2008-08-31, 19:28
Medlem
Antts avatar
Tjo tjo! Jag använder mig av ett nerladdat Windows Vista Ultimate, 64bit...

Jag har ett par frågot angående program som är/inte är kompatibla med just det här operativsystemet....

1. Photoshop CS3... Hade tänkt ladda ner detta då jag såg en del kommentarer från folk som sade att det inte fungerade med sina 64bit Vista... Är det så eller har de bara gjort något fel vid installation?

2. Crysis och andra "Games for windows" spel... Hade tänkt köpa Crysis då jag vill spela online osv.. Fungerar spelet alls med x64 Vista? Har hört en del skumma rykten om att det gick dåligt på 64bitars OS? Låter konstigt med tanke på spelets krav... Och så undrar jag, går det att ladda ner patcher till spel som t ex Crysis utan att behöva gå igenom windows Genuine Activation checkar? Tvivlar nämligen på att mitt OS skulle klara sig förbi en sådan då det inte är köpt...

3. Microsoft Office 07 ... Jag köpte detta och använde till gamla burken med Win XP x86...men när jag försöker installera på mitt nuvarande OS så säger den att jag skriver in fel CD-Key... Det ska fungera på 3 olika datorer, men har bara använt den 1 gång förr... Kan man använda samma skiva till ett XP x86, som till ett Vista x64?

4. Och slutligen...VLC... jag får det inte att spela upp filmer (.avi ) alls på den nya datorn...Kan det ha något att göra med mitt OS eller?

Tack på förhand.

PS: Jag är en riktig nybörjare när det gäller vista...har bara haft det i 2 dagar x)
Citera
2008-08-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Tjo tjo! Jag använder mig av ett nerladdat Windows Vista Ultimate, 64bit...

Jag har ett par frågot angående program som är/inte är kompatibla med just det här operativsystemet....

1. Photoshop CS3... Hade tänkt ladda ner detta då jag såg en del kommentarer från folk som sade att det inte fungerade med sina 64bit Vista... Är det så eller har de bara gjort något fel vid installation?

2. Crysis och andra "Games for windows" spel... Hade tänkt köpa Crysis då jag vill spela online osv.. Fungerar spelet alls med x64 Vista? Har hört en del skumma rykten om att det gick dåligt på 64bitars OS? Låter konstigt med tanke på spelets krav... Och så undrar jag, går det att ladda ner patcher till spel som t ex Crysis utan att behöva gå igenom windows Genuine Activation checkar? Tvivlar nämligen på att mitt OS skulle klara sig förbi en sådan då det inte är köpt...

3. Microsoft Office 07 ... Jag köpte detta och använde till gamla burken med Win XP x86...men när jag försöker installera på mitt nuvarande OS så säger den att jag skriver in fel CD-Key... Det ska fungera på 3 olika datorer, men har bara använt den 1 gång förr... Kan man använda samma skiva till ett XP x86, som till ett Vista x64?

4. Och slutligen...VLC... jag får det inte att spela upp filmer (.avi ) alls på den nya datorn...Kan det ha något att göra med mitt OS eller?

Tack på förhand.

PS: Jag är en riktig nybörjare när det gäller vista...har bara haft det i 2 dagar x)

Har Kört Vista Ultimate x64 ett halvår nu och har inte stött på några problem alls!
-Photoshop funkar fint, samt hela CS3 kollektionen.

-Crysis fungerar också utan problem, det enda som behövdes var en liten extra crack

-Office går att ladda ner för x64 med

-Ladda ner ett codec-paket så kan du köra alla filmer.

-Man kan ladda ner en piratad Genuine Identification som gör att du kan använda dig av Microsofts andra services.
De som har problem med x64 OS är bara okunniga eller har helt enkelt för dålig dator för att köra det.
Citera
2008-08-31, 19:58
Medlem
Jag använder Windows Vista Ultimate x64 och har inte haft problem med ett ända program sedan installation.

Med andra ord - Det mesta fungerar om inte allt
Citera
2008-08-31, 20:21
Medlem
mightywarriors avatar
Har själv kört alla de programmen felfritt på WV Ultimate 64-bit (nerladdat).
Citera
2008-08-31, 20:42
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mightywarrior
Har själv kört alla de programmen felfritt på WV Ultimate 64-bit (nerladdat).

Så man kan ladda ner uppdateringar & så till crysis utan en Genuine Activation kontroll?

Eller spela utan ett crack?
Citera
2008-08-31, 23:34
Bannlyst
office 07 och vlc funkar på min vista64, de andra har jagit inte testat
Citera
2008-09-01, 00:11
Medlem
mightywarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Så man kan ladda ner uppdateringar & så till crysis utan en Genuine Activation kontroll?

Eller spela utan ett crack?

Själv laddade jag ner en WV Ultimate version från PirateBay som hade någon typ av inbyggt crack. Inga problem med WUpdate eller liknande.

Crack fick jag dock fixa till Crysis eftersom det var nerladdat.
Citera
2008-09-14, 20:01
Medlem
kör med x32 och har problem efter installation då jag inte kan starta photoshop cs3, någon som kan svara på vad det kan vara för fel ?

kanske inte rätt att ställa frågan just här men snälla hjälp mig.
Citera
2008-09-14, 21:46
Medlem
SysGhosts avatar
Vista x86 och x64 kan behöva åtminstone Service Pack 1 (SP1) för att åtgärda en del små bekymmer som Vista generellt dragits med, bland annat prestandaproblem med DirectX.

Kan säga att jag kör Vista x64 nu när många små irriterande bekymmer blivit lösta i SP1
Citera
2008-11-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corius
Har Kört Vista Ultimate x64 ett halvår nu och har inte stött på några problem alls!
-Photoshop funkar fint, samt hela CS3 kollektionen.

-Crysis fungerar också utan problem, det enda som behövdes var en liten extra crack

-Office går att ladda ner för x64 med

-Ladda ner ett codec-paket så kan du köra alla filmer.
-Man kan ladda ner en piratad Genuine Identification som gör att du kan använda dig av Microsofts andra services.
De som har problem med x64 OS är bara okunniga eller har helt enkelt för dålig dator för att köra det.

Vart hittar man dessa paket?? Jag har också problem med vlc då jag kan starta filmer och ser bild å hör ljudet men det börjar hacka efter en stunds tittande vad är det för fel då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in