Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Brukar uppleva samma sak, men jag har faktiskt aldrig kopplat det till rökandet. Har bara tänkt att det berott på att jag är lite trött när jag kliver upp & sedan vaknar jag till & börjar tänka/grubbla... & känner då att livet är lite väl grått.
Men om jag har bråttom och inte hinner tänka något speciellt när jag röker så får jag ingen obehagskänsla heller, och det är därför jag förknippat det med själva morgonen istället för ciggen. Efter lite funderingen så känns det mer som det är just ciggen... brukar ju komma som en blixt när jag sitter ute på balkongen.
Och jag har funderat på varför 17 det blir så, men ciggen kanske är förklaringen då =)
Tycker det är lite småkul när andra upplever samma saker som en själv när det handlar om "småsaker" som man aldrig pratar om.
Jag är snart nog övertygad om att dina tankar i viss mån lägger grunden för obehaget, men att cigaretterna genom farmakologisk hävstång slänger det bildligen i ansiktet på dig.
Jag är så förbannat nördig och insnöad att mina vänner och bekanta jämt och ständigt kommer med småfrågor om allehanda beteenden och upplevelser, så i mina vardagskretsar diskuteras ganska ofta sånt som den här tråden handlar om, och principiellt liknande saker. Jag gillar det, det bildar små fundament för gemenskap och förståelse av egentligen ganska triviala grejer.