Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-31, 22:56
Medlem
Ariathaxxs avatar
hej, enligt namnet på mina filmer på datorn så är de Xvid, Men enligt alla program jag skall använda för att konvertera dem säger att de inte fungerar som Xvid, Avi, eller något liknande för att konvertera det.

Jag använder Windows Vista, Enligt Vista så är filerna MKV Filer.. Jag är inte så van vid att detta upstår.. Så just nu TROR jag att filmerna är alltså Xvid. men bara under ett annat namn =S

1. Vad är MKV filer?
2. sökt över hela internet och hittar inget program som konverterar Xvid, som är (gratis) ...

Huvud anledningen är att jag ska lägga in ett film klipp till min Ipod.
Jag fick höra av en god vän att Avi fungerar att konvertera till Ipod så, Men jag har ingen aning hur man gör :P

Någon godhjärtad skulle kunna ge lite information om hur man drar över filmer till Ipod? Och någon som skulle kunna förklara vad MKV är så tack snälla! :- )
Citera
2008-08-31, 22:59
Medlem
Niccoos avatar
Precis som .avi är .mkv (Matroska) en container för bild och ljud. Konvertera till .avi för att spela den i din Ipod.

http://www.videohelp.com/tools?toolsearch=mkv
Citera
2008-08-31, 23:16
Medlem
Ariathaxxs avatar
Ah, tack för hjälpen! kollar igenom sidan och den ser mycket lovande ut, Testar lite program som finns där då.
Citera
2008-08-31, 23:28
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariathaxx
Ah, tack för hjälpen! kollar igenom sidan och den ser mycket lovande ut, Testar lite program som finns där då.
Det absolut bästa programmet är Magic Video Converter. Finns att *hrrrm* införskaffa hos Piratviken.
Citera
2008-08-31, 23:39
Medlem
Ariathaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det absolut bästa programmet är Magic Video Converter. Finns att *hrrrm* införskaffa hos Piratviken.

Okej, kan försöka leta lite pirat versioner på detta då.

Det är faktiskt lite svårt för mig att hitta de rätta programmen.. Jag vet faktiskt inte vad som fungerar bäst och vad som inte kräver 100 nerladdningar och så visar det sig att man måste betala för det eller att det inte fungerar.

Testat åtminstone 15 program än så länge som är skit :- )
Citera
2008-08-31, 23:52
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariathaxx
Okej, kan försöka leta lite pirat versioner på detta då.

Det är faktiskt lite svårt för mig att hitta de rätta programmen.. Jag vet faktiskt inte vad som fungerar bäst och vad som inte kräver 100 nerladdningar och så visar det sig att man måste betala för det eller att det inte fungerar.

Testat åtminstone 15 program än så länge som är skit :- )
MVC konverterar ALLT! Samt att du kan ställa in egna profiler för konvertering. Letade också efter en massa olika konverterare tills jag fann MVC. Det har inte svikit mig en enda gång, trots alla konstiga filformat jag har använt. Kör version 8.0.8.25
Citera
2008-08-31, 23:54
Medlem
Ariathaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
MVC konverterar ALLT! Samt att du kan ställa in egna profiler för konvertering. Letade också efter en massa olika konverterare tills jag fann MVC. Det har inte svikit mig en enda gång, trots alla konstiga filformat jag har använt.

Hehe, har du någon länk till någon torrentsida som har Vakna seeders kanske? Hittar ingen omgående tyvär
Citera
2008-09-01, 00:26
Medlem
sommarlovs avatar
Istället för att konvertera, ladda hem dina filmer i rätt format från början, eller utgå från DVD-skivor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in