När jag var riktigt liten så delade jag ut reklam för 2-3 olika företag, SDR var en av dem.
Man fick ersättning per reklamblad och baserat på hur stor den var, dvs ersättningen var väldigt låg om det bara var en A4-sida och mer om det var ett häfte av något slag.
Reklammängden var dock inte så stor som idag vilket gjorde att vissa helger så var det bara ett A4 att dela ut per hushåll vilket gav en ersättning på runt 5 kr/tim för villor och 10 kr/tim i hyreshusområden. Av förklarliga skäl så var det ingen som ville dela ut i villaområden (för mycket jobb till inga pengar).
Att dela ut för tre olika bolag gjorde i allafall att man kunde få tillräckligt med blad att dela ut per tillfälle. Ett av bolagen hade dock räknat fel på distriktet och trodde att det fanns ca 2000 hushåll på de 300 villor som fanns i mitt distrikt (i verkligheten är det bara ca 500 hushåll). Så det blev en hel del reklam i pappersåtervinningen
Slutade ändå ganska snart med att dela ut för ersättningen var alldeles för dålig.
Idag är det en stor tjock neger som delar ut reklamen i detta distrikt, och det är ganska många reklamblad vid varje utdelning så det betalar nog sig bättre nu än förr.. Fast han kan nog inte svenska alls för han delar ut i alla postlådor oavsett om de vill ha reklam eller ej.. Delar ut även i tidningslådorna (vissa hus har separat låda för tidningen) så en del får dubbelt upp med reklam..