2008-08-30, 16:29
Medlem
TuXIs avatar
Märkte av något igår, som inte var som det skulle.
När jag kom hem från jobbet, så kom jag inte ut på internet.
Alla torrents i utorrent lyste rött, men laddade upp ändå.

Tänkte att, det händer ibland att internet hänger sig lite när man maxar upp ibland. Så jag startade om min router/modem (Linksys AG241V2) i hopp om att det skulle få fart på grejerna igen. Men, nja.

Slänger jag på utorrent och och börjar seeda, så går det inte komma åt internet. MSN fungerar och jag kan t.ex. spela. Men, Inga sidor fungerar alls. Kan knappt komma åt routern.
Stänger jag ner utorrent, starta om routern, då kan jag komma åt internet. Startar jag då utorrent och sätter seeden på 5kb/s, fungerar inte internet alls ändå. Spelar ingen roll hur låg fart jag än har i utorrent, så fungerar inte internet, men likt förbannat kan jag spela.

Jag vet inte vad jag skall ta mig åt. Funderar på att ringa BBB, men jag vet ju inte om problemet ligger hos mig eller inte.
Har inte ändrat några inställningar i utorrent eller någon annanstans, ändå fick jag helt plötsligt problem.

Har Alltid kunnat tanka och seeda hur mycket som helst, utan problem med internet.

Vad skam är detta? Någon annan som fått samma probs?

//T
Citera
2008-08-30, 17:17
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Märkte av något igår, som inte var som det skulle.
När jag kom hem från jobbet, så kom jag inte ut på internet.
Alla torrents i utorrent lyste rött, men laddade upp ändå.

Tänkte att, det händer ibland att internet hänger sig lite när man maxar upp ibland. Så jag startade om min router/modem (Linksys AG241V2) i hopp om att det skulle få fart på grejerna igen. Men, nja.

Slänger jag på utorrent och och börjar seeda, så går det inte komma åt internet. MSN fungerar och jag kan t.ex. spela. Men, Inga sidor fungerar alls. Kan knappt komma åt routern.
Stänger jag ner utorrent, starta om routern, då kan jag komma åt internet. Startar jag då utorrent och sätter seeden på 5kb/s, fungerar inte internet alls ändå. Spelar ingen roll hur låg fart jag än har i utorrent, så fungerar inte internet, men likt förbannat kan jag spela.

Jag vet inte vad jag skall ta mig åt. Funderar på att ringa BBB, men jag vet ju inte om problemet ligger hos mig eller inte.
Har inte ändrat några inställningar i utorrent eller någon annanstans, ändå fick jag helt plötsligt problem.

Har Alltid kunnat tanka och seeda hur mycket som helst, utan problem med internet.

Vad skam är detta? Någon annan som fått samma probs?

//T

Har varit med om liknande, dock inte exakt samma, vad är det för version på uTorrent? Prova en nyare/äldre?
Citera
2008-08-30, 18:06
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Har varit med om liknande, dock inte exakt samma, vad är det för version på uTorrent? Prova en nyare/äldre?
Känns ju sådär alltså.
Bara jag får reda på om det är handhavande eller BBB. Annars är jag inte sen med att ringa och berätta ett och annat.

Har senaste utorrent. Det var ju så konstigt, för detta inträffade under natten antar jag. Utan att jag hade ändrat något.
Citera
2008-08-30, 18:08
Bannlyst
Använder du NOD32?
Citera
2008-08-30, 18:10
Bannlyst
testa att dra ner antalet anslutningar/connections µTorrent, finns någonstans i inställningarna, det hjälpte mig.

står detsamma här plus lite andra tips

http://forum.utorrent.com/viewtopic....258231#p258231
Citera
2008-08-30, 18:32
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorize
Använder du NOD32?
Jopp. Men det har jag alltid haft.
Citera
2008-08-30, 23:04
Medlem
sparv3ns avatar
Jag tror inte att det har något att göra med BBB om jag ska vara ärlig. Utan det är nog snarare "handhavande", men mer troligt någon bugg med något utav programmen. Nod har ju varit tjurig på uTorrent på senaste. Osäker på om det var nyaste eller näst nyaste som den inte ville fungera ihop med.

Du har alltså uTorrent 1.8? Har du inte det uppdatera. Fungerar inte det skulle jag rekommendera en inaktivering av Nod alternativt en avinstallation för att kolla så att det inte är något där.
Citera
2008-08-31, 00:33
Medlem
TuXIs avatar
Nu har jag pillat på lite av varje.
Ändrade lite i Nod32 hur det förhåller sig till utorrent.
nu fungerar det igen iaf.

fattar inte att det helt plötsligt inte fungerade, när det har fungerat prima innan.
Citera
2008-08-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Nu har jag pillat på lite av varje.
Ändrade lite i Nod32 hur det förhåller sig till utorrent.
nu fungerar det igen iaf.

fattar inte att det helt plötsligt inte fungerade, när det har fungerat prima innan.

Precis så. Nod32 och uTorrent 1.8 gillar inte varandra av någon konstig anledning, så även om du laddar upp och vet att det finns folk att seeda till så hittar uTorrent inga mottagare. Den lösning jag sett fungera har varit att lägga till ett undantag för uTorrent i Nod32. Det verkar fungera lite smidigare med senaste versionen av Nod32 (3.0.672.0)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in