2008-08-30, 18:42
Medlem
NostradamusJRs avatar
Jag förstår inte riktigt varför alla är så arga och irriterade på alla som snällt frågar efter pm till diverse sidor. Visst, man kan tycka att tjockisarna kan googla några minuter och sen hitta själv men man kan väl ställa upp för varann?

Hur ser ni på det hela? Blir ni irriterade eller är ni hjälpsamma?
Citera
2008-08-30, 19:08
Medlem
TomiXIIs avatar
Förstår inte riktigt detta heller, jag brukar själv få en hel del PM om jag kan fixa det hära eller det dära till någon, jag svarar allt som oftast snällt Nej. Några gånger kan det ha hänt när någon tjatar att man har rytit till men då får de ta det om man ska tjata.
Citera
2008-08-30, 19:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Något som alltid förvånar mej är varför någon finner det nödvändigt att skriva att de vill ha PM, oavsett vad det gäller. Varför i jisse namn skickar man inte ett helt eget PM och frågar?!

Dels så slipper trådar bli nedskräpade med sånt som inte intresserar en enda utom de själva, dels så är det ju säkrare att den som nu ev sitter inne med infon kommer att läsa det.
Citera
2008-08-30, 20:27
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Något som alltid förvånar mej är varför någon finner det nödvändigt att skriva att de vill ha PM, oavsett vad det gäller. Varför i jisse namn skickar man inte ett helt eget PM och frågar?!

Dels så slipper trådar bli nedskräpade med sånt som inte intresserar en enda utom de själva, dels så är det ju säkrare att den som nu ev sitter inne med infon kommer att läsa det.

Hehe, jo det är väldigt sant men en del gör ju det (i alla fall till mig? säkert till många andra också). Jag hade ungefär 20 PM i min inbox som jag aldrig rensar innan jag började skriva i drogdelen - nu har jag 185.

Och till er som vill veta sidor - var trevliga, sakliga och framförallt så kan ni uttrycka er moget, då blir folk mer hjälpsamma än PM som innehåller "hej jag vill köpa tramadol säljer du svara snabt det e bråtom "
Citera
2008-08-30, 20:34
Medlem
Jag delar gärna med mig till någon som är trevlig i sitt PM, men dem som endast säger tex "kan jag få adressen" skiter jag fullständigt i..
Citera
2008-08-30, 20:42
Medlem
akubaas avatar
Jag har alltid fått ett moget svar när jag har frågan någon via PM, iof erbjuder jag alltid något tillbaks
Citera
2008-08-30, 21:22
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Jag förstår inte riktigt varför alla är så arga och irriterade på alla som snällt frågar efter pm till diverse sidor. Visst, man kan tycka att tjockisarna kan googla några minuter och sen hitta själv men man kan väl ställa upp för varann?

Hur ser ni på det hela? Blir ni irriterade eller är ni hjälpsamma?

Själv så brukar jag inte svara på pm där personer ber om länkar.
Orkar inte med det längre då man kan få hur många som helst vissa dagar.
Ibland dock är jag snäll och skriver tillbaks om pm:et är bra skrivet, men ofta får jag ett pm från någon okänd med några få posts som vill ha länkar till shoppar som säljer i stort sett alla olagliga substanser. Sådana pm blir jobbiga i längden och nu så ignorerar jag dom helt och hållet i stort sett.

Men något irriterat pm har jag nog aldrig gett tillbaks till någon som har skrivit till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in