Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Jag sysslar inte mycket med 3d-grafik förutom att spela, men däremot sysslar jag väldigt mycket med bildbehandling.
EDIT:
Sen sade jag inte att de är dyrare och sämre. Visst är den sämre om jag väljer den billigare, men det skulle jag ju aldrig göra då ett av mina krav var just att datorn skall vara bättre!
Läs din EDIT igen. Du sa inte att den va sämre och dyrare, de sa ja inte heller. Ja sa att det är sämre ELLER dyrare. Du själv kommer inte köpa den billiga versionen då den e sämre, PRECIS. Alltså måste du ge mer pengar, alltså DYRARE. Du kan fan inte få en BRA dator som är både BILLIGT och BRA om det inte är PC.
Ja byggde upp min egna dator på apple, de blev fan 33.000kr macbook pro. fattar du? 33lax. Ja får fan samma jävla dator för 20.000 om ja orkar leta då det är PC. Antingen får man SKIT eller så får man betala röven av sig..
Om du ska bara använda Photoshop eller nån Adobe produkt så är inte macbyte något värt. Om du ska använda till musik, t.ex gör du egna beats, techno eller andra program och då behöver använda Reason, Cubase m.m, hmm, då kanske det är bra att byta. Eller?
Som zynius säger, kom ihåg Apples helt underbara mus, med en knapp eller e de fem knappar? Jävlar vad störande de kommer vara att köra Photoshop eller Reason med en mus som inte lyder. Tänk dig seriöst på PC möss med 2 jävla knappar. En klickar du med å de andra högerklickar du med. Svårare än så är det inte.
Citat:
Insidan på en Mac Pro är ett konstverk. Kolla själv på sidan jag länkade. Men själklart, gillar man lysrör i datorer är Mac inte rätt val.
Vem fan i helvete bryr sig om hur snyggt de ser ut inuti en dator? Jag skiter fullständigt i det och tror många andra gör det också. De ända ja vill ha e en bra dator som klarar av hårt arbete och samtidigt vara billigt. Sen om de e snyggt inuti, vafan?