• 2
  • 3
2008-09-02, 00:47
Bannlyst
Usch ja! Vaknade runt 12 nånting, och tog inte en enda cigarett. Sen var de såklart dax för bärsen runt 18,00.. Efter det har de blivit några cigg..

Kan förövrigt säga att jag inte kände någon ångest när jag började dagen med snus (för det gjorde jag, iaf!)

Härligt! Blir samma sak imorgon
Citera
2008-09-02, 08:56
Medlem
Dolcontinas avatar
Brukar uppleva samma sak, men jag har faktiskt aldrig kopplat det till rökandet. Har bara tänkt att det berott på att jag är lite trött när jag kliver upp & sedan vaknar jag till & börjar tänka/grubbla... & känner då att livet är lite väl grått.

Men om jag har bråttom och inte hinner tänka något speciellt när jag röker så får jag ingen obehagskänsla heller, och det är därför jag förknippat det med själva morgonen istället för ciggen. Efter lite funderingen så känns det mer som det är just ciggen... brukar ju komma som en blixt när jag sitter ute på balkongen.

Och jag har funderat på varför 17 det blir så, men ciggen kanske är förklaringen då =)

Tycker det är lite småkul när andra upplever samma saker som en själv när det handlar om "småsaker" som man aldrig pratar om.
Citera
2008-09-02, 14:16
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Brukar uppleva samma sak, men jag har faktiskt aldrig kopplat det till rökandet. Har bara tänkt att det berott på att jag är lite trött när jag kliver upp & sedan vaknar jag till & börjar tänka/grubbla... & känner då att livet är lite väl grått.

Men om jag har bråttom och inte hinner tänka något speciellt när jag röker så får jag ingen obehagskänsla heller, och det är därför jag förknippat det med själva morgonen istället för ciggen. Efter lite funderingen så känns det mer som det är just ciggen... brukar ju komma som en blixt när jag sitter ute på balkongen.

Och jag har funderat på varför 17 det blir så, men ciggen kanske är förklaringen då =)

Tycker det är lite småkul när andra upplever samma saker som en själv när det handlar om "småsaker" som man aldrig pratar om.

Jag är snart nog övertygad om att dina tankar i viss mån lägger grunden för obehaget, men att cigaretterna genom farmakologisk hävstång slänger det bildligen i ansiktet på dig.

Jag är så förbannat nördig och insnöad att mina vänner och bekanta jämt och ständigt kommer med småfrågor om allehanda beteenden och upplevelser, så i mina vardagskretsar diskuteras ganska ofta sånt som den här tråden handlar om, och principiellt liknande saker. Jag gillar det, det bildar små fundament för gemenskap och förståelse av egentligen ganska triviala grejer.
Citera
2008-09-02, 16:18
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Nikotin- och koffeinkickar kan framkalla eller öka ångest. Tror det är så enkelt - kanske är det just det snabba påslaget av en cigarett som gör att det är så märkbart, medans snusens nikotinkick mer kommer krypande.
Citera
2008-09-03, 01:31
Medlem
PhantomBlots avatar
Övriga droger → Tobak

/mod
Citera
2008-09-04, 23:46
Medlem
BeSeenbs avatar
TS

Detta har hänt mig med ett antal gånger med, kommer dock inte ihåg om det varit på morgonen eller inte. Men då kan det iaf varit när jag suttit vid datan o gått ut o tagit en cigg, sen kanske man känner den där lilla nickokicken och det man går in igen o sitter vid datan igen, och det känns bara fel. Lite deppigt blir det o man känner äckel röksmaken i munnen. som tur är brukar det inte hålla i sig i mer än ett par minuter

Så här var det iof bara när jag mådde lite kast överlag, nu händer det aldrig.

Citera
2008-09-26, 14:38
Medlem
Counterweights avatar
Självbelöningsskam .. Jag menar, efter orgasmen man så jävla hårt eftersträvat kryper en bit ångest fram.

Varför skadar jag mig själv, är det här värt det ?
.. nikotin är en stark drog, glöm inte det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in