2008-08-31, 23:33
Medlem
laminatkungens avatar
Jag skulle vilja blåsa liv i en gammal kärlek. Det är en kvinna som tidigare sagt och visat att hon uppskattar mig, så jag borde ha en liten chans åtminstone.

Lite halvhemligt ska det vara, alltså inte uttalat att det är jag, men inte omöjligt svårt att gissa att det är jag heller.

Att skicka små kort/brev/lappar är kanske givet? Känns lite hög(mellan?)stadie, men kan det kallas "gulligt" och gå hem ändå?

Skicka blommor anonymt? Också det lite för mycket standard. Uppskattas det verkligen eller är det bara nåt kvinnor säger för att det förväntas av dom?

Små presenter?

Känns som att jag fastnat i att köpa/göra/fixa något som sen lämnas fram på ett anonymt sätt. Något bättre än det ska väl kunna finnas?
Om det inte finns något bättre sätt, kom med fler ideer om vad man kan ge bort och luriga sätt att "överlämna" sakerna på.
Citera
2008-08-31, 23:38
Medlem
Slints avatar
Vad vill du med det hela, i och med att du vill att det ska vara halvhemligt?
Citera
2008-08-31, 23:40
Medlem
sickpuppys avatar
Bara en fråga: Hur ska du blåsa liv i historien om hon inte vet att det är du som ligger bakom blommorna och korten? När ska du liksom träda fram? Betänk också att hon antingen kan tro att det rör sig om en stalker och bli rädd eller tro att det rör sig om en annan kille och uppleva ett stort antiklimax när hon inser att det "bara" var du.

Är det inte bättre att ta det på det gamla klassiska viset och bjuda ut henne på en öl eller så. Du kan ju försöka hitta något som inte känns så dejt-typiskt, utan mer som en kompisaktivitet om du inte vill bekänna färg direkt.
Citera
2008-08-31, 23:43
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Vad vill du med det hela, i och med att du vill att det ska vara halvhemligt?

Hmmm... Bra fråga. Kanske skulle ställt den till mig själv först.

Vill att hon ska vara glad, och få lite att fundera på och sedan givetvis bli jätteglad när hon får reda på att det var från mig.

Nåja, glad och fundersam kan kanske räcka som kriterier.

Att ingen plan i världen kan garantera att hon blir glad när hon fattar att det är från mig, det får jag kanske leva med
Citera
2008-08-31, 23:49
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Bara en fråga: Hur ska du blåsa liv i historien om hon inte vet att det är du som ligger bakom blommorna och korten? När ska du liksom träda fram?

Precis! Det är frågan! Tips någon?

Citat:
Betänk också att hon antingen kan tro att det rör sig om en stalker och bli rädd
Jo, det vore ju lite synd. Fast då får hon väl komma till mig så ska jag minsann se till att hon blir lämnad ifred, sen blir jag hjälte!

Citat:
eller tro att det rör sig om en annan kille och uppleva ett stort antiklimax när hon inser att det "bara" var du.
Jo, det är väl en risk förstås...

Citat:
Är det inte bättre att ta det på det gamla klassiska viset och bjuda ut henne på en öl eller så. Du kan ju försöka hitta något som inte känns så dejt-typiskt, utan mer som en kompisaktivitet om du inte vill bekänna färg direkt.
Av olika orsaker som jag inte kan gå in på (vill helt enkelt inte) funkar inte detta riktigt, hade kunnat varit en bra idé i en annan situation.
Citera
2008-08-31, 23:50
Medlem
Slints avatar
Ja, om du vill att det hela ska vara halvhemligt är det väl det enda sättet att skicka saker anonymt till henne.
Jag vet inte. Tycker att du borde ha någon plan.
Att bara skicka en massa blommor och brev utan att skriva att det är från dig är ju inte till någon nytta. Vem vet, hon kanske har andra beundrar som hon tror har skickat det, eller att hon "hoppas" ska vara ifrån. Sen när hon tillslut får reda på att det är från dig kanske hon blir besviken.
Allt är bara teoretiskt värsta scenario.
Skicka något, men skriv att det är från dig. Vad är det värsta som kan hända liksom?

Edit: såg att jag upprepade vad folk redan har skrivit.
Citera
2008-08-31, 23:53
Medlem
Låter som du har sett nån beige romantisk film där killen lyckas "vända" tjejen med div. skumma handlingar.

Att "vända" en tjej är i stort sett omöjligt om du inte genomgått påtagliga personliga förändringar sedan sist du blev avvisad.
Citera
2008-08-31, 23:54
Medlem
yeahgrrs avatar
varför ska det vara så hemligt.... har du redan förhållande och vill få till nåt sne'knull eller???
Citera
2008-08-31, 23:54
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Ja, om du vill att det hela ska vara halvhemligt är det väl det enda sättet att skicka saker anonymt till henne.
Jag vet inte. Tycker att du borde ha någon plan.
Att bara skicka en massa blommor och brev utan att skriva att det är från dig är ju inte till någon nytta. Vem vet, hon kanske har andra beundrar som hon tror har skickat det, eller att hon "hoppas" ska vara ifrån. Sen när hon tillslut får reda på att det är från dig kanske hon blir besviken.
Allt är bara teoretiskt värsta scenario.
Skicka något, men skriv att det är från dig. Vad är det värsta som kan hända liksom?

Edit: såg att jag upprepade vad folk redan har skrivit.

Verkar ju faktiskt inte vara någon lysande ide det här...

Finns det några tydliga, snygga hintar som man kan använda sig av? Så att det med bara lite tankemöda från hennes sida skulle leda henne till vem det är som skickat prylarna?

Vill nog egentligen att det ska vara lite "spännade", men som sagt risken att hon ska bli besviken när det bara är jag, är ju inte lockande...
Citera
2008-08-31, 23:57
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Låter som du har sett nån beige romantisk film där killen lyckas "vända" tjejen med div. skumma handlingar.
Jooooo, kanske....

Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Att "vända" en tjej är i stort sett omöjligt om du inte genomgått påtagliga personliga förändringar sedan sist du blev avvisad.
Jo, det har jag. Hon vet det och uppskattar det, så så långt är det ju ganska bra... kanske...

Börjar faktiskt fatta att det inte är en lysande ide det här... Trot eller ej...
Citera
2008-08-31, 23:58
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Verkar ju faktiskt inte vara någon lysande ide det här...

Finns det några tydliga, snygga hintar som man kan använda sig av? Så att det med bara lite tankemöda från hennes sida skulle leda henne till vem det är som skickat prylarna?

Vill nog egentligen att det ska vara lite "spännade", men som sagt risken att hon ska bli besviken när det bara är jag, är ju inte lockande...

Skicka henne en trevlig " X"musik cd, sen pratar du med henne och frågar om hon gillar "X" bandet. Då kommer hon att förstå kopplingen att du pratar om "X" just när hon har fått en cd med "X" av någon som inte skrev sitt namn.
Korkat, jag vet..
Citera
2008-08-31, 23:59
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
varför ska det vara så hemligt.... har du redan förhållande och vill få till nåt sne'knull eller???
Nej, faktiskt har jag inte det och skulle aldrig vara otrogen. Trodde det skulle vara lite hemligt och spännande det här, men...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in