2008-08-31, 13:10
Bannlyst
tjena, jag klantade till mig när jag skulle reparera windows, istället för att repareras så blev den återställd till fabriks inställningar och nu är allting borta. det fanns nåra viktiga bilder som gärna vill ha tillbaks och jag har testat olika program för det men ingen av dem verkar funka, de hittar bara skit bilder som jag aldrig sett förrut. vet nån om det finns bra program för sånt?
Citera
2008-08-31, 13:23
Medlem
Provat "easy CD recovery"?
Citera
2008-08-31, 13:29
Medlem
sparv3ns avatar
Get Data back har fungerat för mig, men det är ingenting som är idiot säkert.
Citera
2008-08-31, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cripple
Provat "easy CD recovery"?
den återställer väl från en cd och inte nån hårddisk?
Citera
2008-08-31, 18:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGT.O
den återställer väl från en cd och inte nån hårddisk?
Största problemet är att du troligtvis skrivit över mycket då du gjorde återinstallationen samt när du använt pc's efter det... Vad du skulle gjort är att omgående slutat använda hårddisken och flyttat över den i en annan dator och kört något av recoveryprogrammen som rekomenderas ovan. Ju mer du använder hårddisken ju mindre finns kvar av det tidigare...
Citera
2008-08-31, 20:44
Medlem
Getdataback har funkat för mig när det gäller att återskapa musikfiler osv, dock har jag haft problem med bilder, jag har lyckats få tillbaka bilderna, men då har bilderna varit trasiga. http://www.datarescue.com/photorescue/ är ett program som kan tänkas kunna hjälpa dig, jag har dock inga erfarenheter utav det.
Citera
2008-08-31, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Största problemet är att du troligtvis skrivit över mycket då du gjorde återinstallationen samt när du använt pc's efter det... Vad du skulle gjort är att omgående slutat använda hårddisken och flyttat över den i en annan dator och kört något av recoveryprogrammen som rekomenderas ovan. Ju mer du använder hårddisken ju mindre finns kvar av det tidigare...
det är sant fan , well, det blir sista gången jag använnder windows till nån nytta igen...
tack för de vänliga svaren. tråd kan låsas.
Citera
2008-08-31, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N-Gage
Getdataback har funkat för mig när det gäller att återskapa musikfiler osv, dock har jag haft problem med bilder, jag har lyckats få tillbaka bilderna, men då har bilderna varit trasiga. http://www.datarescue.com/photorescue/ är ett program som kan tänkas kunna hjälpa dig, jag har dock inga erfarenheter utav det.
har provat det där utan nåt vidare resultat... aja skitsamma, är för trött för att kunna bry mig.
Citera
2008-08-31, 21:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGT.O
det är sant fan , well, det blir sista gången jag använnder windows till nån nytta igen...
tack för de vänliga svaren. tråd kan låsas.
Det är väl bara att läsa tillbaka bilderna från din backup cd/dvd/usb disk eller vad du nu använder som backup för viktiga saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in