2008-08-30, 13:22
Bannlyst
Som ni ser så är rubriken konstigt skriven. Men så ser det ut när man redigerar ett inlägg. Det behöver väl inte vara så? Eftersom ett inlägg bara kan redigeras under en begränsad tid så kan väl dessa redigeringsmeddelanden endast se ut på två olika sätt, nämligen:
"Senast redigerad av medlemslista den Idag kl 11.14"
"Senast redigerad av medlemslista den Igår kl 23.58"

Mitt förslag är att ordet "den" tas bort, så att det istället står:
"Senast redigerad av medlemslista idag kl 11.14"
"Senast redigerad av medlemslista igår kl 23.58"

Vid de enstaka tillfällen då en moderator ändrar ett inlägg som är "två datum" gammalt så kan det programmeras så att ordet "den" automatiskt läggs in före aktuellt datum

Visserligen är detta ett lyxproblem, men det borde inte vara så svårt för teknikerna att göra denna lilla ändring. Vad tycker ni andra? Är det ett bra förslag?
Citera
2008-08-30, 15:28
Medlem
Ruskigbusss avatar
Fast om trettio dagar så står ju texten ändå där - och då bör det ju vara ett "den" före datumet.
Citera
2008-08-30, 15:44
Medlem
roxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Fast om trettio dagar så står ju texten ändå där - och då bör det ju vara ett "den" före datumet.

Behövs väl inte? Jag tycker inte det ser konstigt ut om datumet kommer direkt efter nicket...
Citera
2008-08-30, 16:25
Bannlyst
Citat:

Nu känner jag mig riktigt dum, men du har naturligtvis rätt RB. Jag känner mig som Peter Dalle i "Lorry". "Jag tänkte inte på det". Pinsam trådstart av mig. Kan någon moderator radera ut denna tråd? Den kanske ligger mig till last i framtida debatter här på FB
Citera
2008-08-30, 16:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista

Nu känner jag mig riktigt dum, men du har naturligtvis rätt RB. Jag känner mig som Peter Dalle i "Lorry". "Jag tänkte inte på det". Pinsam trådstart av mig. Kan någon moderator radera ut denna tråd? Den kanske ligger mig till last i framtida debatter här på FB
Inte alls. Du kan hitta hur många konstiga trådar som helst om du tittar i papperskorgen (eller söker Krafse)...
Citera
2008-08-30, 17:25
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista

Nja, även om det är en ganska liten skönhetsfläck så är det ändå så att under två dagar så blir det en konstig mening, så även om detta går över så kan ju man tänka sej två alternativ:

1. Man tar bort ordet "den" helt och hållet.
Alltså blir det i dag: "Senast redigerad av medlemslista idag kl 10.23"
I morgon blir det: "Senast redigerad av medlemslista igår kl 10.23"
och i övermorgon blir det: "Senast redigerad av medlemslista 2008-08-30 kl 10.23"

2. Eller så står det alltid "Senast redigerad av medlemslista den 2008-08-30 kl 10.23" - även idag och i morgon.

Kan ju vara något för teknikerna att skruva till när de ändå är i den delen av koden och fipplar med något?
Citera
2008-08-30, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Inte alls. Du kan hitta hur många konstiga trådar som helst om du tittar i papperskorgen (eller söker Krafse)...
OK. Tack för trösten
Citera
2008-08-30, 21:10
Bannlyst
Citat:
Nja, även om det är en ganska liten skönhetsfläck så är det ändå så att under två dagar så blir det en konstig mening, så även om detta går över så kan ju man tänka sej två alternativ:

1. Man tar bort ordet "den" helt och hållet.
Alltså blir det i dag: "Senast redigerad av medlemslista idag kl 10.23"
I morgon blir det: "Senast redigerad av medlemslista igår kl 10.23"
och i övermorgon blir det: "Senast redigerad av medlemslista 2008-08-30 kl 10.23"

2. Eller så står det alltid "Senast redigerad av medlemslista den 2008-08-30 kl 10.23" - även idag och i morgon.

Kan ju vara något för teknikerna att skruva till när de ändå är i den delen av koden och fipplar med något?
Jag tycker personligen att alternativ 1 verkar vettigt
Citera
2008-08-31, 19:01
Bannlyst
Borde det inte gå att ändra så att det inte står "den" när det är idag eller igår men att det läggs till "den" när det står ett datum?

Det ska väll inte vara något problem får våra kunniga admins på forumet?
Citera
2008-08-31, 20:30
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Borde det inte gå att ändra så att det inte står "den" när det är idag eller igår men att det läggs till "den" när det står ett datum?

Det ska väll inte vara något problem får våra kunniga admins på forumet?
Visst går det. Problemet är troligen att forumet är byggt för att hantera språkfiler, dvs all text är separerad från koden. Det medför att logiken för att hantera all text måste vara samma på alla språk, vilket kan ställa till det lite.

I detta fallet är det troligen så att det från början är byggt för att vara logiskt på engelska, och när man översätter kan man få sådana underligheter ibland.
Citera
2008-08-31, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Visst går det. Problemet är troligen att forumet är byggt för att hantera språkfiler, dvs all text är separerad från koden. Det medför att logiken för att hantera all text måste vara samma på alla språk, vilket kan ställa till det lite.

I detta fallet är det troligen så att det från början är byggt för att vara logiskt på engelska, och när man översätter kan man få sådana underligheter ibland.
Pippi Långstrmp har ju den bästa lösningen. Så har jag också tänkt, men sen insåg jag att det kanske skulle vara onödigt krångligt rent tekniskt för en sån liten "struntsak". Därför tycker jag att Ruskigbuss har en bra kompromiss.

Vad tycker du om alternativ 1 från RB? Det är ju bara att plocka bort ordet "den" från koden. Å andra sidan kanske en del tycker att dagens variant är bättre när det står "den" framför datumet. Det är ju en smaksak. Vi har det jobbigt i västvärlden med alla dessa I-landsproblem / lyxproblem
Citera
2008-08-31, 23:31
Medlem
Käg Malaxs avatar
Jag förstår inte varför man skulle vilja ha ett "den" med i något av fallen. Inte säger man väl "senast redigerad den tjugohundraåtta (tvåtusenåtta) nollåtta trettio"? Ett "den" passar bara vid datumangivelser av typen "den 30/8 2008".

Bort med "den" helt, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in