Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-30, 17:30
  #1
Medlem
IvanDragos avatar
tjeena flashback, jag har blivit hotat över youtube, då killen skrev i min ''gästbok''.
Killen säger att han kan spåra min IP, detta stämmer väl inte?
Kalla mig inte för idiot, datorer är inte min bag
Citera
2008-08-30, 17:33
  #2
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDrago
Kalla mig inte för idiot, datorer är inte min bag
Uppenbarligen är rätt val av forum inte heller "din bag"... idiot
Citera
2008-08-30, 17:38
  #3
Medlem
IvanDragos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Uppenbarligen är rätt val av forum inte heller "din bag"... idiot
okok skojare
Citera
2008-08-30, 17:38
  #4
Medlem
Nej det kan han inte om du menar att han skulle koppla ip-numret till dig som person och innehavare av ett internetabonnemang.

Teoretiskt sett kan han göra det om han känner någon hos din ISP (Telia. Brebandsbolaget, Tele2, Bahnhof etc) och denne person är villig att riskera sitt jobb genom att lämna ut uppgifter om dig. Men sannolikheten för det är så gott som noll, så svaret på din fråga är NEJ.

Och du har nog postat i fel avdelning här
Citera
2008-08-30, 17:39
  #5
Medlem
f.d. pzhukkes avatar
Det finns ju flera gratistjänster på internet som kollar upp informationen om din IP, dock så kan man inte få fram exakt position, det är bara ISP'n som vet det.

Sidor att kolla:
www.ripe.net
www.ipgp.net

Finns förresten en sådan tråd på IT-Säkerhet om jag inte misstar mig.
Citera
2008-08-30, 17:39
  #6
Medlem
IvanDragos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Nej det kan han inte om du menar att han skulle koppla ip-numret till dig som person och innehavare av ett internetabonnemang.

Teoretiskt sett kan han göra det om han känner någon hos din ISP (Telia. Brebandsbolaget, Tele2, Bahnhof etc) och denne person är villig att riskera sitt jobb genom att lämna ut uppgifter om dig. Men sannolikheten för det är så gott som noll, så svaret på din fråga är NEJ.

Och du har nog postat i fel avdelning här
tack tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback