2008-09-03, 23:03
Medlem
dantisens avatar
Svälta räv är ganska trevligt.
Citera
2008-09-03, 23:54
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Jag och en kompis spelar gin rummy så fort vi får chansen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gin_rummy Dock med lite andra regler än de som står på Wiki.
Citera
2008-09-05, 08:57
Bannlyst
Det roligast kortspelet för två är som av en slump även det kortspel som är roligast om man är fler än två, nämligen Magic the Gathering.
Själv ska jag alldeles snart gå ut genom dörren och åka till Sthlm där Sm i Magic the Gathering går av stapeln imorgon.

Vill du veta mer om detta underbara spel? besök www.svenskamagic.com där finns allt och lite till om spelet.
Citera
2008-09-05, 09:24
Medlem
Även om det är roligare med 4manna så är får jag nog lägga min röst på 2manna mulle i denna tråden
Citera
2008-09-05, 11:23
Medlem
Tvåmans-visst (eller hur man nu stavar det) är ju sjukt roligt.
Citera
2008-09-10, 22:44
Medlem
Finns många bra kortspel man kan spela på två frågan är bara vilken sorts kortspel. Vanliga kortspel gå till närmase bokhandel de brukar ha böcker med massa kortspel för två.

Annars så har vi t.ex.
Scoop- gör dina egna tidningsrubriker,
Munchkin- Spring runt i en labyrint och döda monster blir dock roligare med fler,
Flux- Ett regelspel,
Magic The gathering- Slå sönder motståndaren med monster och magier,
Spank The monkey- Smiska apan som är på skrotupplaget,
+ massa fler spel
Citera
2008-09-11, 12:43
Medlem
Cotillions avatar
som många andra skulle jag säga magic, men det är ett svårt spel att lära sig. Grundreglerna är väldigt enkla MEN sen finns det hur många regler som helst som läggs på (finns kort som lägger hela spelets grundregler på ända)

Ett kortspel som är lätt att lära sig är spank the monkey men där skall man helst vara mer en två

Mer vanliga kortspel är väl skitgubbe eller poker.
Men i dom spelen jag har nämnt finns det olika nyanser i och även om dom alla är roliga kán man bli ganska frustrerad om man möter en skickligare spelare.
Citera
2008-09-11, 13:50
Medlem
Luclins avatar
Vändåtta, är det enda kortspelet jag gillar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nd%C3%A5tta

Fast det där med "Varning" och "Lappen" brukar jag skippa.
Citera
2008-09-12, 09:17
Medlem
ga_mannens avatar
Citadell är helt ok på 2 spelare.
Citera
2008-10-27, 14:53
Medlem
TigerTs avatar
Tretioett

Helt ok tycker jag, jag å tjejen brukar sitta å spela det...bor i ett hus utan el
Citera
2008-10-27, 15:23
Medlem
Pads avatar
Reiner Knizias Lost cities får min röst. Snabbspelart och fullt av ångest, precis som ett bra 2-mannaspel skall vara.

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/50
Citera
2008-10-27, 19:40
Medlem
bernad_laws avatar
Det underbara CIA vs. KGB! Finns det något mer spännande och nervöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in