2008-09-01, 00:51
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolwtfbbq
Hehe, okej, bra. Men K50 är dyrare förmodar jag?

Faktiskt så är dom i regel billigare. Sök på blocket så får du se. Har aldrig varit så nöjd med en moped som jag var med min K50
Citera
2008-09-01, 00:54
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Men ge dig. Det där är bara löjligt, men okej..jag skall bemöta det. Har du inget vettigt att tillföra kan du väl lika väl lägga ner?
DT är inget företag öht, utan en modell framtagen av Yamaha.

Och japaner är, som vi alla vet, sällan nazister...
Citera
2008-09-01, 00:54
Bannlyst
Citat:
Men ge dig. Det där är bara löjligt, men okej..jag skall bemöta det. Har du inget vettigt att tillföra kan du väl lika väl lägga ner?
DT är inget företag öht, utan en modell framtagen av Yamaha.

OK, jag blandar ihop märke med företag och för det blir jag påhoppad. Jag känner att diskussionsklimatet är UNDER ALL KRITIK.

Jag talar gärna vidare i ämnet men då vill jag ha viss förståelse!
Citera
2008-09-01, 00:55
Bannlyst
Citat:
Faktiskt så är dom i regel billigare. Sök på blocket så får du se. Har aldrig varit så nöjd med en moped som jag var med min K50

Ahhh, ofan. Fast jag tror jag kör med DT eftersom jag inte är mycket för Puch/Oldschool looking moppar i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nexia

Ja då kan du ju lägga ner direkt för jag tror knappast du kommer få någon här.
Citera
2008-09-01, 00:57
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
OK, jag blandar ihop märke med företag och för det blir jag påhoppad. Jag känner att diskussionsklimatet är UNDER ALL KRITIK.

Förståelse för vad? Du yrar om att den inte har någon kylning och att den har kassa bromsar, vilket vi som har kört DT vet inte är sant. (Att den har kylning vet i och för sig alla som har sett en DT.) Du har absolut ingen aning om vad du pratar om och kanske skulle ägna din tid åt att diskutera något som du begriper dig på i ställlet?
Citera
2008-09-01, 00:59
Medlem
.D.N.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Förståelse för vad? Du yrar om att den inte har någon kylning och att den har kassa bromsar, vilket vi som har kört DT vet inte är sant. (Att den har kylning vet i och för sig alla som har sett en DT.) Du har absolut ingen aning om vad du pratar om och kanske skulle ägna din tid åt att diskutera något som du begriper dig på i ställlet?

men gaaad.. han driver ju bara med er..
Citera
2008-09-01, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .D.N.A.
men gaaad.. han driver ju bara med er..

Säg inte det, det finns folk för allt...
Citera
2008-09-01, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot

Jag är mycket väl medveten om att mopeden i fråga - d.v.s. DT (VILKET ÄR MÄRKET INTE EH... MODELLEN!) har en form av kylning. Jag säger bara det att denna form av kylning är PUCH! Bortglömd och gammalmodig. Den får inga blommor. Det finns ingen modern motsvarighet. Nu är det tillförlitliga vattensystem som gäller.

Jag säger... faktum kvarstår... DT är en skitmoped! Bemöt mina argument med vänlig ton och ha överseende. Jag uppskattar inte att bli påhoppad när jag försöker föra ut mina argument.
Citera
2008-09-01, 01:29
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Jag är mycket väl medveten om att mopeden i fråga - d.v.s. DT (VILKET ÄR MÄRKET INTE EH... MODELLEN!) har en form av kylning. Jag säger bara det att denna form av kylning är PUCH! Bortglömd och gammalmodig. Den får inga blommor. Det finns ingen modern motsvarighet. Nu är det tillförlitliga vattensystem som gäller.

Jag säger... faktum kvarstår... DT är en skitmoped! Bemöt mina argument med vänlig ton och ha överseende. Jag uppskattar inte att bli påhoppad när jag försöker föra ut mina argument.

Den heter Yamaha DT och DT är modellen, inte märket. Märket är Yamaha. Sen angående kylning, so fucking what om den inte har vattenkylning?? Vad gör det för jävla skillnad i 40-55km/h som ts ville åka i?? Tror inte det blir nån skillnad i körglädje.

Sen angående bromsar. När jag var yngre provkörde jag en vit/rosa (tror färgtemat kallades magenta) Yamaha DT50R (en sån här: http://www.blocket.se/vi/17086850.htm?ca=23_11_s ). Den hade en toppfart på ca 75km/h och accelererade ganska kraftigt för att vara moped, med sina 4 växlar. Har för mig att vikten var väl 100-110kg. Jag kunde utan problem göra en stoppie med den på asfalt. Körde en till DT50R fast en svart, denne hade jag passagerare på. Den kunde utan problem ta passagerare och båda två satt bra pga väl tilltagen sadel.
Citera
2008-09-01, 01:50
Medlem
Krafses avatar
Citat:

Jag har en av märket RD350. Men det kan väl inte vara en Yamaha va, även om det står Yamaha på svänghjulskåpan och på papprerna? Vad är Yamaha isåfall, en förening för hundskitsplockare i Nebraska?
Jaja tro vad du vill. Men Yamaha är märket och Dt är modellen.

Luftkylning är förövrigt okej. Hur tror du annars att en moped i samma klass (Honda Mt) kan varva cirkus 15k rpm utan att skära ihop? Den enda svagheten luftkylning har - vilket jag förövrigt aldrig haft några problem med, alls - är att den blir varmare när man står still då det inte strömmar luft genom kylflänsarna.

Jag har ingen erfarenhet av just den modellen, men däremot har föregångaren av DT R likadan motor och där var det då inga problem!

Edit: Jag tycker förresten att TS ska satsa på en Reiju Drac eller något liknande. De finns i samma prisklass men då får du lite modernare grejer. Drac är väl i grova drag i samma klass som Dtr skulle jag tro, något bättre iom vattenkylningen och framgaffeln, sen ser den ju betydligt bättre ut också. http://www.blocket.se/vi/17890943.htm?ca=16_s

http://www.blocket.se/vi/17604889.htm?ca=16_s

Hittade tyvärr ingen original, dessa två är höjda bak och en massa annat lull.
Senast redigerad av Krafse 2008-09-01 kl. 02:00.
Citera
2008-09-01, 01:53
Medlem
The Meatballs avatar
Har ägt en DTr 94. Den gjorde mellan 45-55 original. Om jag inte minns fel så sitter det ett 11 taggarsdrev fram istället för 10 som det gör på MXmodellerna. Den har dessutom om minnet inte sviker mig bättre förgasare (italiensk, inte mikuni som jag tror satt på MX).

Vet inte om detta beror på att den är ganska stor, och tyngre än den mindre modellen. Den är hursomhelst stark original och accelererar bra. Jag hade inga problem att få upp den på bakhjulet när det skulle imponeras på traktens snorhyvlar. Sen så var den inte original särskilt länge i min ägo men det är en annan historia...
Citera
2008-09-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolwtfbbq
Som rubriken säger... Hur fort kan en Yamaha DT 50 R gå otrimmad ungefär?... Tänkte köpa en men jag vill helst att den ska gå 40 ungefär utan trim/trim som inte märks. :P

Mvh Gabbe

min gick i 58kmh enligt moppens mätare, 52kmh enligt bil bakom, inget trim öht.
dock nedförsbacke
skulle tippa på en 40-50 på plan mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in