09-04, 06:47
Medlem
Clintons enda? dotter heter Chelsea, Palins ena dotter heter Bristol. Undrar om Obamas döttrar heter Liverpool och Manchester? Nån som vet?
Citera
2008-09-04, 08:53
Bannlyst
Checking with the Anchorage High School that Bristol Palin attended, reporters were given word that her family had taken Bristol out of school due to contracting infectious mononucleosis. The amount of time Bristol was absent shifts from five to eight months.

Mono can last anywhere from two weeks to three months, but an eight month infection is a freak oddity. Yet it remains a common excuse given by girls in private & Catholic schools around the nation when pregnancy comes into play. Not the first time, not the last time.

Är detta sant så lär Palin snart vara borta från politiken.
Citera
2008-09-04, 09:11
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
– Jag är ett dj-a redneck som gillar att åka snowboard och dirtbikes. Men jag älskar att spela hockey. Jag gillar att campa och hänga med grabbarna, skriver Levi Johnston på My Space.

Vad var det hon sa...Jag är en vanlig hockeymorsa?

Bara jag som tänker tvångsäktenskap angående uttalandena om de två tonåringarna?
Citera
2008-09-04, 09:14
Medlem
Charlie Wilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad var det hon sa...Jag är en vanlig hockeymorsa?

Bara jag som tänker tvångsäktenskap angående uttalandena om de två tonåringarna?

A good ol' shotgun wedding - as american as apple pie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in