2008-08-31, 19:28
Medlem
Antts avatar
Tjo tjo! Jag anvnder mig av ett nerladdat Windows Vista Ultimate, 64bit...

Jag har ett par frgot angende program som r/inte r kompatibla med just det hr operativsystemet....

1. Photoshop CS3... Hade tnkt ladda ner detta d jag sg en del kommentarer frn folk som sade att det inte fungerade med sina 64bit Vista... r det s eller har de bara gjort ngot fel vid installation?

2. Crysis och andra "Games for windows" spel... Hade tnkt kpa Crysis d jag vill spela online osv.. Fungerar spelet alls med x64 Vista? Har hrt en del skumma rykten om att det gick dligt p 64bitars OS? Lter konstigt med tanke p spelets krav... Och s undrar jag, gr det att ladda ner patcher till spel som t ex Crysis utan att behva g igenom windows Genuine Activation checkar? Tvivlar nmligen p att mitt OS skulle klara sig frbi en sdan d det inte r kpt...

3. Microsoft Office 07 ... Jag kpte detta och anvnde till gamla burken med Win XP x86...men nr jag frsker installera p mitt nuvarande OS s sger den att jag skriver in fel CD-Key... Det ska fungera p 3 olika datorer, men har bara anvnt den 1 gng frr... Kan man anvnda samma skiva till ett XP x86, som till ett Vista x64?

4. Och slutligen...VLC... jag fr det inte att spela upp filmer (.avi ) alls p den nya datorn...Kan det ha ngot att gra med mitt OS eller?

Tack p frhand.

PS: Jag r en riktig nybrjare nr det gller vista...har bara haft det i 2 dagar x)
Citera
2008-08-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Tjo tjo! Jag anvnder mig av ett nerladdat Windows Vista Ultimate, 64bit...

Jag har ett par frgot angende program som r/inte r kompatibla med just det hr operativsystemet....

1. Photoshop CS3... Hade tnkt ladda ner detta d jag sg en del kommentarer frn folk som sade att det inte fungerade med sina 64bit Vista... r det s eller har de bara gjort ngot fel vid installation?

2. Crysis och andra "Games for windows" spel... Hade tnkt kpa Crysis d jag vill spela online osv.. Fungerar spelet alls med x64 Vista? Har hrt en del skumma rykten om att det gick dligt p 64bitars OS? Lter konstigt med tanke p spelets krav... Och s undrar jag, gr det att ladda ner patcher till spel som t ex Crysis utan att behva g igenom windows Genuine Activation checkar? Tvivlar nmligen p att mitt OS skulle klara sig frbi en sdan d det inte r kpt...

3. Microsoft Office 07 ... Jag kpte detta och anvnde till gamla burken med Win XP x86...men nr jag frsker installera p mitt nuvarande OS s sger den att jag skriver in fel CD-Key... Det ska fungera p 3 olika datorer, men har bara anvnt den 1 gng frr... Kan man anvnda samma skiva till ett XP x86, som till ett Vista x64?

4. Och slutligen...VLC... jag fr det inte att spela upp filmer (.avi ) alls p den nya datorn...Kan det ha ngot att gra med mitt OS eller?

Tack p frhand.

PS: Jag r en riktig nybrjare nr det gller vista...har bara haft det i 2 dagar x)

Har Krt Vista Ultimate x64 ett halvr nu och har inte sttt p ngra problem alls!
-Photoshop funkar fint, samt hela CS3 kollektionen.

-Crysis fungerar ocks utan problem, det enda som behvdes var en liten extra crack

-Office gr att ladda ner fr x64 med

-Ladda ner ett codec-paket s kan du kra alla filmer.

-Man kan ladda ner en piratad Genuine Identification som gr att du kan anvnda dig av Microsofts andra services.
De som har problem med x64 OS r bara okunniga eller har helt enkelt fr dlig dator fr att kra det.
Citera
2008-08-31, 19:58
Medlem
Jag anvnder Windows Vista Ultimate x64 och har inte haft problem med ett nda program sedan installation.

Med andra ord - Det mesta fungerar om inte allt
Citera
2008-08-31, 20:21
Medlem
mightywarriors avatar
Har sjlv krt alla de programmen felfritt p WV Ultimate 64-bit (nerladdat).
Citera
2008-08-31, 20:42
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mightywarrior
Har sjlv krt alla de programmen felfritt p WV Ultimate 64-bit (nerladdat).

S man kan ladda ner uppdateringar & s till crysis utan en Genuine Activation kontroll?

Eller spela utan ett crack?
Citera
2008-08-31, 23:34
Bannlyst
office 07 och vlc funkar p min vista64, de andra har jagit inte testat
Citera
2008-09-01, 00:11
Medlem
mightywarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
S man kan ladda ner uppdateringar & s till crysis utan en Genuine Activation kontroll?

Eller spela utan ett crack?

Sjlv laddade jag ner en WV Ultimate version frn PirateBay som hade ngon typ av inbyggt crack. Inga problem med WUpdate eller liknande.

Crack fick jag dock fixa till Crysis eftersom det var nerladdat.
Citera
2008-09-14, 20:01
Medlem
kr med x32 och har problem efter installation d jag inte kan starta photoshop cs3, ngon som kan svara p vad det kan vara fr fel ?

kanske inte rtt att stlla frgan just hr men snlla hjlp mig.
Citera
2008-09-14, 21:46
Medlem
SysGhosts avatar
Vista x86 och x64 kan behva tminstone Service Pack 1 (SP1) fr att tgrda en del sm bekymmer som Vista generellt dragits med, bland annat prestandaproblem med DirectX.

Kan sga att jag kr Vista x64 nu nr mnga sm irriterande bekymmer blivit lsta i SP1
Citera
2008-11-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corius
Har Krt Vista Ultimate x64 ett halvr nu och har inte sttt p ngra problem alls!
-Photoshop funkar fint, samt hela CS3 kollektionen.

-Crysis fungerar ocks utan problem, det enda som behvdes var en liten extra crack

-Office gr att ladda ner fr x64 med

-Ladda ner ett codec-paket s kan du kra alla filmer.
-Man kan ladda ner en piratad Genuine Identification som gr att du kan anvnda dig av Microsofts andra services.
De som har problem med x64 OS r bara okunniga eller har helt enkelt fr dlig dator fr att kra det.

Vart hittar man dessa paket?? Jag har ocks problem med vlc d jag kan starta filmer och ser bild hr ljudet men det brjar hacka efter en stunds tittande vad r det fr fel d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in