2008-08-31, 04:29
Bannlyst
Ibland kanske allt för ofta så ser man ju avstängda användare som skrivit i trådarna. Då blir man ju alltid lite nyfiken på vad de blivit avstängda för. Det hade varit kul att se när man går in på personens profil. Det kanske redan går förresten, har jag varit ouppmärksam?

Vad tycker ni om detta?
Citera
2008-08-31, 05:51
Medlem
Zwerchstands avatar
Ingen mening i att ytterligare beskylta användare med en uppgift som har eget delforum: Varningar och bannlysningar.
Citera
2008-08-31, 09:05
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Ingen mening i att ytterligare beskylta användare med en uppgift som har eget delforum: Varningar och bannlysningar.

Fast den länken är ju snarast lämpligen hemmahörande i humorforumet i sin komiska brist på intressant information. Som användare blir man inte särdeles upplyst av ett inlägg där det står: medlemm xxxx är varnad pga regel 1.06.

Som många av oss har påtalat tidigare (se tex: https://www.flashback.org/showthread.php?t=720773 ), så är det motiveringar som är intressant och givande och inte mekaniska hänvisningar till regeln. TS uttrycker helt enkelt en vanligt förekommande önskan bland medlemmarna som inte admin/mods än så länge verkar hörsamma.

Dock är Humbug ett lysande undantag bland moderatorerna som motiverar varningarna föredömligt samt även klipper in delar av det felande inlägget i sitt "varningsinlägg".

Så till TS: vill du ha relevant information så leta efter Humbugs inlägg/varningar. Då får du bättre förståelse hur reglerna tolkas.
Citera
2011-12-29, 20:14
Medlem
Tycker det vore en bra funktion.
Citera
2011-12-29, 20:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tycker det vore en bra funktion.
Se där vad du grävde fram...

Den tråden hade jag missat.... länk
Det finns absolut ett skäl att se anledning till avstängning i profilen utan att behöva söka i AoB som det heter numer.
Citera
2011-12-29, 20:51
Medlem
Du vet hur jag röstade iallafall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här