2008-09-01, 12:22
Medlem
chillionaires avatar
Ingen som har någon sida med bilder i från flykten?
Citera
2008-09-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
Japp, stämmer bra det.
Inga döda på Kuba denna gång. Bra insatser.

Känns däremot som att det kommer gå åt helvete i Usa. Men vem vet?

Var det inte 40 döda?
Citera
2008-09-01, 14:34
Bannlyst
Nästan 240 000 personer från New Orleans har ju evakuerats. Vart har dessa tagit vägen? Bor de på hotell i andra städer eller bor de i jättelika tält ute på landsbygden? Jag antar dock att de flesta bor tillfälligt hos släkt och vänner på andra håll i USA. Men jag har svårt att tänka mig att detta gäller för alla dessa 240 000. Hur har myndigheterna löst det tillfälliga boendet? Någon som vet?
Citera
2008-09-01, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Var det inte 40 döda?
Nej. Nej. Nej.

KÄLLA:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=380&a=441575
Citera
2008-09-01, 15:21
Medlem
Ass Sluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Ska bli intressant att följa nyhetsrapporteringen och se vilka skador det blir. Det är väll inatt svensk tid den kommer rulla in över land?
Haha, ja verkligen intressant - när det gäller USA såklart. Ironiskt att morgontidningarna redan hade börjat skriva stora rapportage om hur folk i staterna börjat evakueras - samtidigt som man endast kan hitta små TT-notiser om att 1 miljon indier är hemlösa pga en vattenöversvämmning.

Men men... Ska bli intressant att se hur pass bra man hanterar situationen denna gången, med tanke på kritiken senast.
Citera
2008-09-01, 17:39
Medlem
Nedgraderad till en 2:a nu, Gustav fick inte den fart man hoppats på/befarat under passagen över Mexicanska golfen. Lek lite med denna och jämför med t.ex. Katrina som laddade upp till en 5:a över öppet hav:
http://www.wftv.com/hurricanetracker/index.html
Evakueringen verkar också ha fungerat bra, så vi får nog inte se New Orleans utspolat i havet denna gång. Stormen Hanna som är på ingång verkar följa i Katrinas fotspår, undrar om det kan bli något?
Citera
2008-09-01, 18:06
Bannlyst
Nu har vallarna åter igen brustit i dom fattiga kvarteren där dom brast sist har brustit på nytt....

http://www.foxnews.com/video2/live.html?openAIR=false
Citera
2008-09-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aco-gbg
Nu har vallarna åter igen brustit i dom fattiga kvarteren där dom brast sist har brustit på nytt....

http://www.foxnews.com/video2/live.html?openAIR=false

Nu snackar de om att vallarna håller men att det svämmar över på vissa ställen. "minor damage", "no way near Katrina" osv.
Citera
2008-09-01, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Nu snackar de om att vallarna håller men att det svämmar över på vissa ställen. "minor damage", "no way near Katrina" osv.
Såg du liket som flöt förbi på foxnews nyss!
Citera
2008-09-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aco-gbg
Såg du liket som flöt förbi på foxnews nyss!

Rackans också, tog en sväng till köket och fixade med maten.
Citera
2008-09-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista
Nästan 240 000 personer från New Orleans har ju evakuerats. Vart har dessa tagit vägen? Bor de på hotell i andra städer eller bor de i jättelika tält ute på landsbygden? Jag antar dock att de flesta bor tillfälligt hos släkt och vänner på andra håll i USA. Men jag har svårt att tänka mig att detta gäller för alla dessa 240 000. Hur har myndigheterna löst det tillfälliga boendet? Någon som vet?

De kanske gjorde som förra gången och använde inomhusarenor
Citera
2008-09-01, 19:15
Medlem
Haha, "you hear that? That's our fire alarm in the studio." "I see smoke" Någon som kan se FOX8 efter brandalarmsincidenten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in