Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Tjo tjo! Jag anvnder mig av ett nerladdat Windows Vista Ultimate, 64bit...
Jag har ett par frgot angende program som r/inte r kompatibla med just det hr operativsystemet....
1. Photoshop CS3... Hade tnkt ladda ner detta d jag sg en del kommentarer frn folk som sade att det inte fungerade med sina 64bit Vista... r det s eller har de bara gjort ngot fel vid installation?
2. Crysis och andra "Games for windows" spel... Hade tnkt kpa Crysis d jag vill spela online osv.. Fungerar spelet alls med x64 Vista? Har hrt en del skumma rykten om att det gick dligt p 64bitars OS? Lter konstigt med tanke p spelets krav... Och s undrar jag, gr det att ladda ner patcher till spel som t ex Crysis utan att behva g igenom windows Genuine Activation checkar? Tvivlar nmligen p att mitt OS skulle klara sig frbi en sdan d det inte r kpt...
3. Microsoft Office 07 ... Jag kpte detta och anvnde till gamla burken med Win XP x86...men nr jag frsker installera p mitt nuvarande OS s sger den att jag skriver in fel CD-Key... Det ska fungera p 3 olika datorer, men har bara anvnt den 1 gng frr... Kan man anvnda samma skiva till ett XP x86, som till ett Vista x64?
4. Och slutligen...VLC... jag fr det inte att spela upp filmer (.avi ) alls p den nya datorn...Kan det ha ngot att gra med mitt OS eller?
Tack p frhand.
PS: Jag r en riktig nybrjare nr det gller vista...har bara haft det i 2 dagar x)
Har Krt Vista Ultimate x64 ett halvr nu och har inte sttt p ngra problem alls!
-Photoshop funkar fint, samt hela CS3 kollektionen.
-Crysis fungerar ocks utan problem, det enda som behvdes var en liten extra crack
-Office gr att ladda ner fr x64 med
-Ladda ner ett codec-paket s kan du kra alla filmer.
-Man kan ladda ner en piratad Genuine Identification som gr att du kan anvnda dig av Microsofts andra services.
De som har problem med x64 OS r bara okunniga eller har helt enkelt fr dlig dator fr att kra det.